Kadeloop 2012

Vooruitzichten en ervaringen van de atleten

Kadeloop 2012

Berichtdoor Marlies » za 07 jul 2012, 20:41

Vandaag de Kadeloop. Tsja, voor de tijd hoeven we hier niet te lopen. Want wat is nou 11,8 kilometer?
Waar wel voor dan? Dat was voor mij na de vorige wedstrijd heel duidelijk. Voor het goede gevoel!

Maar eerst wat anders. Luuk wilde ook graag lopen. En toen hij hoorde dat z’n vriendje Stijn en (vooral) vriendinnetje Meike ook gingen lopen, toen was hij door het dolle heen.
Vorige keer vond hij het duidelijk iets te spannend. Tsja, dat hoeft niet, het moet leuk zijn, anders hoeft het niet. Nou super was het vandaag.
Zodra Meike, Stijn en Luuk elkaar zagen, gingen ze hoor, met z’n drietjes stapten ze overal op af en stonden ze klaar voor de start.
Daar gingen ze dan. Luuk had na 200m al ‘au in zijn zij’. Maar toen ik zei, dat gaat vanzelf over, loop naar naar Meike toe, toen was het ineens over! Ondertussen hem afleiden (zie je het water, de bootjes, het groene water (waar hij Meike nog even mee naar toe nam om tijdens de 1km te kijken)).
Hand in hand begon hij met Meike de laatste 100m en uiteindelijk alleen door naar de finish.
Echt leuk om te zien. Ik vond het echt knap, 1km lopen.
Rest van de middag waren ze in speeltuin of langs het parcours te vinden.
Mama’s dag kon al niet meer stuk. :D
Maar ja, toen moest het voor mij nog beginnen.

Lekker lopen dus, ik ging wel beetje snel weg, maar niet zo snel als de afgelopen wedstrijden. Hoeft ook niet, want wilde lekker lopen. Tot 4km liep ik nog vlak achter Lindsay en Carla in een heerlijk groepje. Maar ja, toen moest ik helaas toch een gaatje laten.
Ik zie nu op m’n gps dat ik niet langzamer ging lopen, zij wel sneller. :cry:
Tsja, da’s net te hard voor mij. Ach, mag niet mopperen, zij trainen er ook veel meer voor dan ik.
Lekker lopen, eerst nog 2 km beetje samen met een man, maar helaas, vanaf de kade alleen.
Gelukkig hadden we daar meewind, dus minder erg om dan alleen te lopen.
Maar die schelpjes/ steentjes, die zijn niet echt iets voor mij. Zacht, leek wel een lopende band soms.
Eindelijk van de kade af, het dorp in, rondje om het parkje heen en toen nog 2x hard aangemoedigd door m’n moeder, kinderen en man. Leuk, ik kon er echt van genieten.
3e geworden in 45’44” achter Lindsay en Carla. :)

Voordat ik kon uitlopen, wilde Noa ook nog echt hardlopen. Dus met de kleine dame ook nog rondje om het park gelopen en toen naar de groep.
Hoorde dat bijna iedereen lekker gelopen had. Klasse allemaal! Goed gedaan. Op naar de Bradelier. Nou ja, eerst maar eens op naar de vakanties!

Na het uitlopen nog met een groepje bij de prijsuitreiking. Allemaal in ons sponsorshirt van Boutkan Accountancy. Nou ja, bijna allemaal. De sponsor zelf had z’n shirt niet aan! :oops:
Laatst bijgewerkt door Marlies op zo 08 jul 2012, 08:00, in totaal 1 keer bewerkt.
Marlies

Re: Kadeloop 2012

Berichtdoor Judith » za 07 jul 2012, 21:33

Zoals Marlies al schreef: de Kadeloop begon vanmiddag voor ons met de kinderloop over 1 kilometer. Marco, Meike en Stijn had ik vlakbij de start afgezet en zelf ben ik vlug mijn startnummer gaan halen bij de voetbalvereniging en heb de kinderen ingeschreven. Toen rennend naar mijn gezinnetje. Jeetje, wat was het ineens warm in vergelijking met de ochtend! Meike en Stijn stonden al uit te kijken naar Luuk en ik werd niet heel enthousiast ontvangen: 'Waar is Luuk nou?' Gelukkig kwamen Luuk en Marlies er vlug aan en de kids liepen richting start. In tegenstelling tot vorig jaar begon Stijn dit keer niet te brullen bij het horen van het startschot en liep hij breed lachend aan Marco's hand het parkoers. Marco vertelde me dat Stijn onderweg lekker gek liep te doen: hangen aan papa's arm, springen, maar wel (op twee keer vijf meter na) het hele stuk gerend. Ik liep met Meike, Marlies en Luuk mee. Hoogtepunt voor Meike was het zien van haar hoogzwangere juf van groep 1/2. Verder liep ze netjes: af en toe een stukje lopen en soms wat klagen over een pijntje hier of daar. Even dachten Marlies en ik dat Luuk en Meike hand in hand zouden finishen, maar Meike vond het blijkbaar wel best en ging nog een klein stukje wandelen en Luuk rende door naar de finish. Daar hebben we op Marco en Stijn gewacht. De medailles werden bewonderd en van het ijsje werd gesmuld!

Vervolgens gingen de kinderen naar de speeltuin onder begeleiding van Marco en oma (de moeder van Marlies). Marlies en ik liepen samen wat in en voegden ons bij de groep, waar we ook nog een stukje mee inliepen.
In het startvak drongen Romy en ik ons zo ver mogelijk naar voren, maar het duurde toch nog 7 seconden voor we over de startstreep kwamen. Ik kwam erachter dat ik mijn (trouw-)ringen nog droeg. Die zijn best breed en dus zwaar. Gelukkig stond Marco bij het dierenparkje en kon ik hem mijn ringen in zijn hand drukken. Ik schijn daarbij Rijk bijna van zijn sokken te hebben gelopen. Sorry Rijk, ik heb het echt niet gemerkt..;)! De eerste vijf kilometer liep ik samen met Romy. Ik hoorde aan Romy's ademhaling dat ze het zwaar had en ik begon langzaam van haar weg te lopen. Bij ongeveer 6 kilometer kreeg ik letterlijk en figuurlijk een duwtje in de rug van AVW-er Bert Pellikaan. Dit was net wat ik nodig had, want het ging niet vanzelf! Ik besloot te proberen bij Bert te blijven en dit lukte aardig. Langzaam begonnen we lopers in te halen, wat af en toe best lastig was op het smalle paadje langs het water. Bij 10 km werd het moeilijk voor me om Bert bij te houden. Ik probeerde het gat niet te groot te laten worden. Toen we het schelpenpad afkwamen moesten we nog zo'n 500 meter naar de finish. Normaal heb ik nog wel iets over voor een eindsprintje, maar flink versnellen zat er niet meer in. 55.51 min was mijn zelfgeklokte eindtijd. Na drie bekers water was ik weer enigzins aanspreekbaar ;) . Overigens was ik onderweg ook erg blij met de vele drankposten. Wat was het heet!

Thuis zag ik dat ik vorig jaar bijna anderhalve minuut sneller was: 54.38 min. Ik weet dat ik toen voor mijn gevoel heel makkelijk liep. Ach, een beetje teleurstellend was mijn tijd dus wel, maar mijn 10 km's gaan op het moment ook niet zo snel als ik zou willen. Het komt wel weer!

We hebben met de groep uitgelopen en de prijsuitreiking was erg gezellig. Meike besloot met Marlies, Luuk en Noa mee te lopen naar het 'podium'. Tsja, als mama niets wint, dan zoeken we maar even vervanging, zal ze wel gedacht hebben bij het poseren voor de foto...;)!

Nu met een verbrande kop en vermoeide benen op de bank! En Meike en Stijn sliepen al toen hun hoofd het kussen raakte! Ze hebben een fantastische middag gehad!
Judith

Keer terug naar Wedstrijden