Westlands Mooiste

Vooruitzichten en ervaringen van de atleten

Westlands Mooiste

Berichtdoor Judith » za 28 sep 2013, 19:23

Na een hoop tegenvallende wedstrijden/tijden voor de zomervakantie (nasleepje van de marathon...), besloot ik om na de vakantie eerst maar eens flink te gaan trainen en pas als ik het gevoel had weer wat te kunnen in een wedstrijd, weer wedstrijden te gaan lopen.
Een week of twee geleden merkte ik, dat ik weer zin kreeg om een wedstrijd te gaan lopen. Ik besloot voor Westlands Mooiste (de 10 EM) te gaan.
Van de week hadden we het tijdens de training over ons doel tijdens de wedstrijd. Daar hoefde ik niet lang over na te denken: lekker lopen!

Zonder wedstrijdstress reed ik vanmiddag naar 's-Gravenzande. Aan de duur zou het in ieder geval niet liggen. Ik heb de afgelopen weken een aantal keer 17 of 18 km gelopen. Het ging nu dus weer om het tempo. Vorig jaar liep ik 1.17.28 in deze wedstrijd. Als ik dat zou kunnen evenaren, zou ik meer dan tevreden zijn vandaag.
Na het inlopen, viel Carla's oog op mijn pols. 'Lever dat horloge maar in. Jij gaat lekker lopen, zonder tijdsdruk vandaag!'. En wat de trainer zegt, dat doe je natuurlijk ;) ! Daar ging mijn horloge om Carla's pols.

We gingen richting startvak. Romy stond vlak voor me. Mét horloge :D . Carla riep haar nog even snel toe, dat ze me dus niet door moest geven hoe hard we liepen. Haha, nou dan had ze hard moeten gillen, want het startschot klonk en weg was Romy. Ik heb haar niet meer gezien.

Uiteraard hoor je de eerste paar kilometer wel hoe hard je loopt. 4.29 in de eerste kilometer, 4.35 tijdens de tweede. Té hard dus. Ik kwam in mijn ritme en passeerde het vijf-kilometer punt in ongeveer 23.30. Prima! Ik liep heerlijk, het was fantastisch loopweer en de wind stond goed. Tegenwind op stukken waar we aardig beschut liepen en mee- of zijwind op de open stukken.
Bij het 7 kilometerpunt zag ik ineens Marco, Meike en Stijn. Wat een verrassing! Meike had helemaal zelf 6 kilometer gefietst naar dit punt en moest uiteraard ook weer terug. Stijn zat uitgeput op de grond, maar waar hij moe van was, weet ik niet, want hij had heerlijk bij Marco achterop gezeten.
Stijn riep me nog wel even toe dat ik naar de grond moest kijken, want 'daar heeft papa zitten tekenen!'
Kom op, OphorstRunners, Kom op, Judith stond er op de grond.

Even later kwam er een meneer naast me lopen. We maakten een praatje en hij ging voor 1.16. Ik besloot te proberen zo lang mogelijk bij hem te blijven. Het 10 km-punt passeerden we in 47.30. Wat later was er een keerpunt en raakte ik het groepje waarin ik liep een beetje kwijt.
Bij 13 km zat Carla in het gras met een camera en even later kwam ze naast me fietsen. Ik hoorde dat de andere OphorstRunners heel goed hadden gelopen. We gingen de dijk op en Carla reed richting finish. Bij het 15 kilometerpunt zag ik op de klok dat een evenaring van mijn tijd van vorig jaar erin zou moeten zitten.
De finish kwam in zicht en meer dan tevreden kwam ik over de streep in 1.17.34. Ongeveer dezelfde tijd als vorig jaar dus. Én met het idee in mijn achterhoofd dat ik vorig jaar in december weer 45-laag op de 10 km liep! Een heel fijn gevoel om na afloop weer eens te kunnen zeggen dat ik heerlijk gelopen had!

En de andere OphorstRunners? Supertijden!!! Gefeliciteerd allemaal!

En mijn horloge heb ik weer terug, hoor ;) !
Judith

Keer terug naar Wedstrijden