2014-06-20 Oranjeloop 10,00km PR 37’09”!!!!!!!

Vooruitzichten en ervaringen van de atleten

2014-06-20 Oranjeloop 10,00km PR 37’09”!!!!!!!

Berichtdoor Marlies » zo 22 jun 2014, 20:26

Vijf dagen na het NK en enkele korte nachten verder alweer een wedstrijd. In m’n geboortedorp. Ik heb hier wel eens te gespannen aan de start gestaan. Dat was vandaag zeker niet het geval. M’n benen voelden nog niet helemaal hersteld en vooral was ik nog moe. :cry:
Vroeg op de fiets naar Kwintsheul, nummer halen, Luuk en Noa inschrijven, kort inlopen en aan de start van de jeugdloop. Echt hartstikke leuk, ze hadden er veel zin in. Luuk alleen in de voorhoede, Noa en ik daar achter aan. :D

Half uur later was ik zelf aan de beurt. Nog steeds niet zenuwachtig, ik zou wel zien. Had niet het gevoel dat ik echt hard zou lopen, wist wel dat ik in vorm ben, maar ook moe. Dus wilde ik gewoon lekker lopen.
Dat lukte! :)
De eerste 5km achter een man aan. Dat ging lekker, wel hard. Eerste km in 3.35 en 2e km ook. Dat betekende dat ik op 2km net zo hard liep als op de 5km op het NK realiseerde ik me. :shock:
Samen met deze man uit de Hoek de eerste ronde gelopen. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik weinig kopwerk heb gedaan. Het ging hard, maar heel lekker. Kon precies volgen.
Doorkomst 5km, klok stond op 18.20! Oeps dat is maar 5 sec langzamer dan op het NK… :lol:
Best hard dus.
Maar al direct na de doorkomst verloor ik de aansluiting met man voor me. Ik probeerde er weer heen te lopen, was er bijna, maar liet toch ongemerkt weer gaatje vallen. Nog een keer er naar toe? Geprobeerd, maar weer liet ik ongemerkt gaatje vallen. Dan maar alleen verder, jammer. :cry: Maar hij liep net een stapje te hard voor me en ik wilde niet gaan vechten/ knokken, maar ontspannen blijven lopen.
Zie zojuist op m’n garmin dat ik, ondanks dat mn benen al zwaarder werden, daar nog geen verval had. Op 6,5km begon ik de langzaamste 5km-lopers in te halen. Dat was niet fijn, liepen heel breed naast elkaar, gingen niet opzij, dus ik moest er steeds omheen. Miste hierdoor de waterpost, naderde km 7, tegenwind de harteveldlaan op. Alleen dus dit keer.
Jammer, probeerde tempo hoog te houden. Of dat lukte? Geen idee op dat moment. Want ik had met mezelf afgesproken om tijdens de race niet op m’n horloge te kijken wat mn kilometertijden waren. Na 2km-punt ook niet meer gedaan. :)
Zie nu dat km 9 en 10 helaas een flink verval hadden… 3.51-3.49. :evil:
Door de finish, maar helaas, moest nog een kleine ronde van 700m. Een heel vervelende ronde. Scherpe bochten, klinkertjes, drempels, zigzag in de weg, en dan ook nog slalommend door de langzame 5km-lopers. Echt niet fijn als je er door heen zit op de laatste 700m.
Op naar de finish: 37.10 klokte ik! Wauw, gaaf, PR!!!! :D Yes, een PR op de 10km! Ik wist niet dat ik zo hard kon lopen en was echt heel blij. Nee, ben er echt heel blij mee. (werd 1e)
Netto is het zelfs 37.09 geworden! :D :) Echt heel blij!
Veel ophorstrunners liepen een goede tijd, ondanks de behoorlijke tegenwind op de Harteveldlaan twee keer. Gefeliciteerd allemaal. Gezellig samen uitlopen, douchen, prijsruitreiking en naar huis.
Wat een heerlijke avond! :!: :D
Marlies

Keer terug naar Wedstrijden