Ladiesrun Boskoop

Vooruitzichten en ervaringen van de atleten

Ladiesrun Boskoop

Berichtdoor Judith » zo 03 jun 2012, 19:32

Na een paar enerverende dagen (mijn broertje trouwde en ik was ceremoniemeester), vond ik dat ik wel een wedstrijdje verdiend had. Carla had me gewezen op de Ladiesrun in Boskoop, waar zij vandaag zelf ook liep.
Na een ritje van drie kwartier kwam ik tegelijk met Koos en Carla in Boskoop aan. Na het inschrijven gingen we lekker een stuk inlopen. Er waren niet heel veel deelnemers aan de 10 km (de meeste ladies gingen voor de 5 km) en bij de start vond ik dat ik wel vooraan naast Carla op de startstreep mocht gaan staan. We werden weggeschoten en de eerste km ging door een industrieterrein. Ik klokte 4.02 bij het eerste km-bordje. Dat leek me wat snel, het voelde ook niet alsof ik zo hard liep. We gingen de polder in en bij km 2 klokte ik zo'n 9 minuten. Dat leek me meer te kloppen: 4.30 per km. Ook km 3 ging in 4.30. Daarna had ik een dipje en zakte ik terug naar 5-vlak, terwijl mijn gevoel me niet zei dat ik langzamer was gaan lopen. We vingen wel veel wind in de polder, dus dat was misschien de reden. Ook liep ik al vanaf km 1 alleen. De eerste km was het wat positie zoeken, maar daarna heb de resterende 9 km op de 14e plek gelopen. Na 5 km kon ik weer versnellen naar 4.30 per kilometer. Toen we aan de laatste kilometer begonnen, zag ik Koos daar staan, uiteraard gewapend met camera. Ik had nog de puf om te vragen of Carla gewonnen had én dat had ze, in een prachtige 37.29. Vlak daarna kwam Carla me tegemoet lopen en samen liepen we richting finish. Omdat ze met me meeliep, kreeg ik de energie voor een eindsprintje en finishte ik in 45.54. Stiekem had ik gehoopt op een tijd onder de 45 minuten, maar dat zat er vandaag echt niet in. Ik heb eruit gehaald wat erin zat.
De prijsuitreiking liet even op zich wachten en Carla en ik gingen uitlopen. Toen we terugkwamen, stond Koos druk te gebaren voor de deur. Carla was al naar voren geroepen om haar prijs in ontvangst te nemen. Ze kon meteen doorsprinten naar het podium. Na de overall-prijzen, werden de prijzen per categorie uitgedeeld. Ik was tweede in mijn leeftijdsklasse.
Het was een leuke, gezellige middag!!!
Judith

Keer terug naar Wedstrijden