2015-05-31 Royal Ten 10km

Vooruitzichten en ervaringen van de atleten

2015-05-31 Royal Ten 10km

Berichtdoor Marlies » ma 01 jun 2015, 21:10

Vandaag eindelijk weer eens een 10km. Ik had er zin in, maar had ook geen idee waar ik stond. Hoe is m’n vorm op de 10? Afgelopen 3 maanden slechts 2x een 10km gelopen, dus dat is niet zo veel… :| .
De omstandigheden vandaag waren heerlijk…..regen, wind en gladde kinderhoofdjes en glad en soppig grindpad in het bos… We moesten het er maar mee doen.
Een heel sterk deelnemersveld aan de start, dus vast genoeg mensen om mee mee te lopen.

Lekker vooraan starten en goed weg. Niet zo heel snel, precies goed (3.40). Groepje zoeken. Groepje van Anouk was sneller gestart en ik kwam er niet bij (achteraf had ik hier wel bij moeten zitten voor het goede tempo… :evil: .), ik kwam er meter of 20 achter met nog 2 mannen en Esmée.
Esmée en ik hadden allebei zin in een 37 half. Leuk bedacht, maar….na 2 kilometer had ik al moeite met het snelle tempo. Kilometertijd zakte al naar 3.45 en ik had niet de kracht om sneller te lopen daar. Voor m’n gevoel mis ik tempohardheid/ snelheid. Liepen daar nog wel lekker op asfalt. Tot we na ruim 3km een woonwijkje in draaiden. Toen begonnen de gladden klinkertjes en grindpaden.
Dat liep heel vervelend. Ik liep afwisselend op kop, dan weer achter of naast Esmée. We bleven lekker bij elkaar. Soms had ik moeite om te volgen, soms zij.
5km doorkomst was niet snel, in ongeveer 18’40”/ 18’45”. :cry:
De race bleef hetzelfde, tempo hoog houden kostte me moeite. Natuurlijk wilde ik ook niet verliezen van Esmée in de strijd om het Haags kampioenschap, maar ik wilde niet forceren en wel m’n eigen race lopen. Daarom nam ik ook geregeld kop of probeerde soms te versnellen. Nou zo’n versnelling is op m’n garmin niet terug te lezen….
Kilometer 6 t/m 9 waren zwaar: gladde klinkertjes en grindpad. :twisted: Esmée haar trainer fietste de hele race naast haar en zei af en toe als ze voorop liep: en nu aanzetten (bijvoorbeeld net na een scherpe bocht). Dan had ze inderdaad soms een paar meter, maar dan was ik er gelukkig weer. :) Op 8,5 kilometer zei Esmée haar trainer: nog een klein stukje bos en dan 1 kilometer asfalt en gaan.
Nou dacht ik, dan ga ik nu alvast maar! Versnelling van mij op 8,5km (helemaal niet terug te zien in garmin door het bos en slechte gps ontvangst daar) en direct een gat van meter of ???? 20 ? :D
Maar ja, dat is leuk 1,5km voor de finish gaan, maar dan is het nog wel een heel eind om alleen verder te lopen. De twee mannen liepen nog bij Esmée. Viel niet mee, laatste 500m waren bergop voor m’n gevoel…. Maar gelukt! :!: :D Met 7 seconden voorsprong over de finish als 1e in het Haags Kampioenschap en 1e V35 in een zeer matige 38’08”. Op naar eindelijk weer eens een goede en snelle 10km!!! :lol:
Marlies

Keer terug naar Wedstrijden