[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 4505: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3706)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 4507: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3706)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 4508: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3706)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 4509: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3706)
Ophorst Runners • Toon onderwerp - kadeloop 2011

kadeloop 2011

Vooruitzichten en ervaringen van de atleten

kadeloop 2011

Berichtdoor marcel42 » za 02 jul 2011, 12:35

Alle ophorstrunners die vandaag de kadeloop gaan lopen, heel veel succes en zet hem op.

Ik lees graag weer alle reacties van jullie ervaringen van de kadeloop.

grt marcel
marcel42

Re: kadeloop 2011

Berichtdoor Marlies » za 02 jul 2011, 18:08

Ja, ja, we hebben geopen. Met grote groep weer aan de start. Marja en Spas op de 5km en José, Bas, Judith, Romy, Carla en Marlies op de 11,7km.
De temperatuur was goed, in de polder zelfs warm. De wind, die was best hard en (natuurlijk) tegen op de kade (zo'n 5,5km).

We stonden lekker vooraan bij de start en gingen hard weg (3.46 op de 1ekm), nou ja, die is alvast binnen.

Ik voelde al meteen dat ik toch nog wel zware benen had van de afgelopen wedstrijd (Maasdijk), maar geen smoesjes, gewoon lekker lopen.
Ging lekker stukje met Bas, naast elkaar door de polder. Bij 5km liep Bas naar het groepje voor ons toe, dat ging me toch net even te hard. Had geen top-benen vandaag. Dus maar lossen, lekker op gevoel verder. Omhoog, de kade op: schelpjes, steentjes, hooi (glad) en vooral smal en tegenwind.
Ik liep alleen. De kilometertijden liepen een beetje op. Maar ik liep ontspannen en kon het nog wel volhouden. Jammer dat het 'maar' 11,7 km was en geen 15! Bij de 10km bijna weer bij Bas, nadat ik even een meter of 800 achter iemand mocht lopen. Dat ging erg makkelijk, te langzaam voor m'n gevoel, dus er weer voorbij. Oef, daar is die wind weer. Ach, doorbikkelen maar. Hoorde steeds: 2e dame, hé da's leuk, ik hoorde geen 'en daar is de 3e dame' achter me. Bas ging bij de 10 versnellen, eh, ik niet, waarom eigenlijk niet bedacht ik me bij de finish, er zat nog wel meer in. (of toch niet?). :(
Nou ja, ik liep lekker verder, nog goed laatste stuk en 2e vrouw in 48.13. Ver achter Carla natuurlijk (die liep iets van 45.50?) en José en iets achter Bas. Voor de 3e week op rij liep iedereen heel goed en hebben we goede reclame gemaakt voor de Ophorstrunners!

De prijsuitreiking verliep lekker snel. Veel ophorstrunster op het podium! Bij de vrouwen Sen: Romy (3), Judith (2) en ikzelf (1). Allemaal een beker en envelop. Carla had al heel mooie bos bloemen en kreeg in eerste instantie alleen lekker pakket van de bakker (smullen maar), ging envelop? Gelukkig later wel, dat heb je verdiend Carla! :!:

Op naar de Bradelierloop, eindelijk weer eens een 10 dan, hopelijk in niet te warm weer. Want ehhh, nu 3 uur na het lopen heb ik nog steeds heel rood hoofd!
Enne vakantiegangers: fijne vakantie en goed uitrusten! :D
Marlies

Berichtdoor Marco » za 02 jul 2011, 19:58

Iedereen weer erg goed gelopen vandaag, wordt haast een gewoonte..... ;)

Ik heb na de 15 km van Maasdijk even een week lang mijn hardloopschoenen opgeborgen, wel 3 keer op mijn mountainbike lekker uurtje gefietst, maar vanmiddag stond ik dus wel weer aan de start van de.....1 km loop voor 3-6 jarigen! Zowel Meike (voor de 2e keer) en Stijn (voor het eerst) hadden zin in deze kinderloop (beide in hun Ophorstshirt). Stijn was jammergenoeg niet helemaal fit aan de start en als er dan ook nog een hele harde knal volgt en alle kinderen om je heen gaan rennen, dan kan het wel eens teveel worden voor hem ....... :(

Meike daarentegen dribbelde er weer lustig op los. Vorige keer liep ze 1 km op de baan, nu op een stratenparkoers vond ik die 1 km opeens wel erg lang lijken. Omdat ze nu met een aantal leeftijdgenootjes liep, was het voor haar wel zo leuk. Onderweg kreeg ze heel veel aanmoedigingen van het vele publiek. We hebben weer lekker lopen babbelen samen, dan heeft ze ook niet door dat ze aan het rennen is lijkt het wel. Toen we het laatste rechte eind opdraaiden, liet ze mijn hand los en versnelde opeens breeduit lachend......ik dacht nog, wat krijgen we nou..... :D Even twijfelde ze over waar ze moest finishen, maar toen ze haar naam door de luidspreker hoorde, liep ze alsnog de laatste meters tot aan het finishdoek. Een mooie 44e plaats overall (ze kreeg een kaartje met daarop haar plaats en dat kaartje betekende ook een ijsje voor haar!) en een mooie medaille waar ze maar wat trots op was. Ze wilde meteen weten waar Stijn en mama waren, nou die kwamen er ook al aan. Stijn liep nog een stukje mee aan de hand van Judith, maar met de finish in zicht wilde hij toch liever lekker veilig door mama over de finish gedragen worden.
Marco

Berichtdoor Judith » za 02 jul 2011, 20:46

Zoals Marco hierboven al beschreef waren we vanmiddag al vroeg in Schipluiden om eerst met z'n vieren de kinderloop van 1 kilometer te lopen. Stijn was vannacht aan het spoken geweest: spugen, huilen en uiteindelijk bij papa in het grote bed en mama dan maar in zijn piratenbed ;) . Vanochtend voelde hij nog wat warm, maar hij wilde persé lopen vandaag, dus toch maar een startnummer voor hem gekocht. Eigenlijk mocht hij nog niet meedoen met zijn 2 jaar en 10 maanden, maar op het inschrijfformuliertje hebben we stiekem gezet dat hij al drie is ;)
Collega Rianne was zo lief om op onze spullen te letten en we gingen richting start. In het startvak werd Stijn wat ongeduldig; het duurde ook wel erg lang voor we weg mochten. Het startschot was hard en Stijn vond het maar niets, ik zag zijn gezicht al betrekken. Na enkele meters heb ik hem dan ook maar opgetild en zo hebben we zo'n 800 meter gelopen. De overige 200 meter heeft hij zelf gelopen, maar zodra er te hard voor hem geklapt werd, wilde hij weer op mijn arm. Ik had het inmiddels behoorlijk warm en denk dat ik morgen meer spierpijn in mijn arm ga hebben dan in mijn benen. Da's weer eens iets anders :lol:
Stijn finishte als 51e, kreeg een medaille, die direct weggesmeten werd, en ook een aardbeienijsje maakte het er niet beter op. Toch nog niet zo fit?!

Marco vertrok met de kinderen naar de speeltuin. Na onze 'gezellige' 15 kilometer in Maasdijk zou ik het deze week zelf gaan doen. Toch kon Marco het niet laten om wat hazen voor me te regelen: AVW-ers Jos, Eric, Jaco en Peter. Romy wilde proberen met ons mee te gaan. De bedoeling was om 4.35 per kilometer te gaan lopen en dat leek me een prima plan, want ook ik voelde, net als Marlies, mijn benen nog wel van de wedstrijd in Maasdijk vorige week.
In het startvak brandde de zon op onze hoofden en dit keer werd ik ongeduldig. Er moesten nog zoveel mensen van de organisatie in het zonnetje gezet worden, dat het een tijdje duurde voor we weg konden. De start was een drama: wat een drukte! Het was erg zoeken naar een plekje voor je voeten en een ritme. Eric riep na een paar honderd meter dat ik weer bezig was om in 4.10 te gaan openen, dus de rem ging erop. Nadat we het dorp verlaten hadden kwamen we in een lekker tempo terecht van rond de 4.30. Ik liep met Peter, Jos en Jaco. Eric en Romy liepen een meter of 10 achter ons. De eerste paar kilometer heb ik nog op tussentijden gelet, maar op een gegeven moment dacht ik; 'Wat kan mij die tijd schelen, ik ga achter Jaco en Jos aan (Peter was inmiddels bij Eric en Romy gaan lopen) en ga gewoon lekker lopen en genieten!' En dat heb ik gedaan. Het ging prima en langs het water gaf Jos aan dat ik voor hem moest gaan lopen, omdat hij het zwaar had. Ik heb toen nog een flinke tijd achter Jaco gelopen, maar ik voelde dat ik harder kon. Ik gaf dat aan bij Jaco en hij zei me dat ik dan maar moest gaan. De laatste anderhalve kilometer was ik dus al mijn hazen kwijt en kon ik nog wat versnellen, zeker toen we de klinkers weer opgingen en ik Meike al van veraf hoorde roepen: 'Kom op, mama!'. Ik finishte in 54.39. Vooraf had ik gehoopt iets sneller te lopen, maar ik ben zeker wel tevreden. In tegenstelling tot vorige week heb ik heerlijk vlak gelopen en toen ook nog bleek dat Marlies, ik en Romy eerste, tweede en derde waren bij de Vrouwen Senioren was ik helemaal blij. Het leverde een beker op en een envelop met een erg leuk bedrag! Wat Marlies ook al schreef: Carla kreeg gelukkig ook nog een envelop naast haar bakkerspakket, want we voelden ons ietwat opgelaten toen zij die niet kreeg, terwijl ze eerste overall was.

Jaco, Jos en Peter bedankt!!! En Eric; Romy was ook erg blij met de begeleiding van 'die meneer' :lol:
Nu rust tot De Bradelier!
Judith

Berichtdoor Judith » za 02 jul 2011, 21:15

File_332 (Small).jpg
Het 'podium' bij de Vrouwen Senioren: OphorstRunner, OphorstRunner en OphorstRunner!!!
File_332 (Small).jpg (81.95 KiB) 16221 keer bekeken
Judith

Berichtdoor SpasG » za 02 jul 2011, 22:46

Ten eerste iedereen gefeliciteerd met de mooie tijden in wat wamere weer met
veel wind tegen op de Kade.
Ten tweede - sorry dat ik met WUp en Cdown en groepsfoto ontbraak.
Eerst was ik meelopende coach bij de kidsrun - neefje van Maya deed zijn
1e wedstijd 1km in 5.30 en 13de plek.Laatst op de atletiekbaan toen ik hem
daar voor 2 rondjes training bracht,hebben we de baan huilend verlaten - hij
wilde wedstrijd lopen met een jonge en meisje - duidelijk ouder dan hem en
heeft verloren. Harde les,vandaag geen tranen en alles ging goed :)
Na afloop van 5km heb ik met Maya en Marja jullie richting finish aangemoedigd
maar moest ook snel vandoor richting markt en werk.

Ik vond minder dat 5 en 12 samen van start gingen maar probeerde
de 1km mijn eigen weg en tempo te vinden. Even voor 2km Carla en Jose aangemoedigd
en was blij dat ik nog maar 3 heb. 1e en 2de km gingen in 3.41,3de in 3.46,de 4de was de
zwaarste met wind tegen in 4.01 en de laatste in 3.30. Heb respect voor jullie de 12km lopers
die veel langer wind tegen hadden en toch zulke goede tijden liepen. Ongelooflijk !
En natuurlijk super trots op de vrouwen power - 3 podiumplekken en Carla overall 1e ! en Marja liep ook super sterk
vandaag - was getuige van haar finish !

Nog nagenieten en fijne Zondag!
Spas
SpasG

Berichtdoor Frank » zo 03 jul 2011, 12:08

Het is weer één grote triomftocht geworden zo te lezen!! :D Allemaal gefeliciteerd!!
Frank

Berichtdoor Eric » zo 03 jul 2011, 14:28

Eric

Berichtdoor jhoppenbrouwers » zo 03 jul 2011, 20:18

Hallo allemaal, gefeliciteerd met jullie prestatie. Ik was zelf ook heel tevreden en voel dat het
Wedsrijdgevoel langzaam weer terug komt. Ook fijn dat Carla toch ook nog een envelop heeft
gekregen. Mijn mooiste moment was deze foto met 2 blonde toppertjes.
Bijlagen
268331_10150247901839805_639914804_7223268_306255_n.jpg
268331_10150247901839805_639914804_7223268_306255_n.jpg (88.49 KiB) 16182 keer bekeken
Groetjes José
jhoppenbrouwers

Berichtdoor Romy » ma 04 jul 2011, 15:04

Sorry :oops: zal Eric nooit meer vergeten!!!
heb super gelopen en veel steun aan hem gehad :D

Liefs Romy
Romy

Volgende

Keer terug naar Wedstrijden