4e RunningPoint Veldloop

Vooruitzichten en ervaringen van de atleten

4e RunningPoint Veldloop

Berichtdoor Judith » za 11 jan 2014, 22:28

Vandaag was de laatste van vier veldlopen in Vlaardingen. Voorlopig de laatste keer dat ik mijn spikes uit de schuur haalde :). De concurrentie was sterk deze competitie en ik wist vooraf al, dat ik dit jaar (voor het eerst :cry: ) niet voor een podiumplekje mee zou doen. Ach, het gaf me eigenlijk wel een rustig gevoel; het ging voor mij vandaag nergens meer om en ik ging gewoon lekker lopen!
Om 12.45 uur kwam ik samen met Marco's broer Ton en Erik, een vriend van Marco, aan bij de Polderpoort. Marco zelf was thuis met de kids. Stijn is herstellende van een longontsteking en het leek ons niet zo verstandig om hem anderhalf uur in de kou en wind te laten staan.
Na het inschrijven liepen we naar de start. Daar was het koud! We stonden vol in de wind en ik zag overal om me heen lange tights en shirts met lange mouwen. Ik kreeg een beetje spijt van mijn shirtje en driekwart tight :shock: .
Ik liep een klein stukje in met Erik en het zonnetje probeerde voorzichtig tussen de wolken door te breken. Dat shirtje was toch nog niet zo erg :)!

We gingen van start en eigenlijk kan ik kort zijn over de wedstrijd zelf: het ging lekker! Het parcours was zwaar, zwaarder dan de andere drie, vond ik. Veel blubber, hindernissen, scherpe bochtjes. Ik heb weinig tot niet op mijn horloge gekeken, heb gelopen voor wat ik waard was en finishte na 48.59 minuten. Op mijn horloge stond exact 10 km. Ik was vijfde dame vandaag in de wedstrijd en er zijn nog geen uitslagen bekend van de gehele competitie, maar ik gok dat ik ook vijfde (of zesde) in de competitie ben geworden.

Het cross-/veldloopseizoen zit er voor mij op en ik ga me weer richten op de marathon! Op naar 13 april in Rotterdam!
Judith

Keer terug naar Wedstrijden