Tweede RunningPoint Veldloop

Vooruitzichten en ervaringen van de atleten

Tweede RunningPoint Veldloop

Berichtdoor Judith » za 02 nov 2013, 21:46

Omdat Marja vandaag de verjaardag van haar dochter vierde en Rijk zijn zoon ging helpen verhuizen, dacht ik dat ik weer als enige OphorstRunner naar Vlaardingen ging. Maar vanmorgen kreeg ik een app'je van Danny: hij ging ook! En toen ik bij de start aankwam, stond Ro er ook. Gezellig, drie OphorstRunners!

Danny was nog even naar zijn auto gelopen en Ro en ik liepen rustig een kilometer of twee in. Daarna hebben we onze spikes aangetrokken en na de nodige praatjes met bekenden, zijn we in het startvak gaan staan. De start was wat raar. Er werd geroepen 'nog tien seconden!' en twee tellen later mochten we weg.
Al na een paar honderd meter had ik in de gaten dat het een stuk zwaarder zou zijn dan drie weken terug. Door de vele regenval van de afgelopen week was het gras behoorlijk drassig, we gingen een bosje in en daar lag een bagger! Niet zeuren en er doorheen... Je zakte tot je enkels weg en er werd behoorlijk geduwd! Toen we het bosje uitkwamen, was daar een héél smal paadje en ging iedereen ineens een meter of tien wandelen(?). De eerste kilometer klokte ik 4.44. Niet raar, als je bedenkt hoe de eerste kilometer erbij lag ;) !

Na de eerste kilometer kwam ik in mijn ritme en klokte ik bij kilometer twee 4.31. Voor mij liep een vrouw in het blauw op (volgens mij) gewone schoenen. Op de glibberige stukken kwam ik met mijn spikes wat dichterbij, op de verharde stukken werd het gaatje weer wat groter. Ik besloot te proberen haar voorlopig te blijven volgen en in de tweede ronde er naartoe proberen te lopen. We moesten in en uit een diepe droogliggende sloot; een lekkere kuitenbijter! Het piepje van mijn horloge heb ik bij kilometer drie niet gehoord en voor ik het wist waren we aan de laatste kilometer van het eerste rondje bezig. Die was niet fijn: veel diepe plassen waar je niet omheen kon en twee stukjes verharde weg. Dat loopt niet fijn met spikes en de berm ernaast was niet breed genoeg om lekker overheen te kunnen lopen.
Ik passeerde Eite Slootheer en Peter Fortuin van AVW. Een stuk achter me zag ik Jolanda Nell lopen. Ik vroeg Peter om haar tegen te houden, waar hij positief op reageerde ;)

Daar stonden Marco, Meike en Stijn; 'Je moet winnen, mama!' Ja, mama deed haar best, maar er liepen nog drie dames voor die in het blauw, dus dat zat er niet in vandaag ;)
Halverwege had ik exact 19 minuten. In mijn hoofd hoorde ik Marco zeggen 'niet pas op het laatst gaan versnellen, als je kunt moet je eerder gaan!' Ik voerde het tempo wat op. Dit keer liep het iets gemakkelijker door de blubber en het smalle paadje, omdat het niet meer zo'n drukke boel was.
Het gat met de dame in het blauw werd helaas wel groter, omdat zij ook versnelde en ik realiseerde me dat ik haar waarschijnlijk niet meer kon pakken.
Toen kreeg ik in de gaten dat Jolanda ook aan het versnellen was. Ze had Eite en Peter al gepasseerd en Peter riep me toe 'het gas erop te zetten!' Bij een keerpunt zat Jolanda vlak achter me. Alleen Maassluizer Siem Voogt zat nog tussen ons in. Ik was al gekeerd en Siem maakte een enorme smak in de modder. Ik draaide me om, hoorde Jolanda vragen of het ging en dat was gelukkig zo. We gingen verder. Jolanda kwam steeds dichterbij en vlak na het rotstuk op de verharde weg haalde ze me in. Ik probeerde krampachtig te blijven volgen, maar ze sloeg een gaatje. De finish kwam in zicht en ik begon te sprinten. Één van Jolanda's zussen riep 'Kijk uit!'. Als ze dat niet gedaan had, was ik erlangs gesprint. Nu net niet, omdat Jolanda ook aan ging zetten.
Ik denk dat er maximaal twee seconden tussen ons zaten :shock: ! Mijn eindtijd was 37.59
Weer een zesde plek dus vandaag. Maar wel weer heel tevreden! Met een gemiddeld tempo van 4.41 per kilometer door de bagger, ben ik blij!

Danny en Ro waren tweeeenhalve en twee minuten voor mij gefinisht en stonden op me te wachten. Na een groepsfotootje gingen we uitlopen en daarna weer richting huis.
Het was een heerlijke middag! Over drie weken de volgende veldloop!
Judith

Keer terug naar Wedstrijden