Sport en Spelloop Maasland

Vooruitzichten en ervaringen van de atleten

Sport en Spelloop Maasland

Berichtdoor Judith » vr 13 jun 2014, 14:14

Donderdagavond 12 juni was al een hele tijd gereserveerd door Marco. Hij wilde deze avond naar de baan voor een 3 kilometer bij Olympus. Maar... helaas zit Marco al een week of drie behoorlijk gehavend op de bank en lopen is zo ongeveer het laatste waar hij aan denkt op het moment.
De avond was dus vrij voor mij om te gaan lopen. Maar wat zou ik gaan doen? Gewoon trainen, drie kilometer op de baan of naar Maasland voor een zes of een tien kilometer? Lastig....

De baan trok me het minst. Drie kilometer rondjes 'sprinten' is niet mijn ding. Toen Jos aangaf ook wel naar Maasland te willen was de keuze tussen trainen of Maasland snel gemaakt: Maasland. Nu nog de keuze tussen de zes en tien kilometer.
Het slapen ging de afgelopen nachten niet geweldig met een gewonde vent naast me en ik had ontzettende spierpijn van een fijne survivaltraining van afgelopen dinsdag. De zes trok me daarom wel aan. Dan was ik er in minder dan een half uur vanaf ;) ! Dit plan werd thuis met een hoop gesnuif onthaald; 'Dan loop je tussen van die voetballertjes die als een gek weggaan en vervolgens gigantisch instorten. Maar dan kun je er niet meer langs, want dan loop je op dat kronkelpad in het weiland!' Oké.... Op de fiets naar Maasland had ik het erover met Jos. 'Dat wat Marco zei, dacht ik dus ook meteen, toen je het over de zes kilometer had', zei hij. Ook het laatste dilemma werd dus de wereld uitgeholpen. Het werd tien kilometer!
Het doel: sneller dan afgelopen zaterdag in Den Hoorn. Toen liep ik gemiddeld 4.39 per kilometer.

We schreven in, liepen drie rondjes in rondom het voetbalveld en gingen naar het startvak. Mijn horloge pikte de GPS niet op. Die van Jos wel, dus dan maar achter Jos aan en zelf zonder tijd/afstand/snelheid lopen.
In het startvak even stiekem om me heen geloerd: Marieke Bourquin en Angeli de Koning. Plaats 1 en 2 waren dus al vergeven. Doel twee werd dus een derde plek.

Het startschot klonk en weg waren we. Al snel liepen we inderdaad in de volgorde die ik ingeschat had: Marieke eerste, Angeli tweede en ik derde. Na ongeveer een kilometer had ik ineens wel GPS, dus toch mijn horloge maar aangezet. Ik had het niet hoeven doen, want veel kilometertijden heb ik niet gezien. Ik liep voor wat ik waard was en volgde Jos, die aan mijn ademhaling wel hoorde dat ik op mijn max liep.
Na een kilometer of vijf hoorde ik Jos zeggen; 'Je wordt tweede!' En inderdaad, Angeli de Koning stond langs de kant. Ze haakte niet aan en ik liep door. Bij de Trekkade koos Jos gelukkig voor de weg onderaan de grasdijk. Veel lopers liepen bovenlangs, maar dat pad is zo smal dat je je voeten niet lekker neer kunt zetten.
We gingen Maasland weer in en we begonnen aan het laatste stuk. 'Kun je nog versnellen, want volgens mij zie ik een dame achter ons?' Pfff, nou dat moest dan maar... We zetten een beetje aan. Toen Jos 9.5 km op zijn horloge had staan gingen we echt versnellen. Ik beeldde me in dat ik dame drie in mijn nek hoorde hijgen en 500 meter versnellen moest goed te doen zijn. Helaas bleken we geen 10 kilometer te moeten lopen, maar 10,5... :evil: Jeetje, op dat tempo is een kilometer erg lang! Bovendien wist ik op dat moment echt niet wanneer de finish kwam en ik hoopte die na iedere bocht te zien. Uiteindelijk herkende ik een bocht en wist ik dat we er echt bijna waren. Gelukkig, want erg happy voelde ik me niet meer! Wat heerlijk om dan te finishen! Er stond een grote hoge tafel vlak na de finish en terwijl Jos drinken ging halen, ben ik daar even tegenaan gaan hangen. Ik was benieuwd wanneer dame nummer drie zou komen. Die zat ruim twee minuten achter me.... Tactisch grapje van Jos ;) ? Ach, ik was heel blij met mijn eindtijd van 48.17, want omgerekend betekende dat 4.35 per kilometer en dus eindelijk weer eens een 45-er op de tien! De laatste liep ik in december 2012!

Bij de prijsuitreiking kreeg ik een medaille en mocht ik op de foto met Marieke en Tamara, de nummers één en drie. Daarna fietsten we in het zonnetje weer naar Maassluis. Een heerlijke avond!
Judith

Keer terug naar Wedstrijden