Kopjesloop

Vooruitzichten en ervaringen van de atleten

Kopjesloop

Berichtdoor Judith » zo 08 apr 2012, 21:51

Vanochtend vertrokken we, na het eieren zoeken en het paasontbijt, met het hele gezin in Ophorstkleding richting Delft. Voor het eerst in zeven maanden wilde ik weer eens een 10 kilometer gaan lopen. Ik heb de laatste maanden alleen maar halve marathons gelopen en had wel weer eens zin in een 'kort' stukje :lol: Bovendien vroeg ik me af wat ik nog kon op de 10. Ik hoopte op een 46-er, Marco dacht dat een 45-er er wel in moest zitten.
Voordat ik van start ging, wilden Meike en Stijn meedoen met de kinderloop. Gelukkig voor Stijn was er dit keer geen startpistool en konden we de wedstrijd zonder tranen beginnen. Nadat de starter 'pang' had geroepen, liep ik met Meike mee en had Marco Stijn aan zijn hand. Onze kinderen waren verreweg de jongste van de zeven deelnemers en liepen dan ook van begin tot eind op de 6e en 7e plaats. Stijn had zelfs een echte achterfietser bij hem en dat vond hij wel interessant. De juichende menigte lopers vlak voor de finish vond hij minder geslaagd. Stijn houdt er niet zo van om in het middelpunt van de belangstelling te staan... Deze lopers mochten echter zelf pas starten als het laatste lopertje van de jeugdloop binnen was en probeerden Stijn zo over de finish te juichen ;) !
Meike had er zin in en liep zonder te stoppen in 7.42 min haar kilometer. Stijn finishte twee minuten later, omdat hij onderweg van alles zag wat hij erg boeiend vond.
Van veel inlopen kwam dus niet veel vanochtend, want vlak nadat de kids gefinisht waren mocht ik starten. De eerste kilometer ging snel, in 4.20. Daarna zakte ik terug naar 4.30 en dat hield ik, tot mijn verbazing, lang vol. Bij 3 km werd ik wel ingehaald door de dame die als eerste zou finishen. Ik probeerde bij haar te blijven, maar ze liep echt te hard voor mij. Ze sloeg een gat van zo'n 100 meter en ik besloot om vooral te zorgen dat ik lekker door kon lopen. Halverwege had ik een klein dipje, maar ik had wel in de gaten dat een 45-er er in moest zitten. Marco had weer eens gelijk :roll: !
Wat ik trouwens erg bijzonder vond vandaag, was een kleine 'hindernis' die ik rond 6 km moest nemen. Een kudde van zo'n 100 schapen was de berm aan het leeggrazen en een paar van die beesten staken de weg over toen ik langsliep. Ik moest toen even slalommen tussen drie schapen door!
Ik finishte in 45.33 min, als tweede dame en was zeer tevreden!

Op de terugweg zaten we maar met zijn drieen in de auto. Marco hadden we achtergelaten in de Delftse Hout en hij ging, met het oog op zijn marathon in mei, naar huis lopen. Dit ging prima!
Bijlagen
Afbeelding_014 (Small).jpg
Stijn en Marco onderweg naar het finishdoek
Afbeelding_014 (Small).jpg (50.04 KiB) 1262 keer bekeken
Afbeelding_012 (Small).jpg
De finish van Meike
Afbeelding_012 (Small).jpg (94.16 KiB) 1262 keer bekeken
Afbeelding_002 (Small).jpg
De schaapjes die ik tijdens het lopen nogmaals tegen zou komen....
Afbeelding_002 (Small).jpg (86.69 KiB) 1262 keer bekeken
Judith

Keer terug naar Wedstrijden