2014-09-27 Westlands Mooiste 10EM 61’27” Dik PR!!

Vooruitzichten en ervaringen van de atleten

2014-09-27 Westlands Mooiste 10EM 61’27” Dik PR!!

Berichtdoor Marlies » za 27 sep 2014, 20:43

Vandaag naar ’s Gravenzande voor 16 kilometer, laatste wedstrijd van het seizoen. 10EM, best ver… Maar voordat ik van start mocht, eerst de kidsloop. Luuk (5) en Noa (4) hadden er heel veel zin in. 500m voor hun in de categorie 4-5 jaar. Luuk wilde graag winnen. Noa dacht, want mama en Luuk kunnen, kan ik ook. Nou daar dacht ik anders over. :oops: Uitgelegd dat meedoen veel belangrijker is dan winnen.
Ze gingen goed van start, ook Noa rende als een speer ervandoor. Ik erachteraan…. :shock:
Luuk finishte ver voor de nummer 2 en was heel blij 1e (onder de 2min over 500m) en Noa… die werd 2e! Echt niet verwacht, super gaaf en super trotse en blije mama. :D :D

Daarna toch maar even iets inlopen met Sabina, maar wel weer op tijd terug voor prijsuitreiking van Luuk en Noa. Nog 2 korte versnellingen en naar de start. Gespannen? Nee helemaal niet, ik zou wel zien, voelde me relaxt. Gezellig kletsen met Marianne en Marieke tot ineens het startschot ging.

Goed weg, beetje snel misschien. Even zwaaien naar René, Luuk en Noa en snel verder. Ik wilde niet alleen lopen, dus mee met een groepje mannen in het zwart en Jaap uit Amersfoort. Na 2km moesten we de mannen in het zwart (koplopers?) laten gaan, maar kleine kilometer later moest Jaap mij weer laten gaan. Oei, dat was niet de bedoeling.
Liep ik toch nog alleen, echt helemaal alleen en dat nog 13km lang.

Maar gelukkig had ik vandaag afleiding onderweg. De WOS wil een profiel van mij uitzenden en wilde daarvoor een wedstrijd filmen. Laten ze daarvoor nou gisteren m’n oom Kees als motorrijder gevraagd hebben. Super gaaf. :) De eerste kilometers nog wat gekletst met m’n oom en de cameraman.
Dat was leuk! :lol: En steeds tussendoor had ik dus de motor met camera voor, achter of naast me. Lekkere afleiding. Want alleen is maar alleen…

Even terug naar m’n race. Vanaf km 3 dus alleen :evil: , daarna zag ik ver voor me Chris eerst voorin een groepje snelle mannen lopen, maar daarna achterin. En ineens was hij vlak voor me. Ik dacht nog, hé dat is gezellig, kunnen we samen verder lopen. Helaas voor Chris werd het nog erger en moest hij me laten gaan. :oops:
Hé daar zie ik Judith en Marco met Meike en Stijn staan! Leuk! :D Bocht door en de polder in, lange rechte stukken, alleen akkerbouw, weinig moois om van te genieten dus onderweg.
Gelukkig dus wel de motor… :)
10km kwam ik door in 37.33! :!: :D Wauw, dat is wel heel erg snel, sneller dan m’n laatste 10km! En nu moest ik nog 6km….Maar ja, ik voelde me goed, liep lekker en ontspannen. Ik had niet het idee dat ik het moeilijk zou krijgen. Voelde dat ik dit tempo nog wel vol kon houden tot de finish. Tempo zakte wel iets, maar bleef de laatste 6km rond de 3’55”/km.
Bij 11km zag ik Carla staan, leuk! Bocht door, stukje lopen, stukje met de motor en al snel zag ik Ton in de verte. Leuk!
En dan was er nog ergens een keerpunt… waar ik bijna overreden werd door een vrachtauto!
Doorkomst 15km in dik PR: 57’10” :!: :D ongeveer. Niet verzwakken, doorzetten de laatste km, laatste bocht.
Zouden René, Luuk en Noa er nog zijn? Ja, daar stonden ze, vlak voor de finish, leuk! :lol:
En ook Rijk stond daar aan te moedigen.

Geweldig al die support. En mooie finish in dik pr: 61’27”!!!!!!! Yes, PR! :D :) En super super lekker gelopen. Wel alleen, maar dankzij oom Kees en cameraman toch echt genoten onderweg en heerlijk genoten.

Veel kletsen na de finish, andere ophorstrunners opwachten, uitlopen en naar het podium. Met 2 grote bossen bloemen, envelop en heerlijke westlandse muscaat druiven naar huis. :D
Wat een geweldige middag!! Trots, tevreden en super blij!
Marlies

Keer terug naar Wedstrijden