Vlietloop 10EM

Vooruitzichten en ervaringen van de atleten

Vlietloop 10EM

Berichtdoor Marlies » ma 03 sep 2012, 20:40

Vandaag de 10EM in Voorschoten. Lekker dichtbij, mooie loop langs het water.
Naar de sporthal, nummer halen, inlopen, naar de start. Stond lekker vooraan en wilde lekker weg gaan. Daarna streven om 4.00/km te lopen. Maar wilde vooral lekker lopen, me niet gek laten maken door mezelf en door anderen. De start van de 10km en 10EM was samen. Wel lekker voor mij. Liep ik tenminste nog even met wat mensen enigszins in de buurt. Nee, natuurlijk niet direct om me heen…..helaas. Liep meteen als eerste dame. Opende vlot (3.40-3.45), tsja, nu tempo zoeken van 4 rond. Ik moet het immers wel 16km lang volhouden. Dat is toch ietsje meer als 10.
Het parcours was echt mooi langs de vliet. Wel iets te veel bochtjes, klinkertjes, bruggetjes, ongelijk asfalt en 2x stuk over het gras. Maar ja, daar word ik sterk van. Toch?
Verder was het best benauwd, ik had in ieder geval last van een hele droge mond en kon niet slikken. Miste ik ook nog de waterpost op 13km. Wie gaat er dan ook in een haakse bocht aan de buitenkant staan met water? Die meters loop ik echt niet extra! :x
10km ging volgens het parcours in 39.00 (volgens m’n gps in 39.26, maar die vond de totale ronde 100m tekort en heeft ergens in bos of onder bruggetjes wat gemist).
Ach, ergens in die buurt de 10. Na 11 km draaiden we weer langs de vliet.
Huh wind? Ineens tegenwind. :? Beetje jammer. Meewind liep wel erg lekker, maar tegenwind…de laatste kilometers…..alleen langs het water…..
Hoorde nog roepen langs de kant dat er achter me nergens iemand te zien was. Nee, dat had ik al in de gaten. Lonely….
Geeft niet, lekker doorlopen, het dorp in, klinkertjes en…finish in 64’03”.
Dik tevreden dus. :D
Vorig jaar liep ik in ’s Gravenzande 65’50”. Dik PR dus.
Heerlijk ontspannen gelopen, de kilometers vlogen echt voorbij, niet verzuurd, geen zware benen, gewoon lekker gelopen.
Goed uitgelopen, prijsuitreiking (was lekker vlot na de finish, fijn), douchen en naar huis.
Marlies

Keer terug naar Wedstrijden