Mijdrecht 10km (2 nov 2014)

Vooruitzichten en ervaringen van de atleten

Mijdrecht 10km (2 nov 2014)

Berichtdoor Marlies » zo 02 nov 2014, 21:24

Voor m’n gevoel maanden geleden dat ik m’n laatste wedstrijd had gelopen. Laatste 10km was in augustus, m’n PR race van 36’58”. Vandaag de eerste wedstrijd van het zorg en zekerheidcircuit. Ver weg, helemaal in Mijdrecht, in de polder.
Gezellig om atleten en organisatie weer te zien. Inschrijven voor het circuit, kletsen en inlopen. Oei, zware benen. Nou ja, meestal een goed teken als het inlopen zwaar gaat :shock:
Ik koos er bewust voor om net als vorig jaar met inlopen de eerste kilometers van het parcours te pakken. Oef… wat een wind. :twisted: Windkracht 7 en dat pal tegen, lekker in het boerenland. :evil:
We liepen een driehoek in de polder vandaag. De eerste 3km pal tegenwind, daarna 4km slingerend schuin meewind en vervolgens 3 km schuin tegenwind. Weinig voordeel van de wind dus.

Lekker vooraan met de start en gezellig kletsen met iedereen. M'n race: Eerste kilometers waren door de wind wel meteen zwaar. Ik hoop te op een lekker groepje, maar de kopgroep (mannen) ging uiteraard te hard, dus helaas, toch alleen tegen de wind in beuken. :twisted:
Naar m’n kilometertijden heb ik maar niet gekeken, de eerste 3 kilometer kostten veel kracht, maar uiteraard niet tot gaatje gegaan, :| toen met schuin meewind voelde ik dat ik zware benen had van de eerste 3km. Ik had verwacht dit er met paar minuutjes wel uit te lopen, wat meestal het geval is, maar nee, ik kwam niet in een snelle flow. :cry: Voelde dat benen al wat vol waren, ben niet gaan knokken om seconde harder te lopen, maar heb ontspanning gezocht. Dan maar andere wedstrijd voor een snelle tijd…. :( .
Laatste 3km waren zwaar, tegenwind en dan de laatste 1,5km ook nog door de langzamere lopers van de 5km heen. Nou ja, doorlopen maar, dan ben ik sneller bij de finish… :P .
En die finish behaalde ik als eerste dame :D in een tijd van 38’10”. Geen snelle tijd dus, maar dat liep niemand vandaag, veel te veel wind.
Op naar de volgende wedstrijd! Zin in, het winterwedstrijdseizoen is weer begonnen! :!:
Marlies

Keer terug naar Wedstrijden