Kerkpolderloop

Vooruitzichten en ervaringen van de atleten

Kerkpolderloop

Berichtdoor Judith » zo 15 jul 2012, 12:46

Ik liep al een tijdje rond met het idee om nog even een Kerkpolderloopje mee te pakken voor we op vakantie gaan. Maar door alle regen van de week, zakte mijn motivatie een beetje naar het nulpunt. Marja vroeg me gisteren via Facebook of ik nog ging en Ton maakte me via datzelfde Facebook duidelijk dat ik een enorm watje was, als ik me door de regen liet tegenhouden (hij was duidelijk, Ton...;)!) Na wat berichtjes over en weer, was ik eruit: ik ging naar de Kerkpolderloop!
Voor de zekerheid hadden we de wekker gezet vanochtend, maar onze twee kleine wekkertjes waren allang voordat de wekker ging wakker :oops: !
Om kwart over negen vertrokken we richting Delft. Marja en haar schoonvader Cok waren er al en na het inschrijven zijn we rustig in gaan lopen. Meike en Stijn wilden wel weer meedoen met de kinderloop. Ze hadden de smaak te pakken na vorige week in Schipluiden! Tenminste, dat dachten we... Stijn kondigde in het startvak echter aan dat hij 'echt niet ging lopen!' Ook goed, het moet vooral niet, het moet leuk blijven! Zodoende gingen er maar vier kindertjes van start voor hun kilometer. Meike werd stralend eerste (en enige ;) ) meisje! Stijn kon het applaus voor zijn zus niet waarderen en verzocht me onmiddelijk op te houden met klappen :roll: .
Vlak na de finish van de kinderloop ging onze 5 km van start. De Kerkpolderloopjes zijn zo'n beetje de enige wedstrijden hier in de buurt in de zomer en steeds meer lopers hebben deze wedstrijdjes ontdekt. Ik schat dat er tegen de 200 deelnemers waren!
Het startschot ging en de eerste 500 meter kon ik in de buurt van Marja blijven. Daarna liet ik haar gaan, want haar proberen bij te houden, leek me geen goed idee. Ik had eigenlijk geen idee wat ik zou kunnen op een 5 km. Het was bijna een jaar geleden, dat ik een vijf kilometer gelopen had! Ik hoopte dat ik rond de 4.30 per kilometer zou kunnen lopen en dus rond de 22.30 uit zou komen.
Nadat Marja van me weggelopen was, kwamen dame 2 en 3 bij me lopen. Marco, Meike en Stijn stonden me aan te moedigen en Stijn, de dierenvriend, riep me nog toe dat ik vooral niet op die grote slak midden op de weg moest gaan staan.
Op een gegeven moment ging de weg wat omhoog en kon ik weer een gaatje slaan. Voor een van de dames was het toen over, de andere bleef bij me en liep heel langzaam van me weg. Ik heb haar constant in het oog gehouden en op een gegeven moment liep ze precies tussen mij en Marja (die ik tot mijn verbazing ook nog bleef zien) in. Ik bleef heerlijk lopen en voor ik het wist kwam de finish in zicht. Dat is wel een voordeel van de 5: hij is zo voorbij :D !
Op het schelpenpad zette ik nog even aan en ik finishte in 21.48! Ik was heel tevreden! Marja had precies 21 minuten over haar 5 kilometer gedaan en was ook heel tevreden. Zij werd eerste, ik derde!
Daarna heerlijk uitgelopen en vooral lekker gekletst!

Het was een superleuke ochtend en een heerlijk ongedwongen wedstrijdje!
Judith

Keer terug naar Wedstrijden