Tsja, vandaag dan m'n eerste wedstrijd verder dan 10km. Hoe zou het gaan?
Best wel ver 15km. En echte lange duurlopen? Met een uur ben ik meestal wel thuis....
Ach, lekker lopen, niet te hard van start, maar ook weer niet te langzaam.
Nou de start ging lekker, zoals bij mij hoort: vlotjes.
Maar ik had wel steeds in gedachten: niet te hard gaan, want het is wel 15km.
De eerste km natuurlijk in de massa mee, daarna tempo zoeken en lekker gaan lopen. Betekende helaas dat ik het groepje voor me net moest laten gaan en dus al snel in de wedstrijd alleen kwam te lopen. Nou ja, is niet anders.
lekker in de miezer, best harde wind tegen vond ik en dat zeker wel km of 3.
Rond de 8km van de Waterweg af richting Maasdijk, komt Bas gezellig naast me lopen.
Die vond het zonde dat hij met tegenwind alleen liep. Tsja, dat vond ik ook. Dus samen verder.
Beetje lullig alleen dat ik vervolgens met tegenwind schuin achter Bas liep... Sorry Bas, maar harder zat er echt even niet in.
We hadden (vond ik) wel veel aan elkaar, ja, ik kwam er ook wel eens naast hoor!
Ik dacht wel: straks even tegen Bas zeggen dat hij de laatste kilometer wel gewoon zelf mag gaan.
Komen we bij het bordje 14km en hoor ik: kom op. Hé da's niet de bedoeling. "Kom op Bas, meegaan" riep ik.
Nou we hadden nog best een lekker tempo die laatste kilometer.
(misschien toch wat over??? nou denk 't niet).
Samen over de finish in 62.08. Ik was echt super tevreden. Hoopte op een tijd van 63. dat is dus ruim gelukt. Toch mooi 4.08 per km.
De td's waren: 3.54 - 3.58 - 4.04 - 4.09 - 4.14 (5km in 20.18) - 4.13 - 4.15 - 4.12 - 4.07 (Bas was aangehaakt) - 4.12 -(10km in 41.18) 4.15 - 4.18- 4.15 - 4.07 - 3.55 = 1.02.08
Tot dinsdag, we gaan er een leuke training van maken...haha!