Lisse, 10km Zorg en zekerheidcircuit

Vooruitzichten en ervaringen van de atleten

Lisse, 10km Zorg en zekerheidcircuit

Berichtdoor Marlies » ma 03 dec 2012, 22:18

Vandaag eindelijk weer eens een 10km wedstrijd. De eerste wedstrijd van dit circuit moest ik missen door een blessure aan m’n heup. Inmiddels gaat dat goed, trainingen gaan weer redelijk, dus meedoen met deze wedstrijd.
Aan de start was ik heel erg onzeker. Hoe zou het gaan? Zou ik het lekkere gevoel weer vinden? (vorige wedstrijd niet) Moest van Carla (en mezelf) in ieder geval ontspannen lopen. Meestal komt de rest dan vanzelf. Maar ja, ik wilde stiekem ook wel onder de 39 lopen, kon ik dat al wel weer?
De eerste 5km gingen erg onzeker, ik dacht nog : waarom doe ik dit? Kan ik het wel of kan ik beter voor andere afstanden kiezen?
Bij het 2e keerpunt zag ik dat de dame achter me niet zo ver achter me liep. Maar ik dacht ook meteen.: als ik ontspannen door loop in lekker tempo, dan heb ik mijn doel voor vandaag bereikt. Dat lukte de 2e ronde eigenlijk best goed. Ik kreeg het wel zwaar, hing aan een draadje bij nog een man, probeerde bij te blijven, maar dat viel niet mee. De laatste kilometers moest ik klein gaatje laten. :cry:
Maar ik bleef eigenlijk best lekker lopen. 3e deel van m’n 10km, daar moet duidelijk nog verbetering in komen, maar toen ik over de finish kwam en eindtijd zag, was ik dik tevreden.
Tijd was volgens de lijsten ter plekke 38.21, volgens internet 38.28. Nou het zal wel, ik ben tevreden en heb er een goed gevoel aan over gehouden. (1e plaats) :D
Marlies

Keer terug naar Wedstrijden