2014-08-23 Braderlierloop 10km PR 36.58!!!!!

Vooruitzichten en ervaringen van de atleten

2014-08-23 Braderlierloop 10km PR 36.58!!!!!

Berichtdoor Marlies » ma 01 sep 2014, 20:17

Vandaag voor het eerst sinds twee maanden weer een wedstrijd. Had ik er zin in? Nou eigenlijk stond m’n hoofd er nog niet echt naar. Dat stond al 5 weken in vakantie stand. :oops:
Schipluiden gemist doordat ik ziek was en daarna vooral veel op vakantie geweest en niet zo hard getraind. Ik had dus geen idee wat het zou worden vandaag. Zei nog tegen René dat hij niet hoefde komen te kijken met Luuk en Noa, want ik wilde vandaag vooral lekker lopen en jammer dan als het geen snelle tijd zou worden.
Toch kwamen ze kijken om mij 5 keer voorbij te zien lopen. En hoe…. :lol:

Gezellig inlopen op het soppige grasveld met de andere ophorstrunners. Oef wat een wind, dat zou wat worden. Rijk vertelde al dat hij langs het kanaal tegen stond. Bah, zoveel wind en dat twee keer tegen langs het kanaal. Daar had ik helemaal geen zin in… :twisted:

Op tijd naar de start en vanaf de 2e rij van start. Ik was lekker weg, geen idee hoe hard, daar lette ik vandaag niet op. De 5 en de 10km-lopers startten samen, dus genoeg mensen vooraan de eerste meters. Toch ontstonden er al snel groepjes. Ik kwam voor in een groepje terecht na 1km.
Maar toen we de weg langs het kanaal opdraaiden, probeerde ik toch snel nog aan te sluiten bij het groepje een meter of 10 voor ons. Dat lukte gelukkig. Mooi, dan kon ik achter de ruggen van andere mannen lopen …. Waaronder die van Ronald Brouwer. Leuk! :)

Het tempo lag lekker, of we echt hard gingen? Geen idee, denk van wel, want kan me herinneren dat ik na 4,5km naar René gebaarde: pff nog een rondje? Nou ja, lekker doorlopgen dan maar. Maar ja, bij de passage op 5km haakte bijna iedereen van mijn groepje af, ook de mannen die voor me liepen. Dat was niet de bedoeling. (5km in 18.15)
De 2e 5km alleen lopen, met die wind langs het kanaal… daar had ik geen zin in. Gelukkig liep ik langzaam in op 2 mannen die voor me liepen en kon ik bij 6,5km, bij het opdraaien van de weg langs de kade, mooi achter Ron van de Berg z’n rug duiken. :D
Lekker, ik wilde eigenlijk nog harder, maar wilde er ook niet voorbij. Nou ja, dan maar er achter blijven en langzamer lopen dacht ik nog.

Op zo’n 8km voor de 4e keer zwaaien naar René, Luuk en Noa. Erg leuk. :!:
Bocht om en … oh nee, Ron en andere man vonden het wel welletjes en minderen tempo. Ik wilde juist doorlopen. Ik vroeg Ron om door te trekken en zei dat ik kans had op een snelle tijd.
Achteraf heel blij was ik dat Ron dit deed en toch doortrok. Echt doortrok, want na het verschrikkelijke keerpunt (op 8,5?? km) kon ik net niet helemaal volgen, moest een klein gaatje laten.
Probeerde wel aan te haken, wilde wel harder, was niet verzuurd, maar hoe moet ik harder lopen? Geen idee. :?

M’n benen wisten niet hoe harder te lopen. Het gaatje bleef, laatste bocht om en de klok kwam in zicht. Zag 36.50-36.51-36.52-36.53, sprinten, snelller, sneller, ik wil onder de 37.00, gaat het lukken? Sneller – finish! In…36.58! Yes, yes, gaaf!!! Super! :D :) :lol: :!:
Ik had echt nooit, nooit gedacht dat ik ooit onder de 37 zou lopen. Ik dacht dat alleen goede atleten dat konden en dat ik dan toch tenminste ook minimaal 5/6 keer in de week moest trainen. Maar ik? Met zo weinig trainen? Nee, wel gedroomd, maar niet verwacht.
Super gaaf! 36.58! En eerste, maar dat vond ik helemaal niet zo belangrijk.
Ron bedankt voor het hazen! En ook alle andere mannen die tijdens de race voor me hebben gelopen en mij zo geholpen hebben.
Op naar…. Nog sneller????? René, Luuk en Noa bedankt voor alle aanmoedigingen en natuurlijk last, but not least: CARLA!!!! Zonder jou had ik dit echt nooit bereikt. 8-) :D

PS: Ik zie net op een foto dat ik bij de finish niet zo ver achter Ron zat als ik dacht :D
Marlies

Keer terug naar Wedstrijden