2014-09-14 Maasstadloop in Rotterdam

Vooruitzichten en ervaringen van de atleten

2014-09-14 Maasstadloop in Rotterdam

Berichtdoor Marlies » zo 14 sep 2014, 19:49

Vorige week een 10EM gelopen, daarna zeker tot donderdag nog moeie benen gehad. Duidelijk dat ik een 16km niet echt gewend ben. Maar wat niet is, kan, nee gaat, zeker komen… :D
Rustig aan gedaan dus en vandaag wel zien. Zou een snelle 10 er al weer in zitten.
Nou dat vertrouwen had ik eigenlijk niet. Kwintsheul en De Lier waren zo goed, ik had niet het idee dat ik dat vandaag weer kon.
Maar ach, ik was zeker ontspannen, wilde lekker lopen en zou wel zien.

Super mooie omgeving, het Kralingse Bos. Lekker ingelopen. Toen naar de start.
Goed weg bij de start op de baan, even ritme zoeken, want ik ging na meter of 400 voor m’n gevoel iets te langzaam lopen. Huh? :?: :?: Nu al het 1km-bordje. Dat is raar, of de bordjes staan niet goed of we hebben te weinig op de baan gelopen.
Lekker groepje met 5 mannen. Maar tempo viel me zwaar. Ik wilde niet uit het groepje, want dan zou ik helemaal alleen komen te lopen. Het ging ook niet te hard wist ik, maar het ging niet vanzelf bij me. :cry: Wel steeds mezelf eraan herinnerd: lekker en ontspannen lopen, geniet van mooie bos. :)
Toch tot km 8 ofzo lekker in dit groepje gebleven. Toen werden de versnellingen en eindsprints geplaatst en moest ik laten gaan. :evil:
De kilometerbordjes bleven steeds een meter of 600 te vroeg komen. Maar of we nu na het 10km bordje nog een heel eind moesten of na het 9km bordje bijna bij de finish zouden zijn???? :?
Daar kwam ik pas bij km 8,5 ofzo achter, toen herkende ik het fietspad achter de baan langs, oh nee, toch geen 10,0km dus. Heel gek, maar ineens voelden m’n benen nog zwaarder.
Psychisch? Ja! :x :oops:

Gefinisht in 35.00 over iets van 9,4km. Ik zat als ik m’n garmin-gps-horloge, m’n eindtijd en de afstand mag geloven een tijd van ca 37.45 op de 10km.
Niet heel hard dus, ook niet heel slecht. Maar ja, wat is het waard vandaag? Niks. :twisted:
Organisatie gaf na afloop toe dat we nog 1,5 ronde op de baan hadden moeten lopen... :twisted: Heel dom dus van de organisatie.

Behalve dan…1e prijs. Met fles prosecco, beker en envelop naar huis. Dat was dus wel leuk! :)

Weekje trainen, weekje uitrusten en dan weer een 10EM lopen.
Marlies

Keer terug naar Wedstrijden