Linschoten 10km

Vooruitzichten en ervaringen van de atleten

Linschoten 10km

Berichtdoor Marlies » za 22 dec 2012, 22:12

Vandaag stond Linschoten op het programma. Al een paar jaar samen met Carla er heen gegaan, dit jaar is Carla helaas nog geblesseerd. En Spas was ziek.
Maar ik had een uitnodiging en dat vond ik wel heel erg leuk, dus lekker lopen en beetje wedstrijdritme op doen.

Ik ging er heel relaxt heen, had geen verwachtingen, wilde gewoon lekker lopen en zien wat er uit zou komen. Toen ik er heen reed zag ik al het mooie polderlandschap, heerlijk straks er doorheen lopen dacht ik.

Minpuntje van vandaag was wel de regen, het bleef regenen. Maar gelukkig niet heel hard en het was 7 graden, dus niet zo koud. Wel een flinke wind in de polder. :cry:

Bij de sporthal was dit jaar de start. Wat een mensen. Gigantisch, niet normaal zo veel mensen.
Bij de start stond ik redelijk vooraan en ging lekker weg.
Het voelde meteen heel makkelijk, goed en ontspannen. Meteen goed. :)
De eerste 1,5km gingen in de massa, die vlogen voorbij. Toen positie zoeken en ik zag dat m’n ‘maatje’ van het ZZ-circuit (Gerbrand) in de buurt liep. Leuk, samen zij aan zij de polder in. Dat doen we eigenlijk altijd als het effe kan, zij aan zij, om zo het tempo er in te houden. Dat ging goed. De 3e km was al met schuin tegenwind, maar toen de 4e en 5e km met pal tegenwind. Doorkomst 5 km nipt onder de 19. Dat is niet zo snel. Nou ja, jammer dan dacht ik.
Ook km 6 en 7 met flinke wind tegen, maar op km 5 kwam er een groepje voorbij (met oa Sandra Doorn) waar we bij aanhaakten. Leuk zeg, genieten, in een groep lopen. Dat is heel lang geleden. Ik loop eigenlijk altijd alleen. Even wennen, want het was wel opletten: regen, wind, in een groep, grote plassen, modder. Deerde me niet, ik was aan het genieten en dacht helemaal niet aan hard lopen of snelle tijd, liep gewoon heerlijk.
Toen de laatste 3km zijwind en meewind. Ineens werd er versneld. Pff, het ging wel heel hard. Meegaan maar, want alleen zouden het nog zware kilometers worden…
Om en om met Sandra op kop. De heren liepen stukje voor ons.
Maar de laatste 1,5km moest ik ook Sandra laten gaan. Ik zat er nog niet door heen, maar het tempo lag al best hoog (3.45/km). Achteraf had ik misschien moeten proberen mee te gaan. Ik bleef nu ontspannen eigen tempo lopen. Maar ja, dat is achteraf. :oops:
(Dag later denk ik: dom, had moeten durven diep gaan. Moet mentaal sterker worden. Maar ja, de wedstrijd kan ik nu niet meer veranderen)
Uiteindelijk liep Sandra 37.50 bruto en ik 37.56 bruto (37.55 netto). Het deerde me op dat moment niet, ik was tevreden, want ik had zo onwijs lekker gelopen, heerlijk. :D Dit gevoel wil ik altijd wel.
Silke had 36.28 gelopen, dus ik was 3e overall, 2e bij senioren. René zei ’s morgens nog dat de bloemen van Lisse nu echt lelijk waren en ik maar eens voor nieuwe moest zorgen….
Dat had ik dus gedaan.
(Oh ja, de 2e 5km ging ook nipt onder de 19. Heel vlak gelopen dus.)
Fijne kerstdagen allemaal en natuurlijk een gezond en snel 2013 :!:
Marlies

Re: Linschoten 10km

Berichtdoor Marco » zo 23 dec 2012, 14:46

Erg goed gelopen Marlies, vooral in dat ...... weer, al had je wel gelijk, het regende gelukkig niet hard.
Marco

Re: Linschoten 10km

Berichtdoor Rijk » do 27 dec 2012, 13:42

Gefeliciteerd Marlies, goed gelopen. :D
gr Rijk
Rijk

Keer terug naar Wedstrijden