2014-04-06: Hilversum City Run 10km

Vooruitzichten en ervaringen van de atleten

2014-04-06: Hilversum City Run 10km

Berichtdoor Marlies » zo 06 apr 2014, 20:34

De wedstrijd waar ik voor getraind had. Ik had er zin in. (inter)nationale wedstrijd in Hilversum. Er was gezegd dat het parcours snel was omdat het voor 90% uit asfalt bestond. Dat bleek te kloppen, maar snel???
Ik was uitgenodigd en mocht als genodigde meedoen aan deze wedstrijd. Gaaf!
Het leek wel een NK. Velen waren er. Geprepareerd tussen de toppers en kenianen. Grappig was dat ze het over trainingen km’s per week hadden. Ik zei niks, maar hoorde wel dat zij allen minimaal 6x in de week trainden.
Best leuk dacht ik, kom ik hier met mijn 3x.
Gelukkig zag ik direct Esmee Teeling. Gezellig samen inlopen! Even naar de start, oh, lekker dichtbij op 100m. Toen inlopen. Oeps, snel parcours? Eerste 1,5km was een flinke klim! Veel langer dan in Schoorl. :(

Met z’n allen naar de start. Iets van 100 of 150 genodigden? En 250 wedstrijdlopers. Hoog niveau dus. Goed van start en lekker vlot. :D Naast Liesbeth (van Haag), lekker, maar dat lekker hield snel op voor mij. :( Na de klim de eerste 1,5km, ging het even naar beneden, maar voor ik er erg in had, was het weer een kilometer klimmen! Al na 3km waren m’n benen helemaal vol gelopen, verzuring! :evil:
Helemaal vol, zware benen, dat werden hele lange kilometers daarna. :evil:
En m’n hoofd, dat ontplofte toen al. Had ik vorige week geen last van, vandaag wel.

Doorkomst 5km in ca 18’50”. Da’s al niet zo heel vlot.
2e 5km zou nog stuk langzamer gaan. Probeerde wel te genieten, maar benen waren zo zwaar. Weinig publiek, wel af en toe bandje, maar vooral veel bochten en geen meter vlak. Klimmen is helaas niet m’n sterkste kant, kreeg ook niet de tijd om van een klim te herstellen, dan kwam volgende al. Uiteindelijk stond er een zeer matige 38’35” op de klok. Hier had ik me toch een stuk meer van voorgesteld. :x

Troost was dat ik niet de enige was die slechte tijd had, dat hoorde ik van bijna iedereen. Zwaar parcours. Nahijgend en balend met Esmee en Liesbeth werden we gevraagd voor een massage. Nou dat lieten we ons geen twee keer zeggen. :) M’n benen waren zo interessant voor de masseurs dat velen van hen even kwamen kijken. Quadriceps waren echt knoerthard. Ook kuiten deden goed mee. Massage hielp zeker, kwam er soepeler van af.
Gezellig uitlopen met Esmee, pff weer die ‘bergen’, kan geen berg meer zien…. M’n knie overigens ook niet :cry: , liep echt even een kilometer goed mank, daarna weer normaal gelukkig. (en nu ook nog goed)
Nog even in de genodigden ruimte genieten van goed de broodjes, drankje en weer naar huis.
Een snel parcours was het zeker niet, een goede prestatie van mij ook zeker niet, maar wel een ervaring. :)
Marlies

Keer terug naar Wedstrijden