Oranjeloop 2016

Vooruitzichten en ervaringen van de atleten

Oranjeloop 2016

Berichtdoor Marlies » za 18 jun 2016, 21:33

Voor mij altijd een van de leukste loopjes van het jaar, in eigen dorp en 10km lopen. Dit jaar was m’n voorbereiding echter niet zo goed. De hele maand mei last gehad van darmproblemen (bacterie) en nu al meer dan een week heel heel erg verkouden. Afgelopen weekend totaal niet fit, geen lucht, moe, slap, koortsig gevoel. Afgelopen dinsdag niet eens een training kunnen draaien, zo weinig lucht. Vandaag leek het wel beter te gaan, maar nog steeds neus en keel vol slijm/ snot. :cry: Maar ja, ik voelde me toch stuk beter dan vorige week, dus…. Ik wilde gewoon lopen. :oops:
En dan vooral lekker lopen. Dat was lang geleden dat ik lekker gelopen had, zonder problemen.
Eerst de jeugdloop met Luuk en Noa. Super gaaf om te zien dat Luuk (7) voorin mee kon doen en 2e werd bij de jongens tm 8 jaar. Noa (5) moest een gaatje laten, maar werd wel knap 3e bij de meisjes tm 8 jaar. Een trotse mama dus. :D
Dan zelf nog wat gaan doen….te beginnen met….gezellig inlopen met de ophorstrunners. Daarna naar de start, nog even bekers bewonderen van Luuk en Noa en toen was het al snel tijd voor het startschot. De eerste 3km ging ik achter Rose aan. Dat voelde net ietsje te hard, nu zie ik dat we zelfs 3.35/km gingen… :o .Ik had met Carla afgesproken om lekker te lopen en te genieten. En ik mocht niet te gek doen. Dus besloot ik om het tempo iets te laten zakken. Het voelde wel goed, maar ik was ook heel onzeker. Hoe zou het gaan, zou ik ergens last van krijgen? Zou ik genoeg lucht hebben? Kon ik het volhouden. Oké, genieten, dus tandje rustiger. Ik liet een gaatje met Rose ontstaan (dit zou ongeveer gelijk blijven tot de finish).
De 3e en 4e km waren tegenwind, ondanks dat het niet hard waaide, merkte ik dit goed. :evil:
Doorkomst 5km was in 18.20. Lekker, mooie doorkomst, daar kan ik mee verder. :) Nu proberen om het tempo niet veel te veel te laten zakken die laatste kilometers. want nu liep ik echt helemaal alleen. En het werd wel zwaarder. Gelukkig kregen we eerst weer even lekker stuk meewind. Plens water over me heen en nog 2km tegenwind voor de boeg. Oei dat viel niet mee, zware benen. Op naar de laatste (vervelende) kleine ronde van 700m, bochten, drempels en naar de finish in….37’11” (7 sec achter Rose). :)
En meteen snel naar het water, wat had ik het benauwd, echt weinig lucht die laatste kilometers. Normaal gooi ik dan altijd zo 2-3 bekertjes water achterover, maar vandaag niet. Met moeite kreeg ik 1 slokje door m’n keel. :oops: M’n keel zat helemaal vol slijm, weinig lucht, beetje bij beetje mini slokjes en iets meer lucht. :cry:
Nu, een dag later, ben ik best tevreden met m’n tijd en race. Het is nog geen 36-er, maar wel m’n beste tijd van 2016 tot nu toe en vandaag duidelijk ietsje meer lucht dan gisteren. Fijn. 8-)
Gezellig douchen en in de kleedkamer met Janna, Carla en Rose. Zo gezellig dat we te laat waren voor de prijsuitreiking. Gelukkig even later alsnog met doosje tomaten/ paprika’s, een beker en bloemen naar huis. :D
Marlies

Keer terug naar Wedstrijden