RijkZwaanloop

Vooruitzichten en ervaringen van de atleten

RijkZwaanloop

Berichtdoor Frank » za 24 sep 2011, 19:56

Ola,

Iedereen gefeliciteerd met zijn of haar prestatie tijdens de RijkZwaanloop!! En natuurlijk de podium plekken in de totaal stand van het E-kwadraat!! Veel Ophorst Runners aan de start, prachtig weer, veel publiek, en een mooie route. Voor mij werd het er echter één om snel te vergeten. Een goede mentale training want ik heb regelmatig gedacht om te stoppen. Maarja; dan sta je daar in die polder. Gelukkig wel lekker aan de kleur kunnen werken;-) Volgende keer beter zeg ik maar;-)

Tot dinsdag!!
Frank

Re: RijkZwaanloop

Berichtdoor CarlaOphorst » zo 25 sep 2011, 00:14

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Ja, 10 maal lol gehad vandaag. In alle soorten en maten kwam ik het tegen, blij, boos, warm, moe, enz enz. Iedereen goed zijn best gedaan. Ook de atleten die "geleden" hebben onderweg, het was een goede mentale training. Mijn weblog doet het bijna weer, en dat na 1 maand. Ga nog even via het forum mijn verhaal opschrijven.Vanmorgen geen idee dat ik een wedstrijd zou gaan lopen. Had een beetje een rare knie, gestoten gisteren. Mooi weer, lekker, dat wel maar na zo'n waardeloze zomer wel even een omschakeling. Deed wel alle wedstrijd voorbereiding zoals het moet en zat keurig op tijd op de fiets. Met 10 OphorstRunners waren we vandaag, klasse mensen, daar hou ik van. Met zijn alle inlopen, lekker in de zon, genieten nu. Gezegd niet te hard weg te gaan vandaag ivm kans op opblazen door het ineens warme weer. Ik netjes mijn halve liter water meegenomen en 2 minuten voor de wedstrijd leeggedronken. Stond weer zo niet op te letten :o Schrok gewoon een beetje van het startschot. De start was in een laag tempo, kon gewoon niet wegkomen in de smalle winkelstraat. De knie voelde ik gelukkig niet en probeerde hem nu ook ver weg te stoppen, alleen denken aan de wedstrijd. Vincent kwam al snel naast me lopen, leuk, daar ik verleden jaar het hele eind met hem mee fietste, nu in 2011 lopende. Voor de wind voelde het warm aan en had een erg droge mond. Bij de eerste waterpost wat water genomen om de mond nat te maken, dat voelde erg lekker. Op de Papedijk stond een oude jeugdvlam als parcourswachter. Altijd leuk om hem daar weer te zien. Het werd warmer en warmer, door de zon en niet door mijn oude vlam hoor :roll: en gek genoeg voelde de benen nu al stijf aan. Jeetje op 6 km stijve benen, dat gaat wat worden. 7 km en ik hoor mijn naam, he, hier zouden de kinderen van Marco en Judith staan aanmoedigen. Was blij dat ik ze nipt in de gaten had. Nu kregen we de wind wat tegen en plots dook Koos op. Jeetje loop ik weer verscholen, heeft hij zo'n hekel aan en ik gaf wat gas. Gas geven voor een foto, ik lijk wel niet wijs. Dat voelde wel erg goed aan en het is een prachtige foto geworden. De lange dode weg achter het bos waar geen eind aan lijkt te komen, draaide we op. Heerlijk, wind. Voelde me sterker worden. Dat bleek wel want de een na de andere atleet raapte we hier op en ons groepje werd groter en groter. Was fijn dat ze mee konden komen. Het Bonnenpad viel dit jaar mee en als "snel" draaide we de Haakweg op. Een kleine lus tussen de kassen. Daar zag ik dat Tineke niet ver achter me zat. Moest gas geven, even het gaatje groter maken, dat lukte vrij gemakkelijk. De mannen hoorde ik steunen en kreunen achter me :lol: Een stuk of vier konden volgen, helaas moest Vincent lossen. Probeerde hem nog op te peppen, helaas. De zijdijk, lekker wind tegen en op kop, geen stijve benen meer, voldoende lucht, gewoon heerlijk gevoel. Het dorp draaide we in, de mannen gingen sprinten, ja dag daar heb ik geen zin in. In mijn eigen regelmatige tempo finishte ik als 2e vrouw overall, 1e V45+ in een tijd van 1.03.36. Voor de 18e maal Westlands kampioen, kikke. Alle OphorstRunners zien finishen en even napraten over de wedstrijd. na een banaan en water uit gaan lopen. Wilde na het uitlopen nog een douche pakken, helaas, koud, daar ga ik echt niet onder. De prijsuitreiking op het plein, altijd gezellig en lekker in de zon. 3 Ophorstrunners op het podium, heel mooi klassement geweest. Is mijn gevoel als niet wedstrijddag toch nog een super wedstrijddag geworden.
Bijlagen
Carla mooi.jpg
Carla mooi.jpg (57.28 KiB) 9452 keer bekeken
CarlaOphorst

Berichtdoor Judith » zo 25 sep 2011, 12:01

Voor mij was het gisteren de tweede keer dat ik 10 EM liep. In het voorjaar liep ik in Brielle 1.15.50 min. Mijn doel voor vandaag was om net iets onder die tijd te gaan lopen. Na de zomervakantie heb ik twee keer een 5 kilometer en twee keer een 10 kilometer gelopen, dus dit werd voor het eerst weer een wedstrijd over een wat langere afstand.
Marco en ik gingen lekker op tijd naar 's-Gravenzande. Daar was het even zoeken naar de school waar we afgesproken hadden, maar gelukkig vonden we die na twee rondjes door het dorp te hebben gereden ;). Marlies was toen net met Luuk de kinderloop aan het lopen, die zagen we voorbij komen. Onze kinderen waren bij opa en oma en zouden ons onderweg aan komen moedigen, dus aan de kinderloop hebben we Meike en Stijn dit keer niet mee laten doen.
Nadat we ingelopen hadden, zijn we naar het startvak gegaan, waar we lekker bruin van het zonnetje stonden te worden ;). Ook voor mij klonk het startschot heel onverwacht. De eerste paar honderd meter moest je goed opletten in de drukte waar je je voeten neerzette. Daarna kwam ik lekker in mijn ritme. De eerste kilometer liep ik naast Richard, met Sabina een klein stukje voor ons en Romy net achter ons. Vooraf had ik al ingeschat dat Sabina te hard zou lopen om bij te houden en van Richard had ik ook dit vermoeden. Dat klopte dan ook, na iets meer dan een kilometer liep hij rustig van me weg.
Onderweg heb ik behoorlijk wat kilometerbordjes gemist, maar gelukkig stonden er bij 5, 10 en 15 kilometer grote klokken. De 5 km passeerde ik in 22.42 min. Prima, dit was volgens plan!
Toen we het Staelduinsche Bos uitkwamen zag ik mijn ouders en Meike en Stijn al van verre staan. Toen de kids mij in de gaten kregen, begonnen ze allebei hard te roepen; 'Mama!!!', 'Kom op, mama!!!'. Erg leuk. En inderdaad, wat de loper naast mij al opmerkte; daar doe je het voor!
Ook de 10 km ging volgens schema; 46.10 min. Half minuutje verval, maar dit was ingecalculeerd. Even had ik de hoop om onder de 1.15 min te gaan finishen, maar toen ik de 13 km passeerde in 1.01 min, wist ik dat dit krap ging worden. Stapje erbij dan maar! Dat deed ik voor mijn gevoel, maar tot mijn teleurstelling zag ik bij de 14 km een tijd van 1.06 min op mijn horloge staan. De hoop op een 1.14-er heb ik toen maar opgegeven en ik ging voor een PR. Ik merkte intussen dat ik steeds verder in begon te lopen op Richard en AVW-er Peter Noordam, die zo'n 100 meter voor me liepen. Dat werd mijn doel de laatste 2 kilometer; proberen om zo dichtbij mogelijk te komen. Ik finishte net achter hen in een tijd van zo'n 1.15.42 min (zelf geklokt). De uitslagen staan nog niet op internet, maar ik ga er vanuit dat ik een nieuw PR heb gelopen.
Na het uitlopen zijn we lekker thuis gaan douchen en mochten we bij mijn ouders aanschuiven voor het avondeten. Erg fijn! 's Avonds toch wel enigzins kapot op de bank gehangen en het uitlopen vanochtend was niet erg prettig; mijn benen deden niet wat ik wilde en waren behoorlijk stijf... Nu verplicht twee dagen rust vanwege verplichtingen op school en voor mijn studie en woensdag gaan we de trainingen weer lekker oppakken. Op naar de volgende 'lange' wedstrijd: de Halve van Monster!
En alle OphorstRunners met PR's en podiumplekken; van harte gefeliciteerd!

Hieronder nog wat foto's van mijn vader:
Bijlagen
DSC_0960 (Small).jpg
DSC_0960 (Small).jpg (62.57 KiB) 9442 keer bekeken
DSC_0964 (Small).jpg
DSC_0964 (Small).jpg (75.42 KiB) 9442 keer bekeken
DSC_0972 (Small).jpg
DSC_0972 (Small).jpg (63.89 KiB) 9442 keer bekeken
Judith

Berichtdoor Marco » ma 26 sep 2011, 19:15

Frank, ik sluit me in grote lijnen bij jou aan wat betreft Westlands Mooiste.

De trainingen liepen de laatste weken erg lekker, er zat duidelijk vooruitgang in mijn lopen. Tijdens het inlopen voelde alles goed, nog klein beetje gerekt en gestrekt bij de start en daarna ong. 5 minuten voor de echte start in het startvak gaan staan. Die 5 minuten in het zonnetje, beetje praatje pot, moeten iets gedaan hebben met mijn rechterknie. Direct na de start voelde ik dat hij niet zo wilde buigen als mijn linkerknie.........Gewoon doorlopen maar, komt wel goed. Het tempo tijdens de 1e km was perfect, daarna gingen km 2 en 3 te snel. Ik deed daar een stapje terug, liet het groepje van Frank langzaam wat weglopen, en klokte op km 4 weer de gewenste 4.15 min/km. Op 5 km kwam ik door in 21 min, Frank zat 10 sec voor me. Mijn lichaam begon over te koken zo leek het, maar in de wetenschap dat mijn beide kids net buiten het Staelduinse bos stonden te wachten, toch maar doorgelopen. Onder luide aanmoedigingen van Meike en Stijn liep ik richting Koos. Daar ging mijn vlammetje langzaam uit, het tempo zakte snel, ik had erge dorst, en heb mijn t-shirt maar opgerold om nog een beetje koeling op mijn lichaam te krijgen. Bij de waterpost net na de 9 km heb ik dan ook in alle rust even heel wat vocht tot mij genomen. Daarna heb ik een paar keer geporbeerd aan te haken bij een achteropkomend groepje, maar dat ging allemaal te hard. De 10 km ging in 44 minuten, voelde me nog steeds meer afwezig dan aanwezig.

De plotselinge ommekeer kwam net voor de 13 km; 2 heren op leeftijd (beide in het blauw) kwamen mij rustig voor bij, en deze poging om aan te haken lukte. Wat mij verbaasde is dat het tempo tijdens km 14 opeens weer op 4.20 min/km, km 15 ook en zowaar kon ik de laatste km nog richting de 4.15 min/km lopen. Mijn eindtijd was 1.12.04 uur.

De volgende wedstrijd mag voor mij in wat lagere temperaturen worden afgewerkt..... ;)
Marco

Berichtdoor Marlies » ma 26 sep 2011, 21:04

Tsja, wat zal ik er van zeggen. Ben eigenlijk wel heel erg tevreden.
Ben twee weken behoorlijk verkouden en grieperig geweest, kwam vrijdag eind van de middag terug van vakantie. Dus thuis genoeg te doen: wassen, opruimen en nog op twee kids letten. Bekaf vrijdagavond.
Ach, geen verwachtingen van deze 10 EM, maar stiekem wilde ik natuurlijk wel gewoon goed en hard lopen.
Verkoudheid? Hoopte dat dat goed zou gaan, want dat viel in de vakantie heel erg tegen, kwam lucht tekort.

In het startvak naast een man die vroeg wat ik wilde lopen? Geen idee. Heb nog nooit een 10 EM gelopen, zie wel. Wat loop je dan op een 10km vroeg hij. Nou dit jaar 39 half. Oh, zei hij, ik 39 rond en ik wil onder de 66 lopen.
Nou dacht ik, dat is mooi. Geen idee hoe hard dat is, maar klinkt goed.

Ben dus met hem mee gegaan en met nog Wim Wubben en zijn maatje.
De eerste 5km niet op kop gelopen, daarna wel behoorlijk wat kopwerk gedaan.
Bij 11km keken zij elkaar aan en hup weg gingen ze. Ik kon echt niet volgen. Betekende dat ik vanaf km 12 tot de finish alleen liep. Erg jammer, want ik had het niet makkelijk. Nou ja, lekker lopen dan maar, ontspannen. (want anders.....ik was wel heel erg moe...nee, niet stoppen...).
Kilometertijden vlogen echt omhoog. Waren ze tot en met km 12 nog maar 4'00"tot 4'07", gingen ze ineens naar tijden boven de 4'12"! Zie nu zelfs een 4'18"er bij! Oei, da's niet best. De laatste km ging wel weer in 4'06".

Merk dat ik eigenlijk te weinig train (3x in de week) en te korte duurlopen doe (max een uur). Maar ja, gaat nog even niet meer worden, dat lukt privé niet.

5km ging in 20'00", 10km in 40'20" en 15km in een pr van 61'20".

Iedereen gefeliciteerd met zijn/ haar prestatie! We hebben het toch maar mooi gedaan allemaal!
Marlies

Berichtdoor Romy » do 29 sep 2011, 15:38

Nogmaals iedereen gefeliciteerd :)

Ik liep voor de eerste keer deze afstand. Ik zag er best een beetje tegenop aangezien ik altijd ergens last van krijg. Is het niet een steek in mijn zij is het wel een heup die niet mee werkt :?
Maarja ondanks ik dacht dat ik honger zou krijgen wat gelukkig niet het geval was heb ik een lekkere wedstrijd gelopen. Ik had gewoon nog tijd om onderweg te kletsen :P
kon na de wedstrijd dat zweterige reepje die ik verstopt had in mijn broekje wel wegooien.. snap trouwens niet dat er geen grotere zakjes in die broekjes zitten..als je een sleutel en 2 dextro erin stopt zit die al vol ;)
Ik hoopte binnen de 1.20 binnen te zijn en dat is gelukt!!
was net een paar seconden onder de 1.18 binnen.. en jawel de grootste kanjer/supporter stond mij nog even op te wachten :D
ook een vriendin en mijn ouders,opa en oma stonden mij op te wachten. Altijd leuk!!!

liefs Romy
Romy

Keer terug naar Wedstrijden