2014-09-07 Vlietloop Voorschoten 10EM: 62’51”!!!!

Vooruitzichten en ervaringen van de atleten

2014-09-07 Vlietloop Voorschoten 10EM: 62’51”!!!!

Berichtdoor Marlies » zo 07 sep 2014, 20:15

Vandaag net ter voorbereiding op ’s-Gravenzande weer eens een wat langere afstand gekozen als wedstrijd. M’n duurlopen gaan meestal niet verder dan 10EM, maar toch had ik het vertrouwen dat m’n PR er aan kon. Maar ik wist, vooral lekker lopen, meestal komt de tijd vanzelf wel.
Benen voelen laatste dagen niet goed aan, spierpijn, zwaar, wat moe. Maar ach, dat zegt niet alles voor een wedstrijd :lol:

Kletsen met andere lopers, inlopen (pff, m’n hoofd ontplofte al… zo warm en benauwd) en naar de start. :cry: Lekker vooraan van de start. Goed weg en lekker tempo zoeken. Nou dat zou lang zoeken worden… Gelukkig kwam na 2km Graham Day bij me lopen. Die kende ik nog wel van andere wedstrijden. Loopt beetje mijn tempo dacht ik, misschien iets harder. Ik kon hem net bijhouden en liep eigenlijk best lekker zo samen met hem op. Mooi dacht ik, als ik dit zo vol kan houden, dan komt het helemaal goed. Want het ging best hard voor m'n gevoel.

Helaas…op km 7 ging de 10km linksaf en de 10EM rechtsaf. :cry: Zag ik ineens helemaal niemand meer voor me. :evil: Er liepen maar stuk of 3 mannen voor me, heel ver voor me. Dus die zag ik echt niet. Enige wat ik zag was een fietser voor me. Maar ja, daar had ik natuurlijk niks aan.
Nu ik zo achteraf denk, zijn de laatste 9km, helemaal in m’n eentje, toch voorbij gevlogen. De omgeving, langs de vlieten, natuurgebied, was echt heel erg mooi. :) Doorkomst 10km was in 38’20”. Niet verkeerd volgens mij, maar ik voelde wel dat het tempo wat begon te zakken. Valt niet mee om tempo vast te houden als het zwaar gaat en ik eigenlijk voor mijn doen best hard liep.
Toch geprobeerd, beetje om me heen gekeken en al snel zag ik km 12. He daar is 14 al. Fijn.

Op km 15 kwam er ineens een man van achter me voorbij. Geen idee waar die vandaan kwam. Hij had best wat eerder mogen komen dacht ik nog. Dan had ik geen 9km alleen hoeven lopen.
Laatste meters en finish in PR: 62’51”. 5 overall, 1e vrouw. :D
Uitlopen, kletsen, prijsuitreiking, nog beetje uitlopen, douchen en naar huis.
Niet super tevreden, maar ook niet ontevreden. Het is toch een PR. :D
Marlies

Keer terug naar Wedstrijden