2014-12-07 Lisse 10km

Vooruitzichten en ervaringen van de atleten

2014-12-07 Lisse 10km

Berichtdoor Marlies » zo 07 dec 2014, 22:29

Vandaag stond de tweede wedstrijd van het zorg en zekerheid circuit op het programma. Ik heb al weken het gevoel alsof ik volledig uit vorm ben. Maar ja, moet ook weer ritme op doen.
Dus toch naar Lisse. Had wel zin, maar geen wedstrijdspanning. Lekker lopen en kijken hoe het gaat. :)
De weersvoorspellingen waren niet best: regen, storm, koud. Dat viel mee. Geen regen, geen storm, wel voldoende (veel) wind. Koud? 5 graden valt best mee, maar de wind maakte het ijzigkoud. :cry:

Lang getwijfeld waarin ik zou lopen. Uiteindelijk voor dunne lange tight en dun shirt met lange mouwen gekozen. Nou dat was niets te warm. De eerste twee kilometer voelde koud aan.
Ik ging lekker weg de eerste paar honderd meter, maar toen voelde het ineens alsof er al verzuring in m’n benen kwam. Moet duidelijk wat meer tempohardheid hebben. :oops:

Groep voor me ging 3.30/km (hoorde ik na afloop). Niet gek dus dat ik die al direct moest laten gaan Toen kwam ik alleen te lopen. Nou ja, zo voelde het…. Achter me liepen 8 mannen!! :( En die bleven daar gewoon lopen! De watjes. Ze konden niet meer… nee nee, nou behalve aan het einde dus….. :evil:
Maar goed, na 500m al direct tegenwind tot 3-km punt ongeveer (en dat de 2e ronde weer). Dat was pittig. Moest in m’n eentje proberen het tempo hoog te houden. Maar dacht ook: ik ga lekker lopen en niet werken. Want ik weet, als ik dat doe, dat ik dan alleen maar langzamer loop.
Werkte ook niet mee dat ik al 2 maanden heel erg verkouden ben, leuk hoor kleine kinderen, helemaal vol. Nou ja, hoort er blijkbaar bij. ;)

Op 5km kwam ik door in 19.00. finish uiteindelijk in 38.15 als 1e. Redelijk vlak gelopen dus. Maar niet snel. Helaas. Niet tevreden dus. Op naar meer wedstrijden en betere vorm! :!:

Aan het einde gezellig uitlopen met Nathalie en 2 uit haar trainingsgroep. Lekker in het bos, zo mooi! Ze vertelde nog dat ze hier vorig jaar verdwaald was met inlopen. Nou dacht ik, dat kan toch bijna niet in zo’n klein stukje bos. Druk kletsend liepen we heerlijk. Op een gegeven moment gingen we terug…. Tenminste dat dachten we…. Kwamen we bij een breed bospad. Gelukkig voetgangers daar zodat zij ons de goede kant op stuurden! We waren zo’n 1,5km weg nog van de baan. Ach het was erg gezellig :D .
Douchen, prijsuitreiking en naar huis. Oh wat had ik het koud. Wel genoeg kleren aan, maar koud.
Marlies

Keer terug naar Wedstrijden