Runningpointcross 1

Vooruitzichten en ervaringen van de atleten

Runningpointcross 1

Berichtdoor Marco » ma 13 okt 2014, 20:35

Vandaag ging het crossseizoen van start in de Broekpolder in Vlaardingen, bij AV Fortuna. "Gelukkig" ;) had het de afgelopen week nog wat geregend, anders had het een hele droge cross geworden. Nu besloot Pluvius er voor en tijdens de cross nog aardig wat water bij te doen, zodat we na afloop zeker konden spreken van een echte cross. Ik had me voorgenomen om vandaag zo lang als mijn de laatste tijd geteisterde lichaam het volhield, in het spoor van Danny te blijven. Hij loopt vaak een negative split, en wil nog wel eens wat rustiger starten, iets wat mij nooit lukt. De 1e paar honderd meters waren wringen geblazen. Een heel smal loopspoor en iedereen wil natuurlijk direct goed positie kiezen. Danny passeerde soms met een korte versnelling een groepje en voor mij was het dan zaak om bij te sluiten. Het leuke van dit parkoers was dat je een groot deel van de wedstrijd kon volgen, omdat je verschillende keren langs een ander deel van het parkoers liep. Na een tijdje bekroop mij het gevoel dat Danny er toch wel een zeer aardig tempo inhield :) , de koplopers zaten helemaal niet zo gek ver voor ons. Danny bleef het gas er echter op houden, vanaf meter 1 waren we constant aan het inhalen, niemand haalde ons in. Tijdens de vele scherpe bochten was het ondanks mijn spikes uitkijken geblazen, het was er spekglad.

Ong. 300 mtr voor einde ronde 1 besloot ik Danny te laten gaan, hij leek wel te vliegen. Ik voelde dat ik zijn tempo niet nog een ronde kon volhouden, op een iets rustiger tempo wilde ik de wedstrijd wel goed uitlopen. Danny verdween snel uit het zicht en nadat ik voor de 1e keer werd ingehaald, door Leonie de Graaf en "haar begeleider", besloot ik aan te sluiten. Dat tempo beviel mijn lichaam en dan vooral mijn luchtwegen goed :) . Ik heb Danny nog een aantal keer voorbij zien gaan aan de andere kant van mijn looppad, zag er helemaal goed uit. Dat het tempo nog steeds goed was, bleek wel uit het niet ingehaald worden. Slechts Mark Huizinga (ja, die ex-judoka) besloot om een paar honderd meter voor de finish een eindsprintje in te zitten en liep mij zo voorbij. Ik hield het bij hetzelfde tempo, sprong nog 2 keer over de leuke houtblokken obstakels en finishte heel erg voldaan na 31.06 min. Eindelijk een wedstrijd naar tevredenheid kunnen volbrengen :P . Danny finishte een minuut eerder, hij liep echt supersterk.
Marco

Keer terug naar Wedstrijden