10 KM Monster 27-10-2012

Vooruitzichten en ervaringen van de atleten

10 KM Monster 27-10-2012

Berichtdoor Rijk » zo 28 okt 2012, 20:56

Zaterdag morgen zag het er niet goed uit, ik kam Carla tegen bij de bakker, ze had er een hard hoofd in of het droog zou blijven, ’s middags stond 10 km in Monster op het programma.
Maar gelukkig vanaf 12:30 werd het droog, samen met Marcel op naar Monster, daar was Richard ook, na het inschrijven zijn we gezamenlijk gaan inlopen en gelijk maar even stukje strand verkennen, er moest namelijk een kilometer of 4 over het strand worden afgelegd, het was hoog water dus weinig ruimte om een lekker tempo te lopen.
Zoals Marco al melde zagen we elkaar nog even voor de start, hij startte op de ½ marathon, om 14:00 uur volgde het startschot.
Mijn bedoeling was niet al te hard weg te gaan, om eventueel wat reserve te hebben op het strand, de eerste km ging in 4:16 iets boven mijn stand maar het ging van zelf, op het fietspad na de Wielepet dreigde ik allen te komen lopen, en er stond een behoorlijke tegenwind.
15 meter voor mij liep een groepje van een man of 10, ik besloot direct om er heen te lopen zodat ik beschut kon lopen, er ontstond een goede samenwerking en iedereen nam de kop over.
Op naar het strand, daar was het moeilijk lopen, door het hoge water liepen we 4 km door zacht zand :twisted: , mijn tussentijd op 5 km was 21.32 min.
Bij Arendsduin mochten we het strand verlaten, even het duin over, stukje fietspad pal tegen de wind in, stukje gras, daarna vol gas naar het centrum van Monster.
Blij weer over de finish te zijn, mijn eindtijd was 47:00 min, ik vond het een leuke wedstrijd, op de laatste 500 meter na waar ik er alles uitperste om nog een paar lopers in te halen (wat niet meer lukte trouwens) heb ik de race goed kunnen verdelen en ben best tevreden :D .

Tot gauw Rijk :geek:
Rijk

Keer terug naar Wedstrijden