Kadeloop

Vooruitzichten en ervaringen van de atleten

Kadeloop

Berichtdoor Judith » za 05 jul 2014, 21:40

Vanmiddag lekker op het fietsje richting Schipluiden. Inschrijven en, ondanks dat ik al warm was door het fietsen, met alle aanwezige OphorstRunners (Carla, Romy, Monique C., Ton, Rijk, Christiaan en Ro) een stuk ingelopen. Net toen we aan de versnellingen wilden beginnen, kwam er toch een stortbui naar beneden! Niet normaal... We probeerden met z'n achten te schuilen onder een grote wilg. Helaas was de wilg niet helemaal 'lekvrij' en kregen we toch nog een behoorlijke lading water op ons hoofd. Ook waren we niet de enige die wilden schuilen; een paar honderd muggen hadden hetzelfde idee :x

Vrij laat gingen we, compleet verzopen, het startvak in. Ik zocht Jos, met wie ik had afgesproken om 4.35 per kilometer te gaan lopen, maar ik zag hem nergens. Romy en ik stonden helemaal verkeerd; veel te ver naar achteren. De eerste kilometer was dus zigzaggen tussen de langzamere lopers door. Dat was balen en kostte veel energie! Ik hoopte Jos nog ergens te zien, maar dit was niet het geval. Dan maar 'zelf' lopen. De eerste drie kilometer gingen makkelijk en snel. Vorig jaar liep ik voor geen meter in Schipluiden en ben ik op de splitsing van de 5 en 12 kilometer afgehaakt en teruggegaan naar de finish. Dat ging vandaag niet gebeuren: uitlopen zou ik 'm! Na drie kilometer kregen we schuin tegenwind. Het tempo ging er een beetje uit en ik kreeg een 'bijna-kramp-gevoel' in mijn linkerkuit. Niet aan denken en lopen! Romy liep heel langzaam van me weg. Ik besloot te proberen het gat niet te groot te laten worden. Dit lukte, maar de beoogde 4.35 heb ik in geen enkele kilometer meer gehaald :( .
Langs de kade was het af en toe springen over de plassen die de stortbui had achtergelaten en goed kijken waar je je voeten neerzette. Ook dit vrat energie. Gelukkig zaten er een hoop bekenden langs de kant en werden we flink aangemoedigd. Ik hoorde dat ik de achtste dame was. Ik wist dat er een hoop dames voor mij liepen, die niet bij mij in de categorie zaten. Wie weet liep ik wel richting een podiumplek?
Ik had het zwaar en was er wel een beetje klaar mee. Mijn startnummer was losgescheurd omdat 'ie voor de wedstrijd zo nat was geworden en het irriteerde me mateloos dat dat ding zo wapperde! Eindelijk kwam de brug in zicht en liepen we Schipluiden weer in. Vlak voor de finish stonden een heleboel bekenden uit Maassluis. Superleuk om zo aangemoedigd te worden! Ook kreeg ik vlak voor de finish een cadeaubon in mijn handen geduwd voor een gratis High Tea! Helemaal leuk!

Ik finishte, horloge uit: 56.10 min. Pfff, dat viel tegen! Ik had toch op zijn minst een lage 55-er willen lopen. Het zat er niet in vandaag! Bij de rest van de OphorstRunners waren de meningen verdeeld: de één had heerlijk gelopen, de ander bagger.
Maar al met al: Carla eerste overall, Ro en Ton een dik PR, Christiaan 3e M18, Romy 2e V18, ik 2e V35. Geen slechte Ophorstmiddag! Beetje jammer dat, na ruim een uur wachten, bleek dat alleen de nummers 1 uit de categorieën gehuldigd werden :o
Judith

Keer terug naar Wedstrijden