MAASDIJK

Vooruitzichten en ervaringen van de atleten

MAASDIJK

Berichtdoor jhoppenbrouwers » vr 24 jun 2011, 19:26

Ik wil iedereen die zaterdag de wedstrijd gaat lopen heel veel succes wensen en ik hoop dat er niet
teveel PR`s gelopen zal worden want ik groei helemaal dicht. Ik hoop dat het weer een beetje mee
zal vallen want ze geven veel regen op?? Ik zelf zal een ritje op de SO(LEX)Ophorst gaan rijden en met
mijn rode leren jas zal ik veel bekijks hebben. Ik wil jullie ook verder een heel fijn weekend wensen.
Tot een dinsdag,ik zal de training van Carla overnemen samen met Marlies en ik heb een heel leuk
progamma in gedachten(zie link Marco) en nog veel meer spannende dingen. Ha,Ha.
Groetjes José
jhoppenbrouwers

Re: MAASDIJK

Berichtdoor Marco » za 25 jun 2011, 20:18

En Jose, hoe nat was het op de Solex? Ik had even gedacht dat je vanmiddag langs het deelnemersveld van de 15 km reed. Ik denk dat het was bij km 7, er kwam opeens een Solex voorbij, en nog een, en nog een.......ik zei nog tegen Judith, dadelijk komt Jose in zijn lange leren jas nog even een praatje maken, maar je zat niet bij dit groepje rijders.

Ondanks dat het erg nat was vanmiddag (tijdens de 5 km-loop was het gelukkig wel droog), is er door de Ophorstrunners wederom geknald in Maasdijk. Carla liep een westlands record (58.09 min), Bas (1e 15 km?) en Marlies (1e 15 km) liepen samen een super 1.02.09 uur, Marcel liep ruim 6 minuten sneller dan verleden jaar en finishte in 1.02.22 uur, Frank zat daar volgens mij pal achter (ook zijn 1e 15 km)(je staat echter niet in de uitslagen), Sabina (ook voor haar de 1e 15 km-wedstrijd) eindigde in een erg mooie 1.07.35 uur en Judith liep ook nu weer een vet pr van ditmaal 1.08.36 min (bijna halve minuut onder oude pr).

Marja liep een sterke 5 km in 20.35 min en liet zien dat ze in een stijgende lijn zit en Romy liep een pr van 22.23 min.

Ben erg benieuwd naar de ervaringen van de Ophorstrunners tijdens deze 15 km in Maasdijk!
Marco

Berichtdoor Marlies » za 25 jun 2011, 21:13

Tsja, vandaag dan m'n eerste wedstrijd verder dan 10km. Hoe zou het gaan?
Best wel ver 15km. En echte lange duurlopen? Met een uur ben ik meestal wel thuis....
Ach, lekker lopen, niet te hard van start, maar ook weer niet te langzaam.
Nou de start ging lekker, zoals bij mij hoort: vlotjes.
Maar ik had wel steeds in gedachten: niet te hard gaan, want het is wel 15km.
De eerste km natuurlijk in de massa mee, daarna tempo zoeken en lekker gaan lopen. Betekende helaas dat ik het groepje voor me net moest laten gaan en dus al snel in de wedstrijd alleen kwam te lopen. Nou ja, is niet anders.
lekker in de miezer, best harde wind tegen vond ik en dat zeker wel km of 3.
Rond de 8km van de Waterweg af richting Maasdijk, komt Bas gezellig naast me lopen.
Die vond het zonde dat hij met tegenwind alleen liep. Tsja, dat vond ik ook. Dus samen verder.
Beetje lullig alleen dat ik vervolgens met tegenwind schuin achter Bas liep... Sorry Bas, maar harder zat er echt even niet in.
We hadden (vond ik) wel veel aan elkaar, ja, ik kwam er ook wel eens naast hoor!
Ik dacht wel: straks even tegen Bas zeggen dat hij de laatste kilometer wel gewoon zelf mag gaan.
Komen we bij het bordje 14km en hoor ik: kom op. Hé da's niet de bedoeling. "Kom op Bas, meegaan" riep ik.
Nou we hadden nog best een lekker tempo die laatste kilometer.
(misschien toch wat over??? nou denk 't niet).
Samen over de finish in 62.08. Ik was echt super tevreden. Hoopte op een tijd van 63. dat is dus ruim gelukt. Toch mooi 4.08 per km.
De td's waren: 3.54 - 3.58 - 4.04 - 4.09 - 4.14 (5km in 20.18) - 4.13 - 4.15 - 4.12 - 4.07 (Bas was aangehaakt) - 4.12 -(10km in 41.18) 4.15 - 4.18- 4.15 - 4.07 - 3.55 = 1.02.08

Tot dinsdag, we gaan er een leuke training van maken...haha! :lol:
Marlies

Berichtdoor Frank » zo 26 jun 2011, 09:57

Gister een Westlands dagie. ’s Ochtends de open dag bij orchideeën kwekerij Ter Laak in Wateringen. Daarna snel terug naar Den Haag gesjeesd. Vervolgens weer terug naar de glazen stad. In mijn beleving lag Maasdijk wat dichter bij Den Haag. :roll: Sabina en ik kwamen te laat voor de start van de 5km en het gezamenlijk inlopen. Gelukkig waren we nog wel ruim op tijd voor de start.
Ik was benieuwd of ik een 15km zou gaan trekken in een hard tempo. Weersomstandigheden waren weer ideaal. Sporten in de miezerregen vind ik heerlijk. Voor het mooie wel wat teveel wind. Na het startschot was het voor iedereen weer even zoeken naar een plekkie in het veld. Tijdens het ‘kleine’ rondje probeerde ik langs de Maasdijk aansluiting te vinden met een groep waar Bas en Marlies ook deel van uit maakte. Ik kon het gat van een meter of twintig niet dichtlopen. Dus wederom aan het elastiek bij Marlies. :D Ditmaal echter ook met Bas erbij. Halverwege de Maasdijk hoorde ik een hoop kabaal achter me; Marcel! Hij had het gat tussen hem en mij in één ruk dicht gelopen. Knap! Ik was er wel blij mee want nu liep ik niet meer alleen. Bij het opdraaien van de Pettendijk kregen we de wind vol tegen. Doorkomst vijf kilometer in 20.20.
Kop over kop gingen we de strijd met de wind aan. Dat was wel lekker lopen zo. 8-) Op de Oranjedijk in de polder gingen we waaier lopen en kregen we gezelschap van een dame die door ons uit de wind werd gehouden. Ik dacht wel bij mezelf;”ze moeten niet teveel profiteren, anders brengen we d’r in het zadel in de strijd met Marlies om een podiumplek”. :evil: Marlies liep immers nog steeds met Bas in het zicht. Rond een kilometer of tien (doorkomst 41.30) werden we opgeslokt door een grote groep. De groep liep een lekker tempo en Marcel en ik konden allebei vrij makkelijk meekomen. De dame moest uit de groep lossen dus het podium probleem was ook opgelost. :D De wind was inmiddels iets afgenomen. Bij de laatste passage over de Oranjedijk kwamen we steeds dichter bij Bas en Marlies. De benen voelde nog steeds goed. Ik had weinig last van de extra kilometers die we moesten maken. Ik had mezelf voorgenomen om bij kilometer 14 een ultieme poging te gaan wagen om het gat in de laatste kilometer dicht te lopen. Zover kwam het niet. Het tempo werd vanaf halverwege de Oranjedijk flink opgevoerd. Maar ook Marlies en Bas gingen steeds harder lopen. Op de Korte Kruisweg werd de groep uit elkaar gerukt. De eindsprint was begonnen. Samen met Marcel en nog een andere man ging ik de laatste kilometer in. Het piepte en het kraakte in de voegen maar ik kon erbij blijven. De laatste 200 meter kon ik ze niet meer houden en moest ik ze toch laten gaan. Uiteindelijk kwam ik in 1.02.25 over de streep. Daar was ik zeer tevreden mee. Iedereen had weer top gelopen!!

Een lekkere wedstrijd. Goed georganiseerd. Dinsdag ben ik er helaas niet bij. Ik ben tot 19.00 uur in Heerenveen voor m’n werk. Jammer dat ik de training van de twee interim-trainers moet missen!!
:cry:
Frank

Berichtdoor Judith » zo 26 jun 2011, 12:35

Na een idiote week met een tentamen, sportdag, schooldisco, het opruimen en soppen van mijn klaslokaal met 21 pubers, een barbecue met 150 ouders en leerlingen (lees: het opbouwen en opruimen ervan), een eindvergadering, een afscheidslunch voor een collega én Meikes kleuterjuf die had bedacht dat de mama van Meike vast wel zin, tijd en energie had om 10 kilo Duplo schoon te maken, lag ik vrijdagavond halfdood op de bank. Op tijd naar bed om in Maasdijk een beetje leuk te kunnen lopen!
We werden wakker van een stortbui op het zolderdak. Gelukkig gaf de buienradar aan dat het tegen twaalven droog zou worden en het ook niet meer zou gaan regenen 's middags. We trokken alvast onze loopkleding aan en ook Meike en Stijn werden in een Ophorstshirt gehesen. Zij zouden met mijn ouders bij de finish staan. In de Hema kregen we van zwager Steef nog even de benaming 'Familie Hardloop' toegeschreeuwd. Haha...
Nadat we de kinderen bij mijn ouders hadden gedropt gingen Marco en ik naar Maasdijk. Startnummers opgehaald, beetje ingelopen en gekeken naar de 5 km. Marja liep weer geweldig en Romy kwam al scheldend en tierend voorbij, maar liep gewoon een PR!
Toen richting startvak. Het startschot viel en we waren weg. Tijdens de eerste kilometer hoorde ik Marco een aantal keer zeggen: 'Rustig, Juud!'. Hij had gelijk, want het ging erg hard: in 4.10 kwamen we voorbij het eerste kilometerbordje. Een beetje de rem erop en de eerste vijf kilometer gingen keurig volgens planning in 22.12. Zoals ik al verwacht had, kwam Sabina op dit punt bij me lopen. Ze liep te hard voor mij en langzaam liep ze van me weg. De 10 kilometer kwamen we door in 45.45. Ook nog zoals we het van te voren hadden bedacht. Maar ik liep inmiddels wel ontzettend te klooien met mijn kilometertijden die verschilden van 4.20 tot 4.50. Ik had Marco al een aantal keren geirriteerd op zijn horloge zien kijken en hij ging een aantal meter voor me lopen. Vervolgens dook daar AVW-er Eric Klok naast me op. Eventjes kon ik aanpikken, maar hij liep richting Marco en het lukte me niet om met hem mee te gaan. Eric maakte Marco erop attent dat ik een stuk achter hen liep en op de site van AVW las ik net dat mijn lieve mannetje daar als volgt op reageerde: 'Toen ik Marco daar op attent maakte, was hij niet echt ontdaan "als ze onder de 1:09 wil lopen zal ze toch dit tempo moeten aanhouden..." Dat is nog eens taal.'
Hmmm, maar goed dat ik dit nu lees, want mezelf kennende was ik tijdens de wedstrijd in de berm gaan zitten als ik dit onderweg gehoord had ;)
En toen kwam daar mijn reddende engel AVW-er Jaco Sprong! Hij kwam naast me lopen en vertelde me dat ik eens eventjes een paar keer diep in moest ademen, omdat ik nogal kortademig was op dat moment. Dat deed ik en daarna ging het stukken beter. Ik kwam weer in mijn ritme en de laatste kilometers gingen heerlijk. Jaco bleef naast me lopen. Op een meter of 300 van de finish zette ik mijn eindsprint in en finishte ik in een prachtig PR van 1.08.35. Vooraf had ik gehoopt op een tijd onder mijn oude PR van 1.09.02 en 1.08.30 had ik geweldig gevonden. Mijn doel is dus bereikt en voor een volgende 15 kilometer heb ik ook al een doel: veel vlakker lopen!
Na de finish stonden er allemaal blije OphorstRunners: Carla, die een Westlands record had gelopen, Marlies en Sabina debuteerden op de 15 km in prachtige tijden en Marcel, Bas en Frank liepen alle drie een PR! Helemaal leuk!
Omdat het een groot deel van de wedstrijd had geregend (handig, die buienradar...;)!), waren mijn ouders niet met de kinderen naar de finish gekomen. Ik heb Meike en Stijn vlug opgehaald en tijdens de prijsuitreiking en verloting hebben ze zich heerlijk uit kunnen leven op het springkussen in hun, volgens Stijn, 'Carla-shirts'.
Een superleuk middagje! Op naar de Kadeloop!
Judith

Berichtdoor marja » zo 26 jun 2011, 20:30

In de eerste plaats, iedereen weer van harte met z'n geweldige prestatie op de 15 km! Toppie! Word dinsdag weer een hoop lekkernijen na de training.... ;) :lol:
Samen met Romy de 5km gelopen zaterdag.
Konden lekker voorin starten, en ben weer gelijk in rap tempo ervandoor geschoten! De luchtwegen voelde beter aan dan vorige week, maar is zeker nog niet over! :twisted: . Dus is dacht: Ik zie het wel! Wilde wel graag mijn concurrente(Mariska Duijvenstijn) van vorige week voorblijven, die had toen al gezegd dat ze zo lekker in vorm was :evil: Liep de 1ste 500m als 2de vrouw(achter de Keniaanse), en al gelijk kwam Ingrid Le Comte naast me lopen en weg is dat ze was...Daarna kwam er een dame met kort haar( nooooit gezien). De 1ste km ging in 3.48. Daarna weer lekker mijn eigen tempo zoeken, maar kreeg het toch wel zwaar, en vooral een dip als je door nog 2 meiden word ingehaald en er niet bij kan blijven. Ik hoorde ongeveer bij de 3km voetstappen vlak achter mij, maar wist niet of Mariska het was. De laatste 500m kon ik door de raam van een huis zien wie er achter mij liep, en gelukkig was het niet Mariska, want ik kon niet meer! Mijn schoonvader was ondanks de regen mij nog komen aanmoedigen( ik had al tegen Marco gezegd dat hij niet in de regen met de meiden hoefde te komen kijken) Bij de laatste 200m nog een kleine jongen voorbijgelopen en samen met een wat oudere man (die wilde écht niet verliezen van een vrouw) een laatste eindsprint eruit gehaald, maar dat was niet meer veel. De luchtwegen waren op! Was best tevreden met mijn tijd van 20.34, want had toch voor mijzelf wel een doel gesteld van die van Leiden (20.38) om daar onder te komen. En dat is gelukt!Romy,ondanks dat ze niet tevreden was (????Pr.????)super goed gelopen!

Tot dinsdag allemaal, ben wel errug benieuwd hoe de training gaat verlopen zo zonder onze Carla..... ;) :lol:
marja

Berichtdoor Marco » ma 27 jun 2011, 20:48

Reportage van de VTM-telecomloop van afgelopen zaterdag rond elk *.30 uur op de WOS.
Marco

Keer terug naar Wedstrijden