2014-05-29 Golden Ten in Delft

Vooruitzichten en ervaringen van de atleten

2014-05-29 Golden Ten in Delft

Berichtdoor Marlies » do 29 mei 2014, 20:47

Pas 4 dagen na m’n vorige 10km alweer een 10km. Zou ik dat wel kunnen? Ben ik al hersteld? :? Ik zou wel zien, geen tijd in m’n hoofd, alles onder 40 is oké vandaag. In ieder geval niet te hard weg gaan en ontspannen lopen. Gezellig kletsen in het startvak, wachten op de start. Beetje gedrang de eerste meters, maar daarna goed weg, zag meteen al René met Noa op z’n nek in de verte. Uitgebreid gezwaaid naar familie en vrienden en ondertussen verder gelopen. :D d
Ik ging inderdaad niet hard weg. Liet iedereen gaan, hoorde Carla nog achter me, dacht nog wie weet lopen we wel samen. Eigen tempo gelopen, voor m’n gevoel echt heel rustig. Gps deed het niet goed vandaag, dus echt op gevoel. Ik zou wel zien in welke tijd ik eindigde.
Na ongeveer 3km kwam ik bij Amriet, ik ging er over, maar hij ging mee. :) Nam kop over, soms ik, maar veelal achter hem. Soms gevoel dat ik harder kon en wilde, maar dat lukte ook niet. Dus lekker bij Amriet gebleven.
Parcours had heel veel bochten, stukje onverhard, bruggetjes, tunnel. Vooral de vele bochten van 90 graden echt rustig genomen, dan was er weer gaatje, maar kon ik weer achter Amriet aan. Heerlijk. Zo ontspannen! :D
Doorkomst 5km in ca 18.40. :( Nou dat is niet zo hard, maar ach nog 20 erbij en wordt toch nog 38.40 dacht ik. Op het 6-km punt begon m’n rechter hamstring te verkrampen. Au niet lekker, stijf, nou ja, niet aan denken, niet versnellen nu en proberen dit rustige tempo door te lopen.
Dat is wat ik dacht!
Ik had toen nog niet in de gaten dat ik op PR-schema liep.
Geen idee waar we precies liepen, wat een rondjes in de Delftse Hout. Langs het water en daar was km 8. Keek op m’n klokje en zag dat misschien zelfs een 37-er mogelijk was. (ik had totaal geen idee wat we per kilometer liepen).
Km 9 zag ik dat er echt een goede tijd in zat. :D
Gedragen door het vele publiek de hele 10km langs de kant. En doordat op m’n startnummer duidelijk zichtbaar ‘Marlies’ stond, riepen er heel veel mensen m’n naam. Zooo gaaaaaf! :!: :!:
Laatste stukje, ik keek al uit naar m’n familie, die stonden zo’n 100m voor de finish. Gevonden ;)
Finish in…..37.25.97. :!: :!: :D Yes, wat een toptijd. En 1e dame overall.
Dankjewel voor je haaswerk Amriet!, heerlijk ontspannen gelopen en door jou bleef het tempo mooi hoog.
Dik tevreden. Ik had niet verwacht dat ik vandaag zo snel zou lopen! 2x 37.26 in 5 dagen. Heel blij. Maar liefst had ik natuurlijk nog 5 seconden sneller gelopen…...Nu net geen PR. :evil:

Voor mij had Chris overigens al een super 35-er gelopen en achter mij Carla een NR, Ronald mooie 39-er en Rijk een PR. Top! :!:
Marlies

Keer terug naar Wedstrijden