2014-05-25 Royal Ten Den Haag

Vooruitzichten en ervaringen van de atleten

2014-05-25 Royal Ten Den Haag

Berichtdoor Marlies » zo 25 mei 2014, 20:51

Vanmorgen eerst naar het dopen van m’n nichtje, thuis even snel wat boterhammen eten en met de tram naar Den Haag. Voor m’n gevoel was dit m’n eerste wedstrijd sinds maanden. Zenuwachtig dat ik was…. :o Door m’n knieblessure waar ik al 9 maanden last van heb, heb ik al maanden geen goede wedstrijden kunnen lopen. :( Na een trainingsloop vorige week in Ter Heijde vroeg ik me af waar ik nu echt stond. Ik wist dat ik in ieder geval m’n hoofd koel moest houden en ontspannen moest lopen.

Ik had een invitatie en mocht naar de genodigdenruimte. Daar zal ik al direct 2 Keniaanse atleten zitten en nog 2 snelle jonge meiden. Woh, wat een niveau vandaag. Wat doe ik hier tussen deze mensen die 2x zoveel trainen als ik? :?: Nou ja, m’n eigen race lopen.
Ik hoorde dat Sandra er helaas vandaag niet bij kon zijn en ik samen met Liesbeth moest strijden voor het Haags Kampioenschap. Wij zijn aan elkaar gewaagd. Spannend dus…

Gezellig gekletst met onder andere Fa en Iris. Leuk om ze weer te zien en te spreken. Echt gezellig! :D Toen ook Sabina er was, samen met Sabina gaan inlopen. Very nice!

Ik mocht vooraan, tussen al die snelle lopers, starten. Fijn! :)
Start werd iets uitgesteld omdat er een bus op het parcours stond, maar om 15.05 mochten we toch weg. De snelle dames, maar ook Liesbeth liet ik meteen gaan bij de start. Ik wilde ontspannen lopen en niet al meteen na 1km mezelf afvragen waarom ik eigenlijk een wedstrijd loop.
Ik zie nu dat m’n eerste kilometer toch nog in 3’36” ging. Maar zo voelde het niet, voelde als 3'40".
Ik begon in een lekker groepje en kwam zo lekker in m’n ritme. Na ca 3km haalden we Liesbeth in.
Ergens een lusje om zo richting het Haagsche Bos te keren.
Dat bos kon ik me nog wel herinneren van vorig jaar…..pffff, vreselijk vond ik het toen. :evil:
Nu was het niet vreselijk, maar zeker niet fijn lopen. :x Direct de eerste meters op het zand viel het groepje van 3 waar ik toen nog in liep uiteen. Vanaf toen (ca het 4-km punt) kwam ik dus alleen te lopen. Het Haags Bos: Vals plat, klinkertjes en grind en gravelpaden. Zeker geen snel stuk parcours dus en dat 4km lang. :twisted:

Enige voordeel was dat toen ik eindelijk uit dat bos kwam, het nog maar 2km naar de finish was :D
Ik kreeg het wel zwaarder het 2e deel van de 5km. Warm ook.
Ik zag dat ik bezig was een goede tijd te lopen, dus dacht : nu doorgaan en mezelf niet laten kennen, daar krijg ik spijt van. Dus doorgelopen. Echte versnelling zat er niet meer in, want laatste km ging 3’50”. Finish in….37’26” Super gaaf!!! :D :!: Slechts 5 sec boven m’n PR. En dit is een gecertificeerd parcours, dus echt dik tevreden. Ik werd 5e overall, achter 2 Keniaanse atleten, Andrea Deelstra en Silke. 1e V35 en 1e Haagsch Kampioenschap. Maar vooral met m’n tijd en de manier waarop ik gelopen heb echt heel erg blij! :lol:

Gezellig nakletsen met veel dames, Sabina liep een mooi PR: 40’59”!
Daarna de prijsuitreiking, uitlopen met Sabina en weer met de tram naar huis.
Marlies

Keer terug naar Wedstrijden