Crossen in Maassluis

Vooruitzichten en ervaringen van de atleten

Crossen in Maassluis

Berichtdoor Marco » zo 16 nov 2014, 21:49

Tot gisteren had ik nog het idee om op zondagochtend een lange duurloop te doen. Echter, omdat de regen gestaag bleef vallen, had ik opeens wel zin in een lekker crossje. Om 10.15 uur naar AVW gefietst, veel door grote plassen. Inschrijven, nummer opspelden en praatje pot in de kleedkamer. Daarna 1 km inlopen naar de start, spikes aan, even de dijk oprennen, toiletje doen en klaar voor de start. Erg zware ademhaling, probeerde zoveel mogelijk ademhaling onder controle te krijgen/te houden. 1e ronde (rondes waren 3.2 km) het spoor van Ton ten Kate gekozen, liep lekker en ontspannen. Parkoers was erg modderig, ik vond dat wel prima, met mijn spikes had ik goede grip. Na 13 minuten hoorde ik weer eens een lichte piep op mijn longen, tempo moest helaas terug dus. Na 14.30 minuten begon ik aan ronde 2. Na ong. 20 minuten kon ik weer wat gas bij geven, longen piepten niet meer. Ik liep een beetje in niemandsland, kwam niet dichterbij mijn voorgangers, en van achteren kwam er ook niemand. De 2e ronde ging in 15.10 minuten. Nog 1 ronde genieten van de modder, regen en pittige dijkopgangen. Ik liep een lekker tempo, hartslag was oké en heb ronde 3 nog iets kunnen versnellen bleek (ronde 3 in 14.50 min). Totaal dus 44.28 minuten over 9.6 km; gemiddeld 4.37 min/km over een pittig parkoers
Marco

Keer terug naar Wedstrijden