Bradelierloop 2011

Vooruitzichten en ervaringen van de atleten

Bradelierloop 2011

Berichtdoor Marlies » za 06 aug 2011, 21:53

Tsja, de bradelier, daar stonden we weer met een gezellige grote groep. Allemaal de 10km vandaag. Inlopen op het gras, pfff wat was het warm en benauwd zeg. Wat moet dat gaan worden, niet fijn. Nou ja, we gaan ons best doen en we zien wel. Gaat het ineens toch regenen, zo hard, niet normaal. :( Binnen even schuilen. Tien minuten voor de start toch maar naar buiten. Bah, koud, nat. Samen met Carla bij iemand (geen idee wie) onder de paraplu gedoken. Gezellig daar gestaan. Bleven we nog beetje droog.
Hé daar waren m'n ouders, lekker op de fiets, ook nat dus. Dat vond ik wel erg leuk dat ze er waren.
Naar de start dan maar, moesten nog heel eind naar achteren, anders zouden we 5m te kort lopen...
Pang... gaan met z'n allen. Voelde dat het na zo'n 500m al niet meer regende. Echt lekker liep ik nog niet de eerste kilometer, nat, koud, stram. Daardoor voelde het sneller aan dan ik daadwerkelijk liep denk ik. Lekker doorgaan maar. Zag Carla, José en Spas voor me lopen, hé ook Marieke ging er voorbij. Nou, prima hoor, ik wil m'n eigen tempo lopen. En dacht, misschien kom ik haar nog wel ergens tegen.
Hoi Marlies, gaat het? Ja, gaat lekker, met jou ook Bas? Ja. Succes. En verder liep Bas.
Hij sloot aan bij een groepje. Na meter of 500 dacht ik. Waarom doe ik dat ook niet? Beetje dom zo in m'n eentje. Dus ook aangesloten. Dat liep lekker zeg. In groepje van mannetje of 8. Bas er ook bij, maar die haakte ergens af. Marieke kwam steeds meer in zicht en vlak voor de 5km liep ik naast haar.
Gaaf hoor, zie ik aan de kant behalve m'n ouders ook René en de kids (Luuk en Noa) staan. Allemaal klappen en hup mama, hup mama. Even zwaaien en lachen en weer verder lopen. Daar wil ik wel hard voor lopen. Erg leuk en motiverend dat ze daar met z'n allen stonden.

Ben op kop gaan lopen van het groepje, want we zakten iets af.
Kwam in 19.30 door op de 5km. 2e rondje samen met Willem (Wubbe?) gelopen, om de beurt op kop en naast elkaar.
Liep lekker, kreeg het eigenlijk niet heel moeilijk. Had wel door dat de 6e,7e en 8ekm boven de 4minuten gingen. Daarna nog 2 goede kilometers en uiteindelijk zal het toch redelijk vlak geweest zijn, want de 2e 5km ging in 19.59min. Dus 4min per km.
Vlak voor de finish zag ik natuurlijk mijn supporters weer staan. Heel gaaf.
Enne ook de andere supporters bedankt hoor! Koos, jij ook alvast voor de foto's en aanmoedigingen!
Liep 39.29min. Dik tevreden! :D
Beste seizoenstijd en lekker ontspannen en eigenlijk makkelijk gelopen.
Zag ook de anderen van de Ophorstrunners binnen komen. Nou iedereen, goed gelopen hoor!

Na afloop samen met Luuk uitgelopen. Vond hij heel leuk. En werd aangesproken door een man uit 'het' groepje in oranje shirt. Goed gelopen, Marlies.
Ehhh, ja?? Ja, zegt hij, er waren zo veel mensen op hele parcours die je aanmoedigden! Nu kent iedereen je!

Tsja, dat klopte, lekker om zo te lopen. Met Noa en Luuk op het podium, gezellige boel.
Daarna met groentepakket en bos Chrysanten naar huis.

Groetjes
Marlies
Marlies

Re: Bradelierloop 2011

Berichtdoor Marco » zo 07 aug 2011, 12:08

Erg knap hoor Marlies, om onder die weersomstandigheden zo'n supertijd neer te zetten. Misschien vielen de tijden niet voor iedereen mee, maar we hebben allemaal weer naar vermogen gepresteerd, soms zit er eens een keertje niet meer in dan dat je vantevoren hoopt, kan gebeuren toch..........

Toen Judith en ik De Lier binnenreden zagen we een grote digitale thermometer waarop 25 graden stond. Daarbij kwam dus nog bij dat het erg benauwd aanvoelde, dus dat het zwaar ging worden vandaag was een zekerheidje. Ik ben al vroeg gaan inlopen, mijn bovenbenen voelden erg "blubberig" aan. Heel wat gerekt en gestrekt en zowaar, mijn benen gingen het weer doen. Na eerst ook even geschuild te hebben voor het "buitje" toch nog maar even paar korte versnellingen gedaan net voor de start en daarna in het startvak gaan staan. Tsjongejonge, was was het weer een gedrang zeg, als de overbekende haringen in een ton! Ik stond toevallig naast Frank vd Weck (woont nu in Groningen, was weekendje over bij zijn ouders) en na een kort praatje pot, besloten we om samen te vertekken op 4.15 min/km. Na het startschot kwamen we erg moeilijk weg, pas na de 2e bocht onstond er een beetje ruimte om ons tempo op te pikken. Helaas ging het ook nu weer een stuk te snel de 1e km, 4-vlak. Frank en ik keken elkaar even aan en moesten eigenlijk lachen en gingen toch maar een stapje terug. Km 2 ging dan ook in 4.10 min/km, maar na het keerpuntje met de lichte wind in de rug liepen we onbewust weer naar een 4-vlak op km 3. Frank gaf aan dat ie het al aardig warm begon te krijgen en hij was ook moe...... :( "Nu al", zei ik nog en daar kon hij nog wel om lachen, maar hij besloot om mij maar te laten gaan. Km 4 ging wederom in 4-vlak, en de doorkomst na 5 km was 20.20 min. Na de 5 km liepen mijn benen snel vol, een euvel waar ik voor de zomervakantie al meerdere malen last van heb gehad (tekort aan duurvermogen). Marcel kwam mij na ong. 5.5 km ontspannen lopend voorbij, ik wilde wel proberen aan te haken maar mijn benen luisterden niet. Ondertussen was mijn lichaam ook zwaar oververhit, ik pakte dan ook alle sponzen en bekertjes water aan om mezelf maar zoveel mogelijk te koelen. Na 4.30 min en 4.45 min over de km 6 en 7, was er even de vrees dat de vaart er nog meer uit zou gaan, maar overschakelend om op een kortere pas (normaal ga ik juist met een grotere pas lopen als ik vermoeid raak) kan ik weer naar de 4.30 min terugkeren op km 8 (doorkomst 34.05 min). Ik wilde dolgraag onder de 43 minuten blijven, na nogmaals een 4.30 min op km 9 kon ik gelukkig het tempo nog 1 keertje opschroeven naar 4.17 min zodat ik finishte in 42.52 min. Na de finish wist ik niet hoe snel ik vocht naar binnen moest krijgen en ohoh, wat smaakte dat sinasappelpartje heerlijk zeg. Na afloop heerlijk op blote voeten op het natte gras van veld 5 uitgelopen.

Resumé voor mij vandaag: achteraf blij dat ik toch de 10 km heb gelopen, de 5 km had waarschijnlijk een veel beter resultaat opgeleverd, maar ik ging nu niet zo stuk als enkele keren in het voorjaar op 10 km's. Met een wat "normalere" temperatuur en wat meer duurvermogen moet ik de volgende keer m.i. weer onder de 42 minuten kunnen lopen, al is dat wel sterk afhankelijk van de 1e km; gaat die echt te hard, dan wordt het daarna gewoon nog 9 km afzien. Nu een paar weken lekker trainen en misschien een keertje een 5 km bij Bertus lopen.
Marco

Re: Bradelierloop 2011

Berichtdoor Judith » ma 08 aug 2011, 09:21

Na drie weken rustig trainen in Italie, heb ik afgelopen week weer meegetraind met de groep. En dát viel niet mee!!! Dinsdagavond voelde ik me gewoon een soort van misselijk na de training en donderdag ging het wel beter, maar sjokte ik voor mijn gevoel achter iedereen aan. Ik had er dan ook een hard hoofd in met De Bradelier zaterdag. Tegen Marco had ik 's ochtends al geroepen dat ik blij zou zijn met een tijd onder de 47 minuten, Marco dacht dat ik wel rond de 46 moest kunnen lopen.
Bij het inlopen gutste het zweet al van ons af. Wat was het benauwd! Gewoon vies! Maar de verkoeling in het startvak die we kregen in de vorm van die enorme stortbui had nu ook weer niet gehoeven! Voor mijn gevoel plakte mijn shirtje aan mijn knieen, zo zwaar was 'ie geworden van al die regen.
Ik had met Romy afgesproken om te proberen zo lang mogelijk bij elkaar te blijven. Na het startschot duurde het even voor we de startlijn passeerden. Daarna was het zoeken naar een ritme. De eerste drie kilometer bleven we inderdaad bij elkaar in de buurt, daarna raakte moest Romy mij laten gaan. Tot mijn verbazing kon ik vrij lang 4.30 per kilometer volhouden. Pas na 5 kilometer, zakte mijn tempo in. Ik had nog even de hoop om rond de 45.30 uit te komen, maar dat bleek toch wat teveel van het goede. Uiteindelijk finishte ik in een zelfgeklokte 46.09. Dat viel me helemaal niet tegen, omdat ik best lekker gelopen heb en de eerste vijf kilometer een, voor mij, goed tempo heb aan kunnen houden.
De komende weken gaan we weer lekker trainen en dan komt het vast allemaal weer goed!
Judith

Keer terug naar Wedstrijden