Duivenpolderloop Schipluiden 11,7 km

Vooruitzichten en ervaringen van de atleten

Duivenpolderloop Schipluiden 11,7 km

Berichtdoor Rijk » zo 11 nov 2012, 15:13

Zaterdag 10-11-2012
Duivenpolderloop Schipluiden 11.7 km door de polder,
samen met Marcel naar de ijsclub, ingeschreven, bakkie koffie, het was nog niet echt druk, samen een stuk ingelopen, intussen was het al wat drukker geworden.
Om 14:00 was de start, het was droog heel even ging de zon schijnen, er stond een behoorlijke wind vanuit het zuid westen, waar we vooral de eerste helft van de wedstrijd wat last van hadden.
Mijn eigen opdracht was een gelijkmatige wedstrijd proberen te lopen, normaal ga ik natuurlijk te hard van start, en heb te veel verval in het laatste deel.
Ik ging zoals altijd weer te hard weg, dus ben na 500 m gaan temperen, tot 4:29 km, dat was een tempo wat goed te doen was, op 5 km liep ik 22:15 niet spannend natuurlijk, maar m’n hartslag had ik onder controle, ik had al die tijd samen gelopen met iemand die geen kopwerk wilden doen, en wilden eigenlijk wel van hem af. We werden ingehaald door iemand en ik zag me kans schoon om met hem mee te gaan, (m’n vorigen maatje kon niet mee) Vanaf km 5 ben ik samen opgelopen met m’n nieuwe maatje, de snelheid ging wat om hoog, op 10 km kwam ik door op 44:17 min 13 sec sneller al de eerst 5, doel bereikt dacht ik gelijk. Op 10 km maakte ik 1 foutje ik dacht nu nog even 700 meter naar de finish, moest natuurlijk nog een kilometer extra en nog een pittige klim (stalen fietsbrug bij Schipluiden).
Mijn eindtijd kon ik net niet onder de 52:00 min krijgen en was 52:03 min, al met al misschien geen spectaculaire tijd, ik was tevreden, ik had geen verval, liep de 2e helft zelfs sneller.
Marcel had er lekker het tempo in zitten hij werd 4e in 47:45 min.
Missie geslaagd
Rijk :mrgreen:
Rijk

Keer terug naar Wedstrijden