Eerste training

Vooruitzichten en ervaringen van de atleten

Eerste training

Berichtdoor mmzwijne » wo 24 okt 2012, 20:19

Dinsdag 23 oktober was het dan een keer zo ver.

Alle twee de kinderen logeren een weekje buiten de deur.
Dat betekent dat ik dan nog een beetje minder rust heb, want ik kon eindelijk mijn eerste Ophorstrunners training gaan mee maken. Het mee trainen liep nog een beetje gevaar want, eigenlijk mocht ik nog niet te grote afstanden lopen vanwege een nu al maanden slepende knieblessure!
Van Carla, over de mail, doorgekregen dat zij voor mij een aangepaste training in petto had en dus lekker van start gegaan.
Kennis gemaakt met nog een nieuwe loper waarvan ik de naam niet meer weet, maar Marja zei tegen hem dat hij op Boris Becker leek dus ik noem hem maar even Boris!

Het inlopen ging goed. Hierna voor de meesten van jullie de bekende loopscholing, maar voor mij was dit nieuw.
Normaal ga ik de deur uit en dan gewoon rennen. Nog wat versnellingen. Hierna de "aangepaste" training. 5 ronden van 1km waarvan ik er 3 mee mocht doen. We moesten 500 meter rustig en dan de laatste 500 meter in een versnelling.
Ik denk, ik blijf bij Boris en dan komt het wel goed. Boris dacht ik blijf bij het groepje ervoor en vervolgens liep ik dus veel harder dan ik normaal loop. Het was wel goed om te zien dat Boris het er zelf ook zwaar genoeg mee had.
Hierna nog een beetje uitlopen en mijn eerste training zat er op.
Nu ging het lopen de laatste tijd al vaker pijnloos, maar de dag erna heb ik altijd nog wat last van mijn knie.
Vandaag is dit ook het geval, maar het valt t.o.v. de voor mij zwaardere training eigenlijk best mee.
Ik ga er dus geheel van uit dat ik er morgen weer bij ben.
Carla en alle andere aanwezigen, bedankt voor de leuke trainingsavond,

Marco Zwijnenburg
mmzwijne

Keer terug naar Wedstrijden