Kerkpolderloop

Vooruitzichten en ervaringen van de atleten

Kerkpolderloop

Berichtdoor Judith » zo 14 aug 2011, 12:43

Marlies sms'te gisteren dat ze erover dacht om vandaag de 5 km van de Kerkpolderloop in Delft te gaan lopen. Ik sms'te terug dat ik het in gedachte zou houden en haar vanochtend zou laten weten of ik ook ging. We hadden gisteren een feestje en lagen tegen twaalven in bed. Om 1 uur wilde Stijn even weten of we weer thuis waren en of oma nog in de kamer zat. Een uur later was 'popje' verdwenen en mocht mama onder het bed zoeken waar 'ie gebleven was (in het verste hoekje uiteraard). Tegen beter weten in hadden we de wekker op 8 uur gezet, maar om 7 uur waren Meike en Stijn uiteraard klaarwakker. Zucht... wij niet!
Na een douche voelde ik me wat beter en was het ook gestopt met regenen, dus ik sms'te Marlies dat ik om kwart voor 10 in Delft zou zijn.
Na het inschrijven lekker ingelopen en wat versnellingen gedaan en om kwart over tien werden we weggeschoten. Vorige week kwam ik in De Lier door in 22.30 na 5 km. Vandaag wilde ik wat sneller finishen. De trainingen gingen al een stuk lekkerder van de week (ik was in ieder geval niet meer kotsmisselijk toen we klaar waren ;)).
Het eerste kilometerbordje miste ik, maar de tweede passeerde ik na 8.36 min, bij kilometer 3 zag ik 13.11 min staan. Ik liep dus nog steeds redelijk op schema. Bordje vier heb ik ook gemist en daarna kwam de finish in zicht. Ik werd nog even fijn afgesneden in een bochtje door een zwaar hijgende meneer die me inhaalde en vervolgens vlak voor mijn voeten ging lopen. Ik heb hem, heel kinderachtig, direct weer ingehaald en hem nog even een flinke por met mijn elleboog gegeven :oops: . Vlak voor de finish kwam er een mevrouw naast me lopen en samen sprinten we naar de finish. 22.05 min stond er op de klok. Mooi, een halve minuut sneller dan vorige week! Als we zo doorgaan loop ik over vier weken onder de 20 minuten :lol:
Daarna lekker uitgelopen en weer richting huis! Een fijn ongedwongen loopje zonder wedstrijdstress en maar twee uurtjes van huis geweest!
Marlies liep ook lekker, ondanks een tranend oog: 19.04! Zij werd eerste dame (ik derde).
Judith

Re: Kerkpolderloop

Berichtdoor Marlies » zo 14 aug 2011, 21:03

Ja, vanmorgen besloten te gaan lopen.
Nog even een tegenslagje, want dochter Noa (bijna 1) gaf iets te enthousiast een boekje aan, zo in mama's oog.
Echt op het oog zelf, kleine beschadiging of zo want het bleef steken en prikken. Veel pijn er van en kon niks zien dus!
Dus lekker lopen. Dacht of ik nou zelf uurtje ga lopen of een 5km loop voor een keertje.
Smste Judith en die ging ook. Dat was erg gezellig, samen inlopen en na afloop heel goed uitlopen. Uiteraard lekker kletsend! :lol:
Loopje zelf stelt weinig voor, zeg maar niks. Maar toch schat ik zeker 100 lopers aan de start!
Ik wilde wel eens zien wat ik kan op de 5km. Stiekem hoopte ik een beetje op een tijd onder de 19 min. Helaas dat zat er nog niet in.
Begon voortvarend in 3.40 de 1e km. Liep de hele 5 km alleen of met iemand op m'n hielen. Maar wel met stukje voor me nog een stuk of vier mannen.
Kwam uiteindeljk in 19.04 over de finish. Ach, best tevreden, kan beter. Misschien in een wedstrijd met klein beetje wedstrijdspanning.
Oog had zich goed gehouden alleen met verandering van ruimte (binnen-buiten-auto-zon-schaduw) heel veel last. Onder 't lopen gelukkig niet.
5km dus in 19.04. Vorige week op de 10km kwam ik in 19.34 door.
Judith kwam er 3 minuten later aan en dat zag er goed uit. Flinke eindsprint, nette tijd.
Het was een erg gezellig loopje en goed begin van een zonnige zondag.
Groetjes
Marlies
Marlies

Keer terug naar Wedstrijden