IRADO-crosscrcuit

Vooruitzichten en ervaringen van de atleten

IRADO-crosscrcuit

Berichtdoor Marco » zo 18 nov 2012, 21:14

Vandaag stond er bijv AV Waterweg de 2e IRADO-cross op het programma. Zoals altijd kon je ook nu kiezen uit 1, 2 of 3 rondes door het Sterretjesbos langs de boorden van de Waterweg. Was er bij de 1e cross nog een erg magere bezetting, nu was de bezeting vooral in de breedte van goed niveau. Omdat ik afgelopen week een beetje ziekkies was, twijfelde ik een beetje over wat te doen. Tijdens het inlopen met o.a. Bas voelde ik me erg lekker en daarom besloot ik gewoon te proberen volle bak te gaan. Het parkoers lag er redelijk bij, wel hadden de parkoersbouwers hun best gedaan om ons heel vaak de dijk op en af te laten rennen. Gelukkig had ik ook dit keer mijn lange pinnen onder mijn schoenen gestoken, de grip moest dus geen probleem zijn. In het startvak stond ik naast Alex Niewenhuizen en omdat hij de laatste tijd tijden loopt waar ik naar toe wil, besloot ik met hem mee te starten.

De start is altijd direct dijk op, daarna is het zoeken naar het juiste stukkie gras om overheen te lopen. We waren goed weg en al snel formeerde zich een groepje van een man of 5. Ik hield me rustig op de 2e / 3e plek, maar merkte dat ik vooral dijk af telkens 1e kwam te lopen. De 1e km ging in 4.10 min, mooi tempo voor een 1e km bij deze cross. Ik voelde me erg goed, had super grip met mijn spikes en na bij ong. 1.5 km aangemoedigd te zijn door Judith, Meike en Stijn, volgde km 2 al snel; deze ging probleemloos in 4.09 min. Het was vandaag veel keren en draaien geblazen, dus scherp de bochten aansnijden kon her en der wel wat schelen. Net na de doorkomst van ronde 1 (13.10 min; 1 ronde was ong. 3.15 km) merkte ik bij het oplopen van de dijk, dat er achter mij een klein gaatje was ontstaan. Ik had nu nog geen zin om al alleen verder te gaan, dus heb even ingehouden daar. Km 4 ging alweer in 4.10 min, het groepje was nu wel gedecimeerd tot 3 lopers, waar ik nu het tempo aangaf. Net voor het weerzien met Judith en de kids, kwam er opeens een piepje in mijn ademhaling.. :( Nee hé, niet nu het net zo lekker ging. Km 5 en ook 6 gingen nog wel makkelijk in ong. 4.10 min/km (aan de benen lag het dus zeker niet vandaag), maar daarna besloot ik de laatste 300 mtr rustig uit te lopen en al na 2 rondes te finishen. Ik wil geen risico lopen in deze periode van veel vochtige luchten en soms een wat opspelend kuchje. Bas kwam wat later ontspannen voorbij en ging zijn 3e ronde in. Ik heb even gewacht op een loopmaatje van me en heb hem tijdens de 3e ronde vergezeld (dit ging op tempo 5.10 min/km).

Bas finishte uiteindelijk in 44.13 min (9.45 km) en ik na 26.43 min (6.3 km).
Marco

Keer terug naar Wedstrijden