Asselronde Apeldoorn (27.5 km)

Vooruitzichten en ervaringen van de atleten

Asselronde Apeldoorn (27.5 km)

Berichtdoor Judith » zo 02 feb 2014, 21:19

Vorig jaar zag ik enorm tegen deze wedstrijd op, omdat ik nog nooit zo ver gelopen had. Nu voelde ik me veel relaxter, omdat ik het afgelopen jaar veel vaker lange stukken gelopen heb.
En dus stapte ik vanmorgen heel ontspannen in de auto. De kinderen hadden vannacht bij opa en oma geslapen en ik hoefde niet zelf naar Apeldoorn te rijden en dat droeg alleen maar bij aan het relaxte gevoel.

We reden de file in toen we Apeldoorn naderden, maar gelukkig waren we redelijk vlot bij de kazerne, waar we de transferbus pakten richting de omkleedruimtes en start/finish. We waren met een flinke groep AVW-ers (en Marco en ik). De mannen gingen naar het gebouw waar de heren zich om konden kleden en Monique en ik, de enige twee dames, gingen richting schouwburg, waar wij onze spullen achter konden laten. Om 11.45 uur stonden we in het startvak, waar we gelukkig de mannen ook weer zagen ;) Het startschot klonk en weg waren we.

Over de wedstrijd zelf kan ik kort zijn. Het ging heerlijk! Mooi loopweer, prachtige omgeving, gezellige mensen om mee te lopen. Wernher, Jos en ik waren de vaste kern van een groepje waar zich regelmatig andere bekende lopers bij aansloten en ons weer lieten gaan. Het parcours was afwisselend; heuvels, bos, asfalt, wat gemene stukken vals plat. Van de geplande 5.10 per kilometer bleef al snel niets meer over en we liepen gemiddeld 5-vlak. Bij 10 en 20 kilometer heb ik een gelletje weggewerkt. Dit ging prima en ik verteerde het goed.
De kilometers vlogen onder onze voeten door en vlak voor de finish hoorde ik de speaker zeggen dat het nog mogelijk was om onder de 2.20 te finishen. Dat lukte en omdat dit mijn bruto-tijd was, ging er nog flink wat af en kwam er 2.18.41 achter mijn naam te staan. Tien minuten sneller dan vorig jaar!!!

Na afloop werd ik door een organisator nog gevraagd of ik zin had om voor Kika New York te lopen. Dat heb ik afgewinpeld omdat dat 'gezinstechnisch' niet lukt op het moment, maar een eer vond ik het uiteraard wel!

Nog 70 dagen tot Rotterdam!
Judith

Re: Asselronde Apeldoorn (27.5 km)

Berichtdoor Marco » ma 03 feb 2014, 13:36

Het enige waar ik gisteren tegen op zag was het vele asfalt wat op me lag te wachten, de afstand an sich moest wel gaan lukken. Gelukkig zat er nog een aardig stukje onverhard bij, maar vooral op een paar km na de 16 km met van dat gloednieuwe asfalt zat ik niet echt te wachten, het lijkt wel of je daar vastgezogen wordt. Besloten om lekker in korte broek te lopen, zonnetje deed zijn werk wel

Ik ben de 27.5 km begonnen in het zog van de 5-vlak-hazen. De km-tijden schommelden in het begin giga, van 4.40 naar 5.30 en dan weer naar 5.10 etc....werd daar niet echt vrolijk van en met mij velen. Toch ben ik tot 10 km (49.40 min) bij de hazen gebleven, maar na de drankpost bij de 10 km was ik ze opeens kwijt; ik had een bekertje water aangepakt en ben rustig doorgelopen, achter me werd even volop gewandeld. Daarna besloten om op eigen tempo (wat dan ook zou worden) verder gegaan. Lekker van het ene groepje naar het andere gelopen, af en toe even een praatje gemaakt en ook nog wat bekenden tegen het lijf gelopen. Het stuk onverhard was heerlijk :) , de zoab-strook na 16 km dus niet :( Kon onstpannen naar de finish lopen en ging in 2.12.50 uur onder het finishdoek door.
Marco

Re: Asselronde Apeldoorn (27.5 km)

Berichtdoor Marlies » ma 03 feb 2014, 22:43

Gefeliciteerd Pootjes :D

Klasse gelopen!!!
Marlies

Keer terug naar Wedstrijden