1e RunningPoint Veldloop

Vooruitzichten en ervaringen van de atleten

1e RunningPoint Veldloop

Berichtdoor Judith » za 13 okt 2012, 19:32

Vanmiddag reden mijn zwager Ton en ik in de stromende regen richting Vlaardingen voor de eerste van vier veldlopen van de RunningPointcompetie. Vorig jaar hebben we drie van de vier wedstrijden op een kurkdroge ondergrond gelopen, vandaag was er genoeg regen (en dus modder) voor dit hele jaar....:)!

Na het inschrijven goot het nog steeds van de regen, maar ik ben toch maar even kort in gaan lopen. Ik voelde me erg lekker. Daarna richting start om mijn spikes aan te trekken. Met mijn spikes aan heb ik ook nog heel even ingelopen. Na 100 meter waren mijn voeten al doorweekt...
Vlak voor de start wilde ik nog even vlug mijn nieuwe Garmin-horloge instellen. Dat ging dus niet even vlug. Ik liep enorm te klooien (en zo ingewikkeld is 'ie echt niet :? ) en ging dus uiteindelijk van start zonder lopend horloge.
Het eerste stuk ging over het gras en dat was behoorlijk nat, daarna gingen we de modder in en daar zijn we eigenlijk niet meer uitgekomen. Omdat ik niet kon zien hoe lang we bezig waren, kon ik niets anders doen dan ervoor zorgen dat ik lekker liep. En dat was eigenlijk wel heel fijn! Bij het eerste keerpunt kreeg ik het vermoeden dat ik tweede dame liep. Een stukje achter mij liepen twee zusjes Nell. De posities waren halverwege onveranderd en ik zag op de klok dat ik op 3,5 km doorkwam in ongeveer 16.58 min. Met deze ondergrond was ik daar meer dan tevreden mee. Vanaf de kant werd me toegeschreeuwd dat ik inderdaad als tweede dame liep en mijn doel voor het tweede stuk werd dan ook deze positie vast te houden. Ik wist dat dat lastig zou worden, want ik ben al diverse keren in de tweede helft van een wedstrijd ingehaald door een van de Nelletjes. Dit keer gebeurde dat echter niet. Één van de twee kwam wel langzaam dichterbij, maar ik had nog altijd een gaatje. Ongeveer een kilometer voor de finish gingen we een smal glibberig pad op en moesten we diverse langzamere lopers van de 3,5 km inhalen. De meesten gingen gelukkig keurig aan de kant en bij anderen heb ik mezelf er gewoon voorbij gedrongen. Eigenlijk was dit wel fijn, ik had steeds 'een doel' om naartoe te lopen. Toen we de grasstrook opgingen ben ik nog meer gaan versnellen en finishte ik in 34.17 als tweede dame!

Een heerlijke wedstrijd met een geweldig parcours! Over drie weken de volgende!
Bijlagen
2012-10-13_14.31.11 (Small).jpg
Lekker lopen baggeren vanmiddag...:)!
2012-10-13_14.31.11 (Small).jpg (75.03 KiB) 1431 keer bekeken
Judith

Keer terug naar Wedstrijden