Ja, ja, we hebben geopen. Met grote groep weer aan de start. Marja en Spas op de 5km en José, Bas, Judith, Romy, Carla en Marlies op de 11,7km.
De temperatuur was goed, in de polder zelfs warm. De wind, die was best hard en (natuurlijk) tegen op de kade (zo'n 5,5km).
We stonden lekker vooraan bij de start en gingen hard weg (3.46 op de 1ekm), nou ja, die is alvast binnen.
Ik voelde al meteen dat ik toch nog wel zware benen had van de afgelopen wedstrijd (Maasdijk), maar geen smoesjes, gewoon lekker lopen.
Ging lekker stukje met Bas, naast elkaar door de polder. Bij 5km liep Bas naar het groepje voor ons toe, dat ging me toch net even te hard. Had geen top-benen vandaag. Dus maar lossen, lekker op gevoel verder. Omhoog, de kade op: schelpjes, steentjes, hooi (glad) en vooral smal en tegenwind.
Ik liep alleen. De kilometertijden liepen een beetje op. Maar ik liep ontspannen en kon het nog wel volhouden. Jammer dat het 'maar' 11,7 km was en geen 15! Bij de 10km bijna weer bij Bas, nadat ik even een meter of 800 achter iemand mocht lopen. Dat ging erg makkelijk, te langzaam voor m'n gevoel, dus er weer voorbij. Oef, daar is die wind weer. Ach, doorbikkelen maar. Hoorde steeds: 2e dame, hé da's leuk, ik hoorde geen 'en daar is de 3e dame' achter me. Bas ging bij de 10 versnellen, eh, ik niet, waarom eigenlijk niet bedacht ik me bij de finish, er zat nog wel meer in. (of toch niet?).
Nou ja, ik liep lekker verder, nog goed laatste stuk en 2e vrouw in 48.13. Ver achter Carla natuurlijk (die liep iets van 45.50?) en José en iets achter Bas. Voor de 3e week op rij liep iedereen heel goed en hebben we goede reclame gemaakt voor de Ophorstrunners!
De prijsuitreiking verliep lekker snel. Veel ophorstrunster op het podium! Bij de vrouwen Sen: Romy (3), Judith (2) en ikzelf (1). Allemaal een beker en envelop. Carla had al heel mooie bos bloemen en kreeg in eerste instantie alleen lekker pakket van de bakker (smullen maar), ging envelop? Gelukkig later wel, dat heb je verdiend Carla!
Op naar de Bradelierloop, eindelijk weer eens een 10 dan, hopelijk in niet te warm weer. Want ehhh, nu 3 uur na het lopen heb ik nog steeds heel rood hoofd!
Enne vakantiegangers: fijne vakantie en goed uitrusten!