Ladiesrun bij AVW

Vooruitzichten en ervaringen van de atleten

Ladiesrun bij AVW

Berichtdoor Judith » zo 22 apr 2012, 16:11

Ieder jaar wordt er bij AVW een ladiesrun georganiseerd voor een goed doel. Vanochtend was dat voor de stichting ALS Westland. Er was een flinke opkomst en ook mijn schoonzusje Elke en ikzelf waren van de partij. Vorig jaar hadden we samen de 5 km gelopen en na afloop zei Elke: 'Volgend jaar doen we de 10 km!' Die 10 km hadden we inmiddels al samen gelopen tijdens de halve van Maassluis en vandaag gingen we dus voor onze tweede gezamelijke tien!
Ook onze dochters zouden vandaag meelopen voor het goede doel. Ze zouden alle drie één kilometer lopen. Helaas was Meike ziek. Ze had keelpijn en bijna geen stem en mocht dus niet lopen. Gelukkig hielden Tessa en Suus de eer van de familie Poot hoog en liepen mee met de kinderloop, aangemoedigd door broer Sam.
Elke en ik kregen niets mee van de kinderloop, want wij waren inmiddels al gestart voor onze 10 km. Na twee snelle ronden op de baan (we liepen 5-vlak), gingen we richting Staelduinsche Bos. Het tempo hebben we toen wat laten zakken, want dit was wat teveel van het goede. We liepen heerlijk en konden ondertussen lekker bijkletsen. Op sommige stukken hadden we flink last van de wind, maar dat mocht de pret niet drukken. Het laatste stukje ging 300 meter over de baan. Vlak voor de finish wilde een vrouw die de hele tijd achter ons had gelopen, ons nog even voorbij, maar dat liet Elke niet gebeuren en sprintte haar eruit! We kwamen over de finish in een tijd van ongeveer 55.30. Net zo snel als in januari, maar dit keer mét wind. Dik tevreden dus!
Ook vandaag spraken we af om volgend jaar weer mee te doen, alleen sms'te Elke me net dat de ladiesrun weer een week na Rotterdam gepland staat. Hmmm, we zullen zien in wat voor 'loopstaat' ik dan ben! We zetten 'm in ieder geval op de kalender!
Judith

Keer terug naar Wedstrijden