NIeuwjaarsloop in Hoek van Holland

Vooruitzichten en ervaringen van de atleten

NIeuwjaarsloop in Hoek van Holland

Berichtdoor Marco » zo 04 jan 2015, 18:58

Voor mij begint het wedstrijdseizoen in een loopkalenderjaar meestal met de Nieuwjaarsloop in Hoek van Holland. Er ligt een hele leuke en pittig rondje van 2.5 km door de Hoekse bosjes. Zwaartepunt is hier de beklimming van een flinke heuvel met dito afdaling. Geloof me, in het 4e rondje lijkt deze heuvel wel een serieuze alp te zijn geworden ;) .

Behalve mijn persoontje verschenen vandaag voor de Ophorstrunners ook Christiaan, Rene en Richard aan de start voor de 10 km. Zoals altijd is het zaak om niet al te langzaam te starten, omdat het te belopen pad vanaf de heuvel lange tijd erg smal is. Er doen altijd veel jeugdleden van hvc'10 mee en die willen na een zeer snelle start nog wel eens goed instorten waarna ze een voetbalmaatje opzoeken om zij aan zij hun weg te vervolgen, passeren is dan erg lastig.

De start was goed, uitkijken voor de paaltjes in het wegdek en daarna proberen een lekker tempo te vinden. De heuvel op, stukje vals plat bovenop en daarna de steile afdaling en haakse bocht direct onderaan de heuvel. Dan goed uitkijken voor wat modder en natte bladeren op de harde bospaadje, en via het pad om de rugbyclub The Hookers heen kom je weer bij de finish. Ronde 1 ging in 10.55 minuten, mooi, als dit keer 4 zou kunnen ben ik een meer dan tevreden loper. Het lopen ging lekker, ademhaling weer zo rustig mogelijk proberen te houden en vooral heuvelaf proberen goed op adem te komen. Ronde 2 ging na een high five van dochter Meike in 10.54 minuten. De benen voelden nog steeds goed, had er goede hoop op dat ik de tempo nog wel even kon volhouden. Na de doorkomst van de 5 km, wordt het wat rustiger op het parkoers, al was het af en toe wel wat slalommen tussen de wat latere finishers van de 5 km. Ronde 3 ging in 10.55 minuten, heerlijk die regelmaat. In ronde 4 kon ik langzamerhand naar een groepje atleten voor me lopen, aanhaken en weer even op adem komen. Jammergenoeg moest ik het groepje bij de passage langs het rugbyveld laten gaan. Zij passeerden 2 gedubbelde lopers niet zo netjes, ik hield even in daar. Net voor de finish kon ik nog 1 loper van het groepje verschalken. Ronde 4 ging in 10.47 minuten en hierdoor was mijn eindtijd volgens mij 43.33 minuten.

Christiaan werd knap 2e in ong. 38.50 minuten, Rene finishte in ong. 42.25 minuten en Richard kwam net onder de 50 minuten over de finishlijn.
Marco

Re: NIeuwjaarsloop in Hoek van Holland

Berichtdoor Marlies » zo 04 jan 2015, 21:12

Klasse mannen!
Marlies

Keer terug naar Wedstrijden