Voor mij was het gisteren de tweede keer dat ik 10 EM liep. In het voorjaar liep ik in Brielle 1.15.50 min. Mijn doel voor vandaag was om net iets onder die tijd te gaan lopen. Na de zomervakantie heb ik twee keer een 5 kilometer en twee keer een 10 kilometer gelopen, dus dit werd voor het eerst weer een wedstrijd over een wat langere afstand.
Marco en ik gingen lekker op tijd naar 's-Gravenzande. Daar was het even zoeken naar de school waar we afgesproken hadden, maar gelukkig vonden we die na twee rondjes door het dorp te hebben gereden

. Marlies was toen net met Luuk de kinderloop aan het lopen, die zagen we voorbij komen. Onze kinderen waren bij opa en oma en zouden ons onderweg aan komen moedigen, dus aan de kinderloop hebben we Meike en Stijn dit keer niet mee laten doen.
Nadat we ingelopen hadden, zijn we naar het startvak gegaan, waar we lekker bruin van het zonnetje stonden te worden

. Ook voor mij klonk het startschot heel onverwacht. De eerste paar honderd meter moest je goed opletten in de drukte waar je je voeten neerzette. Daarna kwam ik lekker in mijn ritme. De eerste kilometer liep ik naast Richard, met Sabina een klein stukje voor ons en Romy net achter ons. Vooraf had ik al ingeschat dat Sabina te hard zou lopen om bij te houden en van Richard had ik ook dit vermoeden. Dat klopte dan ook, na iets meer dan een kilometer liep hij rustig van me weg.
Onderweg heb ik behoorlijk wat kilometerbordjes gemist, maar gelukkig stonden er bij 5, 10 en 15 kilometer grote klokken. De 5 km passeerde ik in 22.42 min. Prima, dit was volgens plan!
Toen we het Staelduinsche Bos uitkwamen zag ik mijn ouders en Meike en Stijn al van verre staan. Toen de kids mij in de gaten kregen, begonnen ze allebei hard te roepen; 'Mama!!!', 'Kom op, mama!!!'. Erg leuk. En inderdaad, wat de loper naast mij al opmerkte; daar doe je het voor!
Ook de 10 km ging volgens schema; 46.10 min. Half minuutje verval, maar dit was ingecalculeerd. Even had ik de hoop om onder de 1.15 min te gaan finishen, maar toen ik de 13 km passeerde in 1.01 min, wist ik dat dit krap ging worden. Stapje erbij dan maar! Dat deed ik voor mijn gevoel, maar tot mijn teleurstelling zag ik bij de 14 km een tijd van 1.06 min op mijn horloge staan. De hoop op een 1.14-er heb ik toen maar opgegeven en ik ging voor een PR. Ik merkte intussen dat ik steeds verder in begon te lopen op Richard en AVW-er Peter Noordam, die zo'n 100 meter voor me liepen. Dat werd mijn doel de laatste 2 kilometer; proberen om zo dichtbij mogelijk te komen. Ik finishte net achter hen in een tijd van zo'n 1.15.42 min (zelf geklokt). De uitslagen staan nog niet op internet, maar ik ga er vanuit dat ik een nieuw PR heb gelopen.
Na het uitlopen zijn we lekker thuis gaan douchen en mochten we bij mijn ouders aanschuiven voor het avondeten. Erg fijn! 's Avonds toch wel enigzins kapot op de bank gehangen en het uitlopen vanochtend was niet erg prettig; mijn benen deden niet wat ik wilde en waren behoorlijk stijf... Nu verplicht twee dagen rust vanwege verplichtingen op school en voor mijn studie en woensdag gaan we de trainingen weer lekker oppakken. Op naar de volgende 'lange' wedstrijd: de Halve van Monster!
En alle OphorstRunners met PR's en podiumplekken; van harte gefeliciteerd!
Hieronder nog wat foto's van mijn vader: