2014-03-29 Naaldwijk 10km

Vooruitzichten en ervaringen van de atleten

2014-03-29 Naaldwijk 10km

Berichtdoor Marlies » za 29 maart 2014, 22:54

Vandaag de eerste westlande wedstrijd van 2014. Het was super mooi weer, 18 graden. Oef dat was effe wennen weer. Of ik zin had, dat wist ik eigenlijk niet. Ik loop hier meestal niet heel lekker, maar vorig jaar toch snel gelopen. Volgende week heb ik in m’n hoofd zitten als wedstrijd om te knallen (en te genieten als genodigde). Vandaag? Geen idee? :|

Al vroeg in Naaldwijk kom alvast wat in te lopen, Noa in te schrijven, topje te kopen. En toen de kidsloop t/m 8 jaar: 500m met Noa. Noa besloot dat ze wel ‘alleen’ kon lopen met haar 3 jaar. Dit terwijl de meeste andere kinderen, met hun vader of moeder liepen. Ik zei nog: straks moet je huilen omdat je ons niet kan zien, je loopt over straten die je niet kent. Haar antwoord: "Mama, ik loop toch voorop want ik word eerste. Dan kan je me toch altijd zien" :D
Tsja, wat moet ik daar nou van zeggen….
(uiteraard werd Noa bij lange na geen eerste)

Ik daarna nog klein stukje inlopen, versnellingen, groepsfoto en naar de start. Gezellig nog even kletsen voor de start. Heerlijk.
Toen weg, ik ging lekker weg in lekker tempo. Ik mocht bij Gerard Droog en Jan vd Meer blijven, maar dat ging toch net effe te snel. Zij liepen heel constant 3.40-3.43. Paar secondjes langzamer liep toch prettiger (psychisch?) Gevolg was wel dat ik alleen kwam te lopen vanaf km 4 a 5. :evil:
Mmmm, bah, alweer alleen, bem ook nog tegenwind vanaf km 5,5 tot km 9,5.
Kilometertijden vlogen omhoog zag ik zojuist op m’n garmin km 7-8-9.
Kilometer 8 en 9 had ik het echt zwaar, wat een lang stuk alleen tegen de wind in. :twisted:

Toch geen slimme actie geweest om Gerard en Jan te laten gaan. Had zo’n mooie kans geweest. Maar ja… Daar heb ik nu helemaal niks mer aan. :twisted:

Uiteindelijk 2e in 38.21. Zeker niet tevreden met m’n tijd. Misschien wel dom gelopen zelfs?
Gelukkig vond Noa het geweldig wat ik gedaan had en stond zij stralend bij mij op het podium :)

Andere ophorstrunners liepen ook niet allemaal even lekker. Allemaal last van ???? warmte? Wind?
Op naar de volgende wedstrijd dan maar.

Na afloop nog wel even heel gezellig gegeten met een groot deel van de groep bij Mirel. Topavond! :D
Marlies

Keer terug naar Wedstrijden