Cross 4 in Maassluis

Vooruitzichten en ervaringen van de atleten

Cross 4 in Maassluis

Berichtdoor Marco » ma 29 dec 2014, 18:49

Danny en ik spraken er afgelopen dinsdag al over: hopelijk wordt de 4e cross in Maassluis onder zware omstandigheden gelopen. Toen dachten wij nog aan veel modder en wind. Het werd gisteren echter een cross met een flink pak aangevroren sneeuw en op de schelpenpaden een listige laag ijs. Thuis heel even getwijfeld tussen spikes en trailschoenen, maar toch maar voor de spikes gekozen (achteraf was ik blij met deze keuze). De bedoeling was om weer te proberen elke ronde iets te versnellen en op zeker ronde 1 eerst even aan te kijken hoe de ondergrond te belopen was. Al snel merkte iedereen dat het lopen over de aangevroren sneeuw lood en loodzwaar was/is. Wat mij betreft jammergenoeg, er waren dit keer niet zo veel dijkop- en afgangen in de ronde opgenomen, vooral vanwege de veiligheid hoorde ik achteraf. Ik merkte al snel dat ik perfecte grip had op de sneeuw; het lopen over het ijs was gewoon heel goed kijken waar je je voeten neerzette.

Ronde 1 was heel erg zwaar, ondanks het lage tempo (15.10 minuten over ong. 3166 meter). Op de dijkopgang die ronde 2 inluidde, besloot ik direct er een klein stapje bij te doen. Het lopen ging superlekker, er was nu een smal pad te zien in de sneeuw, sommige lopers voor me, kon ik eenvoudig voorbij lopen. Ronde 2 ging in 14.55 minuten. Ronde 3 heb ik alleen gelopen, niemand meer direct voor me en niemand meer direct achter me. Toch kon ik nogmaals versnellen naar 14.31 minuten in ronde 3, versnellen zonder echt diep te hoeven gaan, erg lekker dus.

Eindtijd was nu 44.36 over 9.5 km; dezelfde tijd als tijdens de modderige 2e cross in Maassluis
Marco

Keer terug naar Wedstrijden