Halve van Monster

Vooruitzichten en ervaringen van de atleten

Halve van Monster

Berichtdoor Marco » za 25 okt 2014, 21:19

Opkomend tij en zw 4 bft. Dat zou het moeten worden vanmiddag tijdens de halve van Monster. Om 13.30 uur even op het strand gekeken, was nog laag water en geen zuchtje wind, mooi. Ergens vanuit het midden van het startvak begonnen, daarna met AVW'er Peter Noordam de 1e 6 km opgelopen op tempo 4.35min/km. Daarna ben ik meegegaan met 1.45 uur-groep (5-vlak..,NOT dus). In Kijkduin het strand op, staat er een zw-briesje, strand is redelijk. De km's die volgen tot de 10 km laten een regelmatig slechter te belopen strand zien en een snel toenemende zuidwesterwind.

Bij 10 km in 47.50 min laat ik de 5-vlak gaan, die gaan me iets te hard. Dus dan mag je nog 6 km lang tegen de wind opboksen......heerlijk ging het. Het strand was de laatste paar km goed te belopen, mijn benen hielpen me probleemloos naar de strandopgang bij Vlugtenburg. Daar even goed getankt voor de laatste 5 km, vooral met wind mee. Het tempo ging dus snel weer omhoog. Carla stond op het Arendsduin op ong. 18.5km, daar mag je nog even lekker stukje dalen. De laatste km beetje honger gekregen, maar met de kerk van Monster in zicht, is het nog even doorbijten. Eindtijd: 1.42.23 uur, erg tevreden, heerlijk gelopen.
Marco

Keer terug naar Wedstrijden