Bradelierloop 2012

Vooruitzichten en ervaringen van de atleten

Bradelierloop 2012

Berichtdoor Marlies » za 11 aug 2012, 21:24

Vandaag stond de 10km in De Lier op het programma. Vooraf als altijd beetje wedstrijdspanning, maar dacht ook: ik loop voor mezelf en niet voor een ander.
Dus gewoon lekker lopen. Nou dat heb ik gedaan. Alleen ging het wel erg hard de eerste kilometer. Mee met Renata en Lindsay in 3.30. Zij trokken dit tempo door, ik liet beetje varen, eigen tempo zoeken.

Renata had 3 mannen om d’r heen, daar voor zat Lindsay met wat mannen. Ik dacht, ik blijf bij Amriet, maar helaas, die had niet de power om mee te gaan op dat moment. Dus kwam ik al na 2 kilometer alleen te lopen. Het zal een keer niet zo zijn…. :cry:

Dat vind ik altijd jammer, ik loop liever in een groepje. Maar ja, dat was niet anders. Het groepje voor me ging echt net te hard. Op 4,5 km riep Silke dat ik naar ze toe moest lopen. Ja, waarom eigenlijk niet. Dus dit geprobeerd en op km 7 kwamen ze wel erg dichtbij. Maar ja, ik liep op dat moment rond de 3.50 per km, zij dus langzamer. Niet echt handig om daar dan achter te plakken.
Dus op het kruispunt richting water en tegenwind voor het fantastische publiek (Judith, Marco, Stijn, Meike, René, Luuk en Noa) eroverheen gedemarreerd (op 7,5km). Lekker gevoel.
Blijkbaar maakte ik de mannen wakker, want ze gingen ineens achter me aan. Lekker, goed voor mij, maar ik dus in de wind en zij achter mij… :cry:

De laatste kilometer met z’n allen een flinke versnelling. Tsja, toen was wel duidelijk dat mannen iets meer kracht hebben als vrouwen, helaas gingen ze over me heen. Laatste km ging in 3.41. Hard dus.

Uiteindelijk in 37.42 over de finish, in een PR van 3 seconden. :D
Eerder dit seizoen al 37.46-37.45-37.47 en nu dus 37.42. Hoezo constant?
Tsja, zou er meer in zitten of is 3x trainen dan niet genoeg? We zien het vanzelf, voorlopig zeker niet meer trainen. Ben in ieder geval met deze tijden echt heel blij. Hoop dat ik nog een keer een 10km in een groepje mag lopen. Alleen is toch wel erg alleen…

Uiteindelijk was ik overigens geen 3e dame, maar 2e dame geworden. Renata moest helaas met maagklachten uitstappen. Met bloemen en doos vol met paprika’s, tomaten, peer en meloen naar huis. Rijk bleef gezellig even wachten bij de prijsuitreiking, was ik niet alleen. ;)

Supporters bedankt! Ik heb heel vaak m’n naam gehoord, super! Dat motiveert echt enorm. :)

Ook de andere Ophorstrunners liepen erg goede tijden! Klasse gedaan mannen en dame! Top.
Marlies

Re: Bradelierloop 2012

Berichtdoor Romy » di 14 aug 2012, 10:31

Zaterdag was de bradelierloop en Ton zou naast mij lopen.
Ik ging hard van start en werd door Ton terug gefloten..
De eerste 5 kilometers gingen lekker en had ik nog zin in de wedstrijd.
Daarna zakte het af en zat ik steeds onderweg te bedenken waarom ik in godsnaam zo nodig hard moet lopen. :roll:
Maarja Ton wist mij goed bij de les te houden en schreeuwde dat ik aan moest haken en dat deed ik dan braaf ;)
Bij 9 km stopte mijn mp3 speler ermee :x beetje jammer..
Helaas zat er geen pr in.
Volgende keer gaat de zweep erover ;)

Bedankt voor je support Ton!!
en natuurlijk voor iedereen die lang de kant stond.
Romy

Re: Bradelierloop 2012 door RIJK

Berichtdoor Marlies » za 18 aug 2012, 10:45

Zaterdag even voor tweeën in de Lier om wat collega’s aan te moedigen die op de 5 km starten, daarna het veld op voor een warming-up met Ton. Voor mij was deze 10 km wedstrijd waar ik mezelf kon testen, verleden jaar liep ik in de Lier 45:46 min, kijken of de 7 maanden trainen bij Carla ook resultaat beginnen op te leveren. In Kwintsheul had ik al wel een PR van 44:19 min staan, maar dat moet je natuurlijk wel eerst evenaren.

Het was een warme dag met nu en dan wat bewolking, de OphorstRunners (Marlies, Marcel, Ton, Romy en ik) stonden redelijk voorin het startvak , even na 15:00 klonk het startschot, de eerst 2 km liep ik in 8:04 min, een beetje boven mijn stand, ik ging bewust tempo minderen, ik had tenslotte nog 8 km te gaan. Mijn doorkomst op 5 km was in 21:09 min nog te snel . Van km 2 tot +/- km 7.5 ben ik allen maar ingehaald, niet echt motiverend. :( De laatste 2.5 km kwam ik meer en meer tussen gelijk gestemde lopers, dat voelde gelijk alweer een stuk prettiger, mijn tempo werd gelijkmatiger. Na 9 km had ik door dat een tijd onder de 44:00 haalbaar was, vanaf dat moment ging het tempo flink omhoog, ik finishten in 43.38, ik verbeterde mijn PR van Kwintsheul met 41 sec, en ten opzichte van een jaar geleden was ik maar liefst 2:08 min sneller. (missie geslaagd) :lol:

Groetjes Rijk
Marlies

Keer terug naar Wedstrijden