2015-01-25 10km Uithoorn

Vooruitzichten en ervaringen van de atleten

2015-01-25 10km Uithoorn

Berichtdoor Marlies » ma 26 jan 2015, 22:14

Vandaag alweer de 4e wedstrijd van het zorgenzekerheidcircuit. Ik had er wel zin in, maar gewoon om wedstrijdritme op te doen, niet zozeer met het idee om supertijd te lopen.
Normaal starten alle afstanden van dit circuit altijd met een tussenpose van 10minuten. Ik ging ervan uit dat dat weer was, maar had me er zaterdagavond nog niet heel erg in verdiept. Carla ging ik, maar appte dat ik 35min later moest lopen. Huh dacht ik, is dat echt zo? Ja, echt, ik zag het op de site.
Wij gezellig samen naar Uithoorn en toen Carla ging inlopen dacht ik: laat ik alvast gezellig meelopen, :D kan ik me straks op m’n gemakkie prepareren. Lekker inlopen op de baan, kletsen, Marieke erbij. Carla succes gewenst en nog paar rondjes met Marieke. Tot Marieke ineens om 11.00u zei dat wij ook om 11.08 moesten lopen. Huh? 11.08? Carla moest toch om 11.10 en ik om 11.45?
Snel aan anderen vragen, jij ik moest echt om 11.08. Oh nee, dat is al bijna. :? :shock: :o Snel naar kleedkamer, naar wc, kleding uit en als speer naar de start. Brutaal voorin ertussen gewurmd samen met Carla en precies op tijd klaar voor de start. Wat bleek? Er waren twee websites van deze wedstrijd. Wij hadden op de website van vorig jaar gekeken! Maar aangezien er geen data en jaartallen bij programma op website stonden, konden we dat niet weten! :oops: :twisted: :evil:

Gehaast aan de start dus, geen tijd om na te denken.
Redelijk goed weg, niet heel snel. Miste m’n versnellingen? Ach, wat dan ook, we waren weg. Ik realiseerde me dat het maar een haartje had gescheeld of ik had helemaal niet van start gegaan! Als ik Marieke niet had gesproken met inlopen, had ik de race gemist! :oops: :( :o :shock:

Maar huh, we gingen naar links, een andere route? Gelukkig zag ik na 1km een blauw kilometerbordje. Mooi, ik liep dus echt goed!
Aha, de nieuwe website had een nieuw parcours en die van ons niet! Een verrassing dus wat ik onderweg te zien zou krijgen. Nou achteraf zou blijken dat deze route veel mooier was dan de oude! Veel mooier. :D

Het weer was best goed, droog, graad of 4, wel beetje wind. Dat viel de eerste 4km tegen. Maar goed, het was ook geen storm, doorlopen dus…
M’n bovenbenen voelden stijf (kou van de wind?), hoge tempo was even wennen, maar ging eigenlijk ook wel gewoon goed.
Na km of 4 kwam Gerbrand naast me lopen. Gezellig, was alweer een jaar geleden dat we samen een wedstrijd hadden gelopen. Even kort wat woorden gewisseld en weer doorlopen.
Doorkomst 5km was niet heel snel. Net onder de 19minuten.
2e deel van de 10km konden we het tempo goed vasthouden. Want kregen we lekker stukje mee, dat hielp. Op km of 8,5 een tunnel met een draai van 360graden. Oeps…Gerbrand gleed onderuit, ik kon hem net ontwijken, even wandelend omdraaien en weer samen verder. Op naar de finish.

Finish? Vanaf een andere kant, het is maar goed dat er kilometerbordjes stonden, anders had ik geen idee hoe ver ik nog moest lopen. :lol: Maar bij km 9 wist ik wel dat het niet ver meer was….
Snelle laatste kilometer in 3.41 en finish in 37.41!! Best tevreden met deze tijd! :D :) :!:
Marlies

Keer terug naar Wedstrijden