1e RunningPoint Veldloop

Vooruitzichten en ervaringen van de atleten

1e RunningPoint Veldloop

Berichtdoor Judith » za 12 okt 2013, 19:21

We zouden vandaag met een klein clubje OphorstRunners naar de RunningPoint Veldloop gaan. Leuk! Ik had er zin in!
Helaas werd het clubje steeds kleiner: de één een blessure, de ander niet fit. Uiteindelijk bleef ik 'alleen' over.

Gelukkig knapte het weer in de loop van de morgen, na twee dagen regen, ineens op en besloot Marco mét Meike en Stijn om mee te gaan als supporters. Na het inschrijven heb ik een beetje ingelopen en ging Marco met de kids naar het klauterwoud.
Bij de start stonden een heleboel mensen. Voor mijn gevoel stukken meer dan in de voorgaande jaren bij de eerste wedstrijd. De korte cross ging van start en ik kon eens even bekijken welke dames er voor de lange afstand gingen. Poeh... waar ik in de voorgaande jaren diverse keren op een 1e, 2e of 3e plaats eindigde, had ik al snel in de gaten dat dat er nu niet in zou zitten. Er stonden behoorlijk wat snelle dames te wachten op de start.

Erg veel verwachtingen had ik niet voor vandaag. Twee weken geleden kon ik eindelijk weer eens na een wedstrijd zeggen, dat ik lekker had gelopen. Dat was dan ook wederom mijn doel voor vandaag! Vorig jaar had ik 34.18 min nodig voor de 7 km en ik hoopte stiekem dit te evenaren.
De toeter klonk en weg waren we. Ik liep vanaf het begin een lekker tempo en zocht mijn plekje in het veld. Twee dames liepen vlak voor me en ik besloot ze maar even te laten gaan. De eerste kilometer ging in 4.26, de tweede in 4.35. Hoewel de ondergrond niet zo zwaar was als voorgaande jaren, was ik toch enigszins verbaasd over deze eerste twee snelle kilometers over hobbelig gras en hier en daar wat modder! En daar was kilometer nummer drie: weer 4.35! Oké?! Het ging voor mijn gevoel erg makkelijk en ik had mijn ademhaling goed onder controle. Dat kon ik niet zeggen van de twee dames die ik in eerste instantie had laten gaan. Het was nu 'erop en erover'! En aan hun ademhaling te horen, hoefde ik niet bang te zijn voor een achtervolging ;) !

We gingen richting start/finish en waren dus bijna halverwege. Daar stonden Marco, Meike en Stijn. Wat verderop stond mijn vader en nog een stuk of wat bekenden. Op de een of andere manier ga je toch altijd harder lopen als je bekenden ziet en daar kwam kilometer vier: 4.32!
Vlak voor me liep AVW-er Wernher v/d Hoek. Hij riep me toe dat ik moest proberen aan te haken, maar hij versnelde harder dan ik kon en ik bleef hem in het oog houden, maar kon niet bij hem komen.
Kilometer vijf en zes vlogen voorbij en voor ik het wist, was ik bezig met de laatste 1000 meter. Toen ik de finish zag begon ik nog wat aan te zetten en toen ik de klok in het oog kreeg begon ik te sprinten. Tot mijn eigen verbazing finishte ik in 31.54! Bijna tweeenhalve minuut sneller dan vorig jaar! Een snel rekensommetje vertelde me dat ik gemiddeld zo'n 4.35 per kilometer had gelopen. Daar was ik op de weg op dit moment al meer dan tevreden mee geweest, laat staan in een veldloop!

Ik bleek 6e dame te zijn en ook dat viel me mee, aangezien ik voor mijn gevoel heel veel snelle meiden had gezien bij de start.

Zeer tevreden reed ik weer naar Maassluis! Over twee weken 'De halve (hel) van Monster' en over drie weken de volgende veldloop. Ik heb er nu al zin in! Ik durf nu toch wel voorzichtig te zeggen dat ik weer op de goede weg ben!
Judith

Keer terug naar Wedstrijden