Na een douche voelde ik me wat beter en was het ook gestopt met regenen, dus ik sms'te Marlies dat ik om kwart voor 10 in Delft zou zijn.
Na het inschrijven lekker ingelopen en wat versnellingen gedaan en om kwart over tien werden we weggeschoten. Vorige week kwam ik in De Lier door in 22.30 na 5 km. Vandaag wilde ik wat sneller finishen. De trainingen gingen al een stuk lekkerder van de week (ik was in ieder geval niet meer kotsmisselijk toen we klaar waren

Het eerste kilometerbordje miste ik, maar de tweede passeerde ik na 8.36 min, bij kilometer 3 zag ik 13.11 min staan. Ik liep dus nog steeds redelijk op schema. Bordje vier heb ik ook gemist en daarna kwam de finish in zicht. Ik werd nog even fijn afgesneden in een bochtje door een zwaar hijgende meneer die me inhaalde en vervolgens vlak voor mijn voeten ging lopen. Ik heb hem, heel kinderachtig, direct weer ingehaald en hem nog even een flinke por met mijn elleboog gegeven

Daarna lekker uitgelopen en weer richting huis! Een fijn ongedwongen loopje zonder wedstrijdstress en maar twee uurtjes van huis geweest!
Marlies liep ook lekker, ondanks een tranend oog: 19.04! Zij werd eerste dame (ik derde).