Kerkpolderloop nr. 2

Vooruitzichten en ervaringen van de atleten

Kerkpolderloop nr. 2

Berichtdoor Judith » zo 21 aug 2011, 12:04

Vorige week hadden Marco en ik afgesproken dat hij vandaag en ik volgende week de Kerkpolderloop zou lopen. Degene die niet liep, kon dan mooi op de kinderen letten en zo was het niet nodig om oppas te regelen.
Nadat Marco vrijdag 17 pakken laminaat naar zolder had gesleept, gaf hij al aan dat zijn knie niet geweldig voelde en hij twijfelde om te gaan lopen. Vanochtend voelde zijn knie nog niet helemaal goed aan en daarom besloten we dat ik vandaag en hij volgende week zou lopen. Om kwart over 9 stapten we met zijn vieren in de auto en in Delft ging Marco met Meike en Stijn voetballen en in het bos wandelen, terwijl ik de wedstrijd ging lopen.
Tot mijn grote verbazing stond er vorige week een tijd van 21.51 min achter mijn naam. Zelf had ik 22.05 geklokt en ik was er voor 99,9% zeker van dat dit klopte. Dit werd vandaag bevestigd door een meneer die mij aansprak. Hij was vorige week tegelijk met mij gefinisht en had een tijd van 22.04 min gekregen.
Die 21.51 min vond ik echter wel een leuk doel voor vandaag en ik wilde proberen om niet als een gek te openen en wat vlakker te lopen. Voor de start raakte ik in gesprek met de tweede dame van vorige week die 21.30 had gelopen. Zij gaf aan in 4.15 te willen starten. Ik besloot om vlak achter haar te blijven en te kijken hoe lang ik dat vol zou houden. Het startschot klonk en ik bleef een meter of 10 achter deze mevrouw lopen. Tot mijn grote schrik kwam ik op de eerste kilometer door in 4.08... Veel te hard dus. Het tweede kilometerbordje miste ik en bij 3 km zag ik 13.31 op mijn horloge. Dat was nu ook weer niet de bedoeling!!! Vorige week kwam ik hier door in 13.11. Grrr! Wat ik wel merkte was dat ik veel lekkerder liep en door weinig mensen ingehaald werd. Sterker nog, na 3 km begon ik mensen in te halen! Bij km 4 zag ik dat mijn horloge net boven de 18 minuten stond en ik had de hoop op een tijd onder de 22 minuten eigenlijk al verloren. Ik probeerde nog wat aan te zetten en de laatste 200 meter heb ik samen met een jongen gesprint naar de finish, waar ik een tijd zag staan van... 21.51 min!!! Hihi! Doel bereikt!
Ik vraag me af of de kilometerbordjes goed stonden, maar ach, wat maakt het uit; weer een beetje sneller! En de aanmoedigingen van Marco en de kinderen onderweg waren weer super; 'Kom op , mama!!!'
Judith

Keer terug naar Wedstrijden