Bosloop Leiden 10,0km (2015-01-04)

Vooruitzichten en ervaringen van de atleten

Bosloop Leiden 10,0km (2015-01-04)

Berichtdoor Marlies » zo 04 jan 2015, 21:14

Vandaag de bosloop in Leiden, 2e wedstrijd van het Zorg en zekerheidcircuit. Ik loop hier meestal wel een lekkere wedstrijd, dacht vaak dat hij te kort was. Maar gisteren op de site gelezen dat de 10km exact is en de 5 en 15km beiden een x aantal meters langer zijn. :)

Start is als de meeste wedstrijden van dit circuit al om 11 uur. Lekker op tijd dus, maar… vanmorgen weinig zin om m’n bed uit te komen.
Nog helemaal in de vakantiestemming na lekkere midweek weg :lol: .

Het weer was goed, 5 graden, beetje wind, niet te veel, geen sneeuw, goed loopweer dus. Lekker inlopen in het bos en naar de start. Wachtende op het startschot werden we nog verrast door een lekkere regenbui…. Brrr…. Koud. :roll:

Lekker weg, meteen ritme zoeken en gevonden. Maar als altijd heb ik de eerste 2km het gevoel dat het heel hard gaat. Ook al is dat dus niet zo…. :cry: We liepen de eerste km 3.42 en de 2e km 3.45, dat is zeker niet te hard. Samen met Nick Borst (Leiden) liep ik op kop, naast elkaar en kop overnemen tot 5km. :) Maar toen kregen we tegenwind en dacht ik, laat ik maar achter hem gaan lopen. ;) Ik had het best pittig, hij liep nog makkelijk. Als hij afzwakte kwam ik ernaast en liepen we stuk samen op, dan nam hij weer over, zo vlogen de kilometers echt voorbij. Tot… we bij km 7 voor de 2e keer het spoorviaduct over moesten, oef….En m’n benen werden al moeier.
M’n benen? Mentaal in ieder geval, :cry: moest scherp blijven om bij hem te blijven en niet lekker makkelijk voor m’n eigen (langzamere trainings)tempo te kiezen. Laatste 2,5km vind ik hier altijd vreselijk, kriskras door de 5km-lopers heen, door het bos, over de modder, door de plassen (omdat de 5km-lopers lekker breed lopen…) :twisted:
Gelukkig had ik een superhaas vandaag, hij riep om ruimte en spoorde mij aan door te blijven lopen.

Lekkere laatste 200m op de baan en finish in 37’44”!!! Yes, goede tijd. :!: :D (Maar wel met hulp van m’n haas dus) Merk wel dat ik de vorige 2 wedstrijden in m’n eentje heb gelopen. Dat is stuk zwaarder en dan vind ik het moeilijker om goede tijd te lopen. Nu gelukkig dus niet alleen en goede tijd! Tevreden! (overigens mooi 1e, goed voor m’n klassement)
Ik zie nu net dat ik vorig jaar 1 seconde sneller liep hier. :lol:
Marlies

Keer terug naar Wedstrijden