Maasstadloop

Vooruitzichten en ervaringen van de atleten

Maasstadloop

Berichtdoor Marlies » ma 12 sep 2011, 11:41

Vanmorgen om half 10 zaten we (José en ik) in de auto naar Rotterdam. Lekker vroeg dus. Maar we hadden er zin in. José wilde heel blijven, lekker lopen en wel zien. Ik wilde proberen ondanks m'n flinke verkoudheid (keel, moe, slap, maar inmiddels ook hoesten en grieperig warm gevoel) lekker lopen en zien wat mijn basis is. Stiekem hoopte ik natuurlijk dat ik ook nu onder de 40 zou lopen. Dat zou me een lekker gevoel, dan weet ik wat ik ook onder niet zulke goede omstandigheden (niet helemaal fit) kan lopen.

Start op de baan en daar ruim 800m gelopen, lekker, positie zoeken, vooraan gestart, dat doe ik het liefst. José ging me voorbij. Te hard, dat kan ik vandaag niet.
Lekker verder lopen. Eerste kilometers gingen heel voorspoedig qua tijd (3.51-3.52-3.57), maar niet helemaal qua gevoel. Wel ontspannen, maar zware benen en een heel warm gevoel. Dat kwam niet alleen door het benauwde weer, maar door verkoudheid denk ik. Ach niet zeuren, lekker lopen.
Na ongeveer 3 km kregen we ruim 1,5km tegenwind. Harde tegenflink langs de plas. Pff, viel niet mee.
Kilometertijden vlogen met ruim 10 seconden omhoog.
Positie in de wedstrijd bleef hetzelfde, dus ik was niet de enige die er last van had.
Lekker lopen, proberen bij man stukje voor me te komen en in ieder geval gat niet groter laten worden.
Zag José voor me lopen ongeveer hele wedstrijd. Hij kwam steeds ietsje dichter bij. Bij 8km kwam ik er naast en kon hij zich beetje aan mij optrekken. Zo samen naar finish, nog versnellinkje (?) de laatste 100m op de baan en finish in 39.58.

Tsja, had uiteraad liever weer 39.30 gelopen. Maar was best tevreden. José finishte in 40.00 en was ook tevreden. :)

En vanmorgen (dag later) was ik helemaal tevreden, wat voelde ik me beroerd: warm, hoesten, koel, slap. Verkouden heet dat. Ach, gewoon doorgaan, gaat vanzelf weer over.

Over twee weken in 's Gravenzande een 10 EM lopen, pff zo ver... dat heb ik nog nooit gedaan! Zal een training wordenzo net na vakantie. :lol:
Marlies

Keer terug naar Wedstrijden